[Sitecom WLR-7100] Instabiele Wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bart-.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-10-2020
Beste forumleden,

De wifi in mijn studio is heel erg instabiel. Ik zal proberen een zo duidelijk mogelijk beeld te schetsen van de situatie door eerst even een aantal feiten op een rijtje te zetten:

- Internet komt binnen in de meterkast, is daar aangesloten op een simpele Huawei-modem. Vanuit daar loopt via de muur een kabel naar een UTP wandcontactdoos, daar heb ik mijn wifi-router (Sitecom WLR-7100) op aangesloten.
- Ik woon in een vrij kleine studio, het signaal van mijn Sitecom naar het draadloze apparaat is dan ook altijd vrijwel perfect.
- Ik heb op mijn Sitecom vaste kanalen ingesteld voor zowel de 2.4GHz als de 5GHz, hiervoor heb ik software gebruikt om te kijken welke kanalen het minst bezet waren.
- Internet wordt geleverd via TelePlaza, een redelijk klein bedrijf dat voor zover ik weet alleen in Tilburg werkzaam is (overstappen naar een andere provider is in deze studio's niet mogelijk).

De wifi is op zich niet traag, ik heb diverse malen een speedtest gedaan en daar komen prima waardes uit. Het lijkt er echter op dat de wifi continu wegvalt. Dan heb ik het niet over het signaal tussen de Sitecom en het draadloze apparaat, die blijft altijd goed, maar het feit dat bijv. een webpagina niet geladen kan worden of een video op YouTube halverwege stopt met laden. Na een seconde of 10 komt het internetsignaal dan wel weer binnen, en op dat moment wordt een webpagina of een YouTube video ook snel geladen, maar het duurt meestal niet lang voordat er opnieuw geen verbinding meer is met internet.

Het aantal apparaten dat ik heb aangesloten op de wifi valt ook reuze mee: mijn laptop, mijn telefoon en mijn tablet.

Weet iemand zo een oplossing voor het probleem? Dan hoor ik het graag! Het zou heel fijn zijn als ik het met de huidige hardware gewoon software-matig kan oplossen, maar als het echt nodig is ben ik wel bereid om geld te investeren in betere hardware.

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:12

lier

MikroTik nerd

Weet iemand zo een oplossing voor het probleem?
Is lastig in te schatten, daarvoor is extra info nodig.

Zou je al je Wifi instellingen, behalve SSID en key, met ons willen delen?
Heeft het ooit goed gewerkt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 21:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je hebt het over de WiFi, maar hoe is de verbinding bedraad? Als dat ook niet goed is, heb je geen WiFi-probleem maar een wegvallend internetprobleem, wat totaal andere oorzaken heeft en dus andere troubleshooting nodig heeft :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bart-.
lier schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:43:
[...]

Is lastig in te schatten, daarvoor is extra info nodig.

Zou je al je Wifi instellingen, behalve SSID en key, met ons willen delen?
Heeft het ooit goed gewerkt?
Ja zeker! Welke instellingen zou je willen zien? Ik woon hier pas net, dus het heeft nog nooit goed gewerkt (zo lang ik weet in ieder geval)
dion_b schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:08:
Je hebt het over de WiFi, maar hoe is de verbinding bedraad? Als dat ook niet goed is, heb je geen WiFi-probleem maar een wegvallend internetprobleem, wat totaal andere oorzaken heeft en dus andere troubleshooting nodig heeft :o
Goeie vraag idd, mijn laptop heeft helaas geen ethernet-aansluiting dus is lastig om voor langere tijd te testen. Heb gisteren wel even met een oude desktop geprobeerd, het probleem leek toen niet aanwezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

-Bart-. schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:18:
Ja zeker! Welke instellingen zou je willen zien? Ik woon hier pas net, dus het heeft nog nooit goed gewerkt (zo lang ik weet in ieder geval)
Alles wat je kan instellen op wireless gebied ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bart-.
lier schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 16:44:
[...]

Alles wat je kan instellen op wireless gebied ;)
Was een beetje veel om van letterlijk alles screens te maken, dus heb even alles gescreend (kopjes + subkopjes) van de 5GHz settings. Ook de kopjes van de overige settings, maar niet de subkopjes. Hopelijk is dat genoeg zo, anders laat maar weten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3isKSKJRdm6_AuVCyHodNjOmN6U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOk9CnjLnvkMLMN2M4hup0uf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zeBRtFJsXggU0KikI-weOWNeMNc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iawB2KjWgDut9zy0C7a9CD4q.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQATjZnzmDRr_BXSHH4jo1q5sXU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drGCJCHr1gCQOw81UJj3PWO2.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaqQR8LrZUetlHqlxKlwlDa9TX0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLdXajuhZiHpAPlPLoROIl5S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWh6cwd9VL5DffcMBFnAlyxC_jA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vv7fkmAnGOpAvvYuCSHrF3D.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnKTNsOTQSwpRBWA1slB_QerzT8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JaUWIPTflZr43eMT4J8MXXbz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qm2veMWjLUEOWbEr6kla4KVzo5c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3UrdRAZ9Eo7WkYhI5D8o4yY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYLwki1BPRPp2kLHY4o0bjqOc64=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzY5TuB4vJp8L9ftgJqr4zYU.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 79% gewijzigd door -Bart-. op 01-09-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En op je client? Doe eens netsh wlan show interface, liefst op exacte moment dat de verbinding uitgevallen is (tip: commando alvast klaar hebben staan in een command prompt zodat je met een klik op die venster en een druk op enter het kan uitvoeren).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 14:02
- Internet komt binnen in de meterkast, is daar aangesloten op een simpele Huawei-modem.

Heeft de Huawei geen wifi?

Ik zou eerst daar eens op gaan testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waarom staat cloud security aan?

[ Voor 117% gewijzigd door Brahiewahiewa op 02-09-2020 02:17 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Is de band nu ac only? Welke opties heb je daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bart-.
dion_b schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:43:
En op je client? Doe eens netsh wlan show interface, liefst op exacte moment dat de verbinding uitgevallen is (tip: commando alvast klaar hebben staan in een command prompt zodat je met een klik op die venster en een druk op enter het kan uitvoeren).
Heb 'm zojuist uitgevoerd op een moment dat de wifi weer een seconde of 10 bleef hangen en de webpagina gewoon niet geladen werd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iNnyISuey2wFgPSgs6MJVU5SNQM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8gYfw6qCIOQ24upYamJA6n8W.jpg?f=fotoalbum_large
Ban-Aan schreef op woensdag 2 september 2020 @ 02:09:
- Internet komt binnen in de meterkast, is daar aangesloten op een simpele Huawei-modem.

Heeft de Huawei geen wifi?

Ik zou eerst daar eens op gaan testen
Denk het niet, ziet eruit als een heel simpel ding. Zie ook niks van wireless of wifi erop staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbwRoJIqfd2E_Zk3TbMll29MnMg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CRmH92z7uTc54r0wufnh8ocn.jpg?f=user_large
Zonder specifieke reden, heb de Sitecom van de week nog gereset, dus is een standaard instelling denk ik. Kan dat er voor zorgen dat YouTube tijdens het laden van een video het eerste stuk snel laadt en even later enorm blijft hangen?
lier schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:43:
Is de band nu ac only? Welke opties heb je daar?
Zie screen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVHVM4_dTLWDH03VcjyUy8zjYV8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LZOYs1krfq2oR3gfMuX3z6e.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door -Bart-. op 02-09-2020 19:51 . Reden: Te grote afbeelding verkleind ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-Bart-. schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:46:
[...]

Heb 'm zojuist uitgevoerd op een moment dat de wifi weer een seconde of 10 bleef hangen en de webpagina gewoon niet geladen werd:

[Afbeelding]
OK, dat maakt paar dingen duidelijk:
- signaal is sterk zat (83% = -58.5dBm = zeer goed, alles boven -65dBm s perfect te noemen)
- geen ruisprobleemn (780Mbps link rate is op een na hoogst mogelijke voor je hardware, de 365Mbps Tx rate komt door energiebesparing en springt vanzelf omhoog als je meer verzendt)
- grote kans dus dat het geen WiFi-probleem is.
[...]

Denk het niet, ziet eruit als een heel simpel ding. Zie ook niks van wireless of wifi erop staan.

[Afbeelding]
Dat is geen modem maar een PON NTU met RFoG voor TV-signaal. Vrij vertaald: het is wat je internet betreft een bridge tussen glas en Ethernet, meer niet.
[...]

Zonder specifieke reden, heb de Sitecom van de week nog gereset, dus is een standaard instelling denk ik. Kan dat er voor zorgen dat YouTube tijdens het laden van een video het eerste stuk snel laadt en even later enorm blijft hangen?
Ik wantrouw alles dat security met 'cloud' probeert te combineren, zeker bij bedrijven die zich uit het marktsegment teruggetrokken hebben. Sitecom verkoopt geen routers meer, ik vraag me af wat hun cloud-service nog doet...

Of dat je problemen kan veroorzaken - geen idee, maar ik zou het zeker uitschakelen en kijken wat dat scheelt.
[...]

Zie screen:

[Afbeelding]
Zou alleen relevant zijn als het probleem WiFi-gerelateerd was en dat is het vrijwel zeker niet.

Even terug naar basic troubleshooten.

Zoek op:
- IP-adres van je (draadloze) netwerkadapter
- IP-adres van de default gateway van je LAN
(beide met ipconfig /all op te vragen)
- WAN-IP van je WLR7100
- default gateway van de WAN van de WLR7100
(beide in config van je router)

Dan als het raak is achtereenvolgens doen:
ping 127.0.0.1
ping [eigen IP]
ping [default gateway]
ping [WAN IP]
ping [WAN gateway]
ping 8.8.8.8
ping bokt.nl

Als het goed is krijg je per keer vier antwoorden binnen een handjevol ms. Als het fout is krijg je timeouts. Waar het voor het eerst fout gaat geeft aan waar het probleem zit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bart-.
dion_b schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:32:
[...]

OK, dat maakt paar dingen duidelijk:
- signaal is sterk zat (83% = -58.5dBm = zeer goed, alles boven -65dBm s perfect te noemen)
- geen ruisprobleemn (780Mbps link rate is op een na hoogst mogelijke voor je hardware, de 365Mbps Tx rate komt door energiebesparing en springt vanzelf omhoog als je meer verzendt)
- grote kans dus dat het geen WiFi-probleem is.

[...]

Dat is geen modem maar een PON NTU met RFoG voor TV-signaal. Vrij vertaald: het is wat je internet betreft een bridge tussen glas en Ethernet, meer niet.

[...]

Ik wantrouw alles dat security met 'cloud' probeert te combineren, zeker bij bedrijven die zich uit het marktsegment teruggetrokken hebben. Sitecom verkoopt geen routers meer, ik vraag me af wat hun cloud-service nog doet...

Of dat je problemen kan veroorzaken - geen idee, maar ik zou het zeker uitschakelen en kijken wat dat scheelt.

[...]

Zou alleen relevant zijn als het probleem WiFi-gerelateerd was en dat is het vrijwel zeker niet.

Even terug naar basic troubleshooten.

Zoek op:
(beide met ipconfig /all op te vragen)
- WAN-IP van je WLR7100
(beide in config van je router)

Dan als het raak is achtereenvolgens doen:
ping 127.0.0.1
ping [eigen IP]
ping [default gateway]
ping [WAN IP]
ping [WAN gateway]
ping 8.8.8.8
ping bokt.nl

Als het goed is krijg je per keer vier antwoorden binnen een handjevol ms. Als het fout is krijg je timeouts. Waar het voor het eerst fout gaat geeft aan waar het probleem zit.
toon volledige bericht
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie! Even voor mij als leek zijnde op dit gebied:
dion_b schreef op woensdag 2 september 2020 @ 20:32
grote kans dus dat het geen WiFi-probleem is.
Wil hopelijk niet meteen zeggen dat het dan per definitie een internetprovider probleem is, toch? Probleem kan hopelijk ook elders in de (router)instellingen zitten?

Ik heb net de test gerund, nog even voor de zekerheid:
Is dat hetgeen onder "Wireless LAN adapter Wi-Fi" staat achter "IPv4 Address"?
192.168.0.1 staat bij mij achter "default gateway", is dat dan het IP-adres van de default gateway van mijn lan?
Dit is wat ik ook zie als ik naar een site als www.showmyipaddress.com ga, juist?
Is deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMlIHDmWMwt1Cifr7b0HjuOuIgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xuuBduWoM1FjCqRjjQd7bKv6.jpg?f=fotoalbum_large

Het gaat eigenlijk al meteen fout bij de eerste test.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OhKLh7KlZeW_YGBYmA4upovqQY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drdNDSXlyAp5KQVFgNzfqY4v.jpg?f=fotoalbum_large

- eigen IP hetzelfde verhaal, ook 4 general failures.
- Default gateway gaat goed, krijg 4 tijden in millisecondes.
- WAN IP gaat ook goed.
-WAN IP default gateway 4x "request timed out"
- 8.8.8.8 gaat goed
- bokt.nl gaat ook goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-Bart-. schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:05:
[...]

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide reactie! Even voor mij als leek zijnde op dit gebied:

[...]

Wil hopelijk niet meteen zeggen dat het dan per definitie een internetprovider probleem is, toch? Probleem kan hopelijk ook elders in de (router)instellingen zitten?

Ik heb net de test gerund, nog even voor de zekerheid:

[...]

Is dat hetgeen onder "Wireless LAN adapter Wi-Fi" staat achter "IPv4 Address"?

[...]

192.168.0.1 staat bij mij achter "default gateway", is dat dan het IP-adres van de default gateway van mijn lan?

[...]

Dit is wat ik ook zie als ik naar een site als www.showmyipaddress.com ga, juist?

[...]

Is deze?

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Yep, klopt allemaal :)
Het gaat eigenlijk al meteen fout bij de eerste test.

[Afbeelding]

- eigen IP hetzelfde verhaal, ook 4 general failures.
- Default gateway gaat goed, krijg 4 tijden in millisecondes.
- WAN IP gaat ook goed.
-WAN IP default gateway 4x "request timed out"
- 8.8.8.8 gaat goed
- bokt.nl gaat ook goed
Whoa... dit wijst op probleem in je computer. Blijkbaar valt de hele TCP-stack eens in de zoveel tijd om. 127.0.0.1 is het loopback-adres, dus dat je - zonder iets in de lucht te gooien - met jezelf gaat praten. Als dat al fout gaat heeft het niets te maken met de buitenwereld (of zelfs het functioneren van je netwerkkaart an sich).

Dat het vanaf default gateway wel goed gaat betekent gewoon dat op dat moment het probleem voorbij was.

Maar...

Je noemde meerdere apparaten. Valt de verbinding ook weg op telefoon en tablet? Mogelijk heb je twee problemen, een softwareprobleem op de laptop en ook nog een probleem met de internetverbinding.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bart-.
dion_b schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:20:
Whoa... dit wijst op probleem in je computer. Blijkbaar valt de hele TCP-stack eens in de zoveel tijd om. 127.0.0.1 is het loopback-adres, dus dat je - zonder iets in de lucht te gooien - met jezelf gaat praten. Als dat al fout gaat heeft het niets te maken met de buitenwereld (of zelfs het functioneren van je netwerkkaart an sich).
Oei haha, hopelijk is dat geen heel ernstig probleem. Komt dat overeen met de klachten die ik ervaar?
dion_b schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:20:
Dat het vanaf default gateway wel goed gaat betekent gewoon dat op dat moment het probleem voorbij was.

Maar...

Je noemde meerdere apparaten. Valt de verbinding ook weg op telefoon en tablet? Mogelijk heb je twee problemen, een softwareprobleem op de laptop en ook nog een probleem met de internetverbinding.
Jazeker, dit gebeurt op alle apparaten. Ik heb zelfs het idee dat de laptop nog het meest stabiel loopt van alle apparaten. Mijn telefoon en tablet doen het helemaal slecht.

Wat ik persoonlijk ook heel apart vind, is het volgende: als een webpagina/YouTube video weer stopt met laden, en ik disconnect/connect snel achter elkaar weer met de WiFi, dan begint hij weer met laden. Dat trucje werkt eigenlijk altijd, Wifi uitzetten en gelijk weer aanzetten op de laptop/telefoon/tablet. Het is alleen wel zeer irritant om dat steeds te moeten doen, en het werkt maar voor kort.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-Bart-. schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:31:
[...]

Oei haha, hopelijk is dat geen heel ernstig probleem. Komt dat overeen met de klachten die ik ervaar?
Tja, wat je ervaart is dat de verbinding kort wegvalt, dat de keten ergens breekt. Waar het breekt maakt voor wat je ervaart niet uit, daarom dat de ping-vragen nodig waren, omdat je uit symptoom ("hij doet het niet") niet kune herleiden waar het fout gaat. Dus ja, dat kan overeenkomen.
[...]

Jazeker, dit gebeurt op alle apparaten. Ik heb zelfs het idee dat de laptop nog het meest stabiel loopt van alle apparaten. Mijn telefoon en tablet doen het helemaal slecht.

Wat ik persoonlijk ook heel apart vind, is het volgende: als een webpagina/YouTube video weer stopt met laden, en ik disconnect/connect snel achter elkaar weer met de WiFi, dan begint hij weer met laden. Dat trucje werkt eigenlijk altijd, Wifi uitzetten en gelijk weer aanzetten op de laptop/telefoon/tablet. Het is alleen wel zeer irritant om dat steeds te moeten doen, en het werkt maar voor kort.
In dat geval is er in ieder geval iets dat niet specifiek is aan je laptop aan de hand. Het is voorzover we kunnen zien geen probleem in de lucht zelf (verstoring of wegvallen signaal) aangezien alle waardes die je uitleest goed zijn.

Hou je over twee mogelijkheden:
1) je router heeft problemen.
2) de internetverbinding die naar je router toe gaat heeft problemen.

Volgende stap is dus om die router uit te sluiten. Normaliter zou ik aanraden om je laptop bedraad op de NTU aan te sluiten en kijken wat er gebeurt, maar als je geen Ethernet-poort hebt (ook niet toevallig een USB-Ethernet adapter?) gaat dat niet lukken. Alternatief is even ergens een andere router lenen. Specs maken niet uit, zolang je maar weet dat het werkt. Trek de WLR7100 los, hang de andere eraan en kijk of dat stabiel is. Zo ja: WLR7100 vervangen (want fabrieksinstellingen heb je al geprobeerd en dat hielp niet). Zo nee: beheerder dringend vragen de verbinding te (laten) troubleshooten.

Oslik blyat! Oslik!

• -Bart-.
dion_b schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:04:
[...]

Tja, wat je ervaart is dat de verbinding kort wegvalt, dat de keten ergens breekt. Waar het breekt maakt voor wat je ervaart niet uit, daarom dat de ping-vragen nodig waren, omdat je uit symptoom ("hij doet het niet") niet kune herleiden waar het fout gaat. Dus ja, dat kan overeenkomen.

[...]

In dat geval is er in ieder geval iets dat niet specifiek is aan je laptop aan de hand. Het is voorzover we kunnen zien geen probleem in de lucht zelf (verstoring of wegvallen signaal) aangezien alle waardes die je uitleest goed zijn.

Hou je over twee mogelijkheden:
1) je router heeft problemen.
2) de internetverbinding die naar je router toe gaat heeft problemen.

Volgende stap is dus om die router uit te sluiten. Normaliter zou ik aanraden om je laptop bedraad op de NTU aan te sluiten en kijken wat er gebeurt, maar als je geen Ethernet-poort hebt (ook niet toevallig een USB-Ethernet adapter?) gaat dat niet lukken. Alternatief is even ergens een andere router lenen. Specs maken niet uit, zolang je maar weet dat het werkt. Trek de WLR7100 los, hang de andere eraan en kijk of dat stabiel is. Zo ja: WLR7100 vervangen (want fabrieksinstellingen heb je al geprobeerd en dat hielp niet). Zo nee: beheerder dringend vragen de verbinding te (laten) troubleshooten.
toon volledige bericht
Bedankt voor uitgebreide reactie weer! Toen straks heb ik als soort van laatste redmiddel eens geprobeerd de stekker van de Huawei eruit te trekken en opnieuw in te doen. Sindsdien doet het internet het eigenlijk perfect, nu alleen hopen dat het zo blijft. Snap alleen niet zo goed hoe dat kan, want zoals eerder al aangegeven doet die Huawei eigenlijk niet zo veel behalve het binnenkomende signaal omzetten van glasvezel naar ethernet.

Zou dit echt de oplossing geweest kunnen zijn, of is dit waarschijnlijk puur toeval? En zal ik dan gewoon af en toe even de stekker van de Huawei er uit en weer in moeten stoppen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

-Bart-. schreef op donderdag 3 september 2020 @ 21:44:
[...]

Bedankt voor uitgebreide reactie weer! Toen straks heb ik als soort van laatste redmiddel eens geprobeerd de stekker van de Huawei eruit te trekken en opnieuw in te doen. Sindsdien doet het internet het eigenlijk perfect, nu alleen hopen dat het zo blijft. Snap alleen niet zo goed hoe dat kan, want zoals eerder al aangegeven doet die Huawei eigenlijk niet zo veel behalve het binnenkomende signaal omzetten van glasvezel naar ethernet.

Zou dit echt de oplossing geweest kunnen zijn, of is dit waarschijnlijk puur toeval? En zal ik dan gewoon af en toe even de stekker van de Huawei er uit en weer in moeten stoppen?
Oplossing? Zeker niet. Als dit niet meer was dan toeval, is het puur een tijdelijke workaround. Er zit blijkbaar een memory leak oid in de NTU of het apparaat waar het mee verbindt (PON-centrale).Wijst er wel op dat het niet in jouw oude Sitecom zit.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1