Hi,
Ik stoei al een hele poos met wat validaties op mijn email. Zelf heb ik al meerdere malen gepoogt dit te begrijpen en oplossen maar elke keer loop ik tegen hetzelfde probleem aan. De DKIM signature blijft invalid.
Mijn hostingprovider is 123-webhost en mijn domeinnaam is ondergebracht bij Transip.
Ik maak gebruik van Gmail waarin ik zowel de POP als SMTP verwijs naar secure.123-hosting-server.net
In mijn DNS records heb ik drie TXT records
en daarnaast nog een A-record (dat voorheen CNAME was)
Dit IP-adres is tevens mijn @ (domein default)
In Gmail heb ik het zo ingesteld dat alles via SSL gedaan wordt.
Als ik vervolgens een mail stuur naar mijn eigen prive gmail (G-suite account) zie ik dat DKIM failed.
Tools zoals mail-tester.com en sparkpost.com blijven aangeven dat dit icm de key niet valide is.
Het enige waar ik over twijfel is of Gmail een eigen signature bedenkt en/of de nameserver (ik gebruik die van Transip) wellicht toch in de mix zit en dat ik misschien 123-webhost NS zou moeten gebruiken.
Ik ben benieuwd of iemand van jullie dit probleem herkennen en wellicht mij op andere (betere) gedachtes kan brengen
En wellicht een betere vraag: Hoe genereer je de juiste DKIM key voor je eigen domein/mailserver?
Ik heb gebruik gemaakt van Sparkpost.com, maar ik kan me voorstellen dat hier nog een fout zou kunnen zitten.
Directe update: Ik heb geprobeerd om direct vanuit de mailserver (roundcube ipv gmail) een mail te testen, maar hierbij krijg ik dezelfde issue.
Ik stoei al een hele poos met wat validaties op mijn email. Zelf heb ik al meerdere malen gepoogt dit te begrijpen en oplossen maar elke keer loop ik tegen hetzelfde probleem aan. De DKIM signature blijft invalid.
Mijn hostingprovider is 123-webhost en mijn domeinnaam is ondergebracht bij Transip.
Ik maak gebruik van Gmail waarin ik zowel de POP als SMTP verwijs naar secure.123-hosting-server.net
In mijn DNS records heb ik drie TXT records
code:
1
2
3
| @ TXT v=spf1 mx mx:secure.123-hosting-server.net a include:secure.123-hosting-server.net ~all x._domainkey TXT v=DKIM1; k=rsa; p=MIIBIjANBgkqhkiG9w0BAQEFAAOCAQ8AMIIBCgKCAQEblablabla _dmarc TXT v=DMARC1; p=none; sp=none; |
en daarnaast nog een A-record (dat voorheen CNAME was)
code:
1
| mail A 83.172.xxx.xx |
Dit IP-adres is tevens mijn @ (domein default)
In Gmail heb ik het zo ingesteld dat alles via SSL gedaan wordt.
code:
1
2
| POP (995) secure.123-hosting-server.net SMTP (465) secure.123-hosting-server.net |
Als ik vervolgens een mail stuur naar mijn eigen prive gmail (G-suite account) zie ik dat DKIM failed.
code:
1
| DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; q=dns/txt; c=relaxed/relaxed; d=mijndomein.com; s=x; h=Content-Type:To:Subject:Message-ID:Date:From: MIME-Version:Sender:Reply-To:Cc:Content-Transfer-Encoding:Content-ID: Content-Description:Resent-Date:Resent-From:Resent-Sender:Resent-To:Resent-Cc :Resent-Message-ID:In-Reply-To:References:List-Id:List-Help:List-Unsubscribe: List-Subscribe:List-Post:List-Owner:List-Archive; bh=45BjgqI5Y2gPp5ZMEqi6mu0i2pmkZDYblablabla; b=fopgUxhGqJ2wIPj6GymXVlvGv1 v7qKnEcDY8EHYhgVnEau5FjMGDUGntsblablabla; |
Tools zoals mail-tester.com en sparkpost.com blijven aangeven dat dit icm de key niet valide is.
Het enige waar ik over twijfel is of Gmail een eigen signature bedenkt en/of de nameserver (ik gebruik die van Transip) wellicht toch in de mix zit en dat ik misschien 123-webhost NS zou moeten gebruiken.
Ik ben benieuwd of iemand van jullie dit probleem herkennen en wellicht mij op andere (betere) gedachtes kan brengen
En wellicht een betere vraag: Hoe genereer je de juiste DKIM key voor je eigen domein/mailserver?
Ik heb gebruik gemaakt van Sparkpost.com, maar ik kan me voorstellen dat hier nog een fout zou kunnen zitten.
Directe update: Ik heb geprobeerd om direct vanuit de mailserver (roundcube ipv gmail) een mail te testen, maar hierbij krijg ik dezelfde issue.
[ Voor 5% gewijzigd door RoelZ op 01-09-2020 11:13 . Reden: betere vragen stellen Roel... ]
- Creating more joy for people who interact with our digital world