Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
Mijn vraag is of een Gigabyte B550 Vison D geschikt is voor gaming.

Dit moederbord heeft een mooie uitstraling, maar wordt niet verkocht als zijnde een gaming moederbord.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Als alternatief heb ik een MSI X570 Unify gezien. Deze is ca gelijk in prijs. Maar of dit een beter alternatief is moet ik nog uitzoeken met reviews.
De enige voorwaarde is een goede audio chip. Beide borden hebben een Realtek 1200/1220 chip aan boord.
Mocht er een ander moederbord meer geschikt zijn hoor ik dat graag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ryzen 3700x stock PBO
32 GB crucial Ballistix @ 3600 Mhz

[ Voor 17% gewijzigd door Simbob op 01-09-2020 10:24 ]

Beste antwoord (via Simbob op 01-09-2020 10:48)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ieder moederbord kan je mee gamen... bijschriften zoals 'Gaming' of 'Pro' slaan vooral op de opties en uiterlijk van een moederbord, zo zal een 'gaming' moederbord vaak een wat flitsender uiterlijk hebben met meestal RGB e.d., met bijhorende stukjes software voor wat tuning zoals overclocken enzo. Een 'pro' moederbord zal doorgaans wat neutraler van uiterlijk zijn en van opties zijn voorzien zoals extra s-ata poorten of wifi en een snellere lan-poort.

Sowieso als je niet van plan bent (flink) te gaan overclocken dan ben je beter uit met een B550 moederbord, aangezien een X570 meestal actieve koeling op het moederbord heeft wat weer extra geluid maakt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ieder moederbord kan je mee gamen... bijschriften zoals 'Gaming' of 'Pro' slaan vooral op de opties en uiterlijk van een moederbord, zo zal een 'gaming' moederbord vaak een wat flitsender uiterlijk hebben met meestal RGB e.d., met bijhorende stukjes software voor wat tuning zoals overclocken enzo. Een 'pro' moederbord zal doorgaans wat neutraler van uiterlijk zijn en van opties zijn voorzien zoals extra s-ata poorten of wifi en een snellere lan-poort.

Sowieso als je niet van plan bent (flink) te gaan overclocken dan ben je beter uit met een B550 moederbord, aangezien een X570 meestal actieve koeling op het moederbord heeft wat weer extra geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Simbob schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:23:
Ik zoek een?
Mijn vraag is of een Gigabyte B550 Vison D geschikt is voor gaming.

Dit moederbord heeft een mooie uitstraling, maar wordt niet verkocht als zijnde een gaming moederbord.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Als alternatief heb ik een MSI X570 Unify gezien. Deze is ca gelijk in prijs. Maar of dit een beter alternatief is moet ik nog uitzoeken met reviews.
De enige voorwaarde is een goede audio chip. Beide borden hebben een Realtek 1200/1220 chip aan boord.
Mocht er een ander moederbord meer geschikt zijn hoor ik dat graag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ryzen 3700x stock PBO
32 GB crucial Ballistix @ 3600 Mhz
Waarom wil je een moederbord van €260,- kopen ?
en niet oa pricewatch: Asus ROG Strix B450-F Gaming

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 01-09-2020 10:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Omdat ik het een mooi bord vind. Het hele rgb gedoe met de software die je erbij krijgt (en vaak ook erg buggy is) vind ik niets.
Budget is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Simbob schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:40:
Omdat ik het een mooi bord vind. Het hele rgb gedoe met de software die je erbij krijgt (en vaak ook erg buggy is) vind ik niets.
Budget is geen probleem.
Gewoon kopen dan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:18
Die rgb software hoef je niet eens te installeren en de rgb zelf kan je gewoon uitzetten in de bios.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 23:04
De pricewatch: Gigabyte B550 VISION D is een uitstekend moederbord als je AM4 met Thunderbolt 3 wil combineren. Bijvoorbeeld in de audioproductie wereld. Als je dat niet nodig hebt betaal je ongeveer 100 euro teveel voor wat sobere en strakke heatsinks. Ik ben wel met je eens dat het een mooi bord is. Misschien dat in de toekomst dit type wat meer mainstream (lees goedkoper) wordt.
Pagina: 1