HD kapot door cas 2-2-2 ?

Pagina: 1
Acties:

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik wou vanmiddag mijn geheugenm op cas 2-2-2 zetten, ik had het toen op 133MHz. staan en gewoon op 2-2-2 gezet. Ik d8 dat ie het wel zou trekken omdat cas 3-3-3 op 152FSB ook werkte. :)

Ok, 2-2-2 ingesteld dus. reboot.

Pc start op maar komt windows niet in, in veilige modus wel. In norale modus zet de pc zich zelf uit of doet gewoon nix, het HD-ledje doet ook nix... :(

Toen alles weer normaal gezet, en reboot.

Geen beeld -> Viper omgewisseld door VooDoo 3, nog geen beld. Toen geheugen eruit gehaald en er weer opnieuw in. Toen wel beeld maar nu zag ie de HD niet meer. Bleef dus steken in het RAID schermpje, en gaf de error "No hard-disk attached".

HD doet het in een andere pc ook niet, zal dus wel verrot zijn (pas de 3e in een jaar :( ).

Maar hoe kan dit zijn gekomen, lijkt me sterk dat het door het naar cas 2-2-2 veranderen is gekomen.
Iemand een idee wat ik nog kan proberen? :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

In de bios fail safe settings laden en opslaan en dan kijken wattie dan doet.
Dat is zeg maar in mijn visie je laatste middel om te kijken oftie nog werkt.
Kan niet zijn dat je hd het loodje legt door het veranderen van je geheugen settings.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Je FSB was binnen de specs? Van CAS settings gaat je HDD niet kapot iig.

• Aikon
  • Niet online
Geheugen stond op 133MHz. dus dat was normaal.

Ik heb beetje met de bios geknoeid en nu werkt het weer half :) Veilige modus kom ik wel in, en normale modus nog steeds niet. :(

Iemand nog een idee wat nu, gewoon formateren?

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

De symptomen die je beschrijft zijn precies die symptomen dat de memory dus kennelijk niet op CAS 2 (ook al is het 133 Mhz) wil draaien.

Het feit dat je je poging door hebt gezet kan tot gevolg hebben dat je bestandssysteem verminkt raakt doordat er blokken ui je memory op de HD worden gezet. Welnu, omdat niet zeker is dat de inhoud van de memory OK was kan dat dus tot gevolg hebben dat de inhoud van files op je HD ook niet OK zijn.

Het kan zelf kwader, nl dat ie ergens geschreven heeft waar helemaal niet geschreven mocht worden.

Waarschijnlijk kun je het beste het hele zaakje from scratch installeren of een 1 of ander diskutil draaien die de fouten misschien kan rechtzetten !

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Aikon
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:15 schreef Papillon het volgende:
De symptomen die je beschrijft zijn precies die symptomen dat de memory dus kennelijk niet op CAS 2 (ook al is het 133 Mhz) wil draaien.

Het feit dat je je poging door hebt gezet kan tot gevolg hebben dat je bestandssysteem verminkt raakt doordat er blokken ui je memory op de HD worden gezet. Welnu, omdat niet zeker is dat de inhoud van de memory OK was kan dat dus tot gevolg hebben dat de inhoud van files op je HD ook niet OK zijn.

Het kan zelf kwader, nl dat ie ergens geschreven heeft waar helemaal niet geschreven mocht worden.

Waarschijnlijk kun je het beste het hele zaakje from scratch installeren of een 1 of ander diskutil draaien die de fouten misschien kan rechtzetten !
Tnx, daar heb ik wat aan. Ik ga zo dus ff me HD formateren. :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Opnieuw formatteren?
Zou ik nog niet aanbeginnen, eerst eens zoeken of daar echt wel die fout zit met util progs en scandisk en zo, evt met oppervlakte controle...

Ik ken nog wel een paar figuren, die pluizen alles net zo lang uit tot er 0,0 nog een andere oplossing is, formatteren is wel het laatste wat die zou doen :P

Met formatteren ben je namelijk wel ook al je andere data kwijt, die er niet af hoefde bv. Alleen alles van Windows deleten (vanuit DOS-prompt) is voldoende om alles opnieuw te kunnen installen.

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

Op vrijdag 10 augustus 2001 10:44 schreef Aikon het volgende:

[..]

Tnx, daar heb ik wat aan. Ik ga zo dus ff me HD formateren. :)
Zoals hierboven opgemerkt bedoelde ik echt ook met mijn slotzin. Eerst eens kijken of je het recht kunt zetten. Lukt dat niet of kost dat teveel inspanning, dan in ieder geval pogen de belangrijke bestanden eraf te krijgen en het zaakje installeren. Misschien dat het verwijderen van enkele dir's al voldoende is. Heb je meerdere partities, dan kun je je gegevens misschien ook veilig stellen op de andere partitie en de beschadigde corrigeren. Maar goed:

It's all up to you how to fix it. !!!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Aikon
  • Niet online
Op vrijdag 10 augustus 2001 12:52 schreef Papillon het volgende:

[..]

Zoals hierboven opgemerkt bedoelde ik echt ook met mijn slotzin. Eerst eens kijken of je het recht kunt zetten. Lukt dat niet of kost dat teveel inspanning, dan in ieder geval pogen de belangrijke bestanden eraf te krijgen en het zaakje installeren. Misschien dat het verwijderen van enkele dir's al voldoende is. Heb je meerdere partities, dan kun je je gegevens misschien ook veilig stellen op de andere partitie en de beschadigde corrigeren. Maar goed:

It's all up to you how to fix it. !!!
Windows stond er toch pas een week op, en ik heb aparte partities en nix belangrijks op c:\ staan. Speciaal hiervoor dus. Dus waarom niet, windhoos installen is ook maar een uurtje werk ofzo. :)
Pagina: 1