Toon posts:

[mysql] Fulltext probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een fulltext probeer toe te voegen aan een table, of een table probeer aan te maken met een fulltext krijg ik de volgende error:

MySQL said: Can't create table './nodo/#sql-121_7d3db.frm' (errno: 140)

Enig idee wa'k fout doe?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 10:39
MySQL heeft geen / niet de juiste rechten in die directory?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

mysql is kaduk, of heeft inderdaad niet de goeie rechten... iets in die richting :)

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... dat lijkt me niet want ik heb het op verschillende servers geprobeerd en ik krijg overal hetzelfde probleem!

Verwijderd

Fulltext is pas beschikbaar sinds MySQL 3.23.23, misschien heb jij andere (lees: lagere) versie?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu gelukt (fulltext kan alleen op varchar en text velden, en dus niet op een blob).

Maar nu heb ik een nieuwe vraag: geeft een fulltext search alleen resultaten als een compleet woord matcht? Als ik zoek op een deel van een woord vindt hij nix...

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 15:44 schreef D-Smoove het volgende:
Maar nu heb ik een nieuwe vraag: geeft een fulltext search alleen resultaten als een compleet woord matcht? Als ik zoek op een deel van een woord vindt hij nix...
Inderdaad, MySQL split de hele tekst op woorden (alleen woorden van 4 of meer karakters) en kijkt of er daar een match tussen zit.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch helemaal niet handig voor bijvoorbeeld een zoekmachine? Is er niets aan te doen zodat je kunt zoeken op delen van woorden?

• tomato
  • Niet online
Dat is juist hartstikke handig voor een zoekmachine. Je zou eens wildcards kunnen gebruiken, als in LIKE (%, ?), maar ik denk niet dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nup dat had ik dus al geprobeerd en dat werkt niet! Het moet toch mogelijk zijn om te zoeken op delen van woorden!?

• tomato
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 18:11 schreef D-Smoove het volgende:
Het moet toch mogelijk zijn om te zoeken op delen van woorden!?
Ja, maar niet met Fulltext Search :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het dan op een andere manier mogelijk om te zoeken op delen van woorden en toch nog te sorteren op relevantie?

• tomato
  • Niet online
Op zondag 12 augustus 2001 18:30 schreef D-Smoove het volgende:
Is het dan op een andere manier mogelijk om te zoeken op delen van woorden en toch nog te sorteren op relevantie?
Niet als je niet in de MySQL source wilt gaan hacken vrees ik :)

Verwijderd

Ff toevoegen dat je die error codes kunt opzoeken met het commando "perror":
code:
1
2
3
(root@sambal:/dev)$ perror 140
Error code 140:  Unknown error 140
140 = Wrong create options
Pagina: 1