Beste Tweakers,
Ik ben van plan binnenkort te upgraden naar de nieuwe GPU's die Nvidia vanavond zal aankondigen, meer specifiek de RTX 3090. Nu vraag ik me af of de rest van mijn systeem een bottleneck zou kunnen vormen na deze upgrade.
Zelf reeds wat opzoekingswerk gedaan en mijn CPU lijkt voldoende kracht te hebben om mee te kunnen met de volgende generatie GPU's. Klopt dit? Hij is reeds geOC'd.
Betreffende de hoeveelheid en snelheid van mijn geheugen ben ik minder zeker, zo merkte ik dat in de BBG die net gepost is toch 32GB word aangeraden voor een 1440p144hz systeem.
Dit zijn mijn huidige specs:
Intel Core i7-8700K
MSI Z370 GAMING PRO CARBON AC (MS-7B45)
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Corsair HX1000i (Overkill, maar had tijdje geleden 2x GTX 1080ti in SLI)
MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio (Deze word dus geupgrade)
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Samsung SSD 960 EVO 250GB (Voor OS en "main game")
Asus ROG PG279Q
Ik ben bereid te investeren om de beste prestaties te krijgen in veeleisende games, maar niet meer dan nodig. Speel vooral open world RPGs zoals RDR2, Witcher en Elder Scrolls, en liefst met tweaks en mods om indrukwekkende graphics te bekomen.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan binnenkort te upgraden naar de nieuwe GPU's die Nvidia vanavond zal aankondigen, meer specifiek de RTX 3090. Nu vraag ik me af of de rest van mijn systeem een bottleneck zou kunnen vormen na deze upgrade.
Zelf reeds wat opzoekingswerk gedaan en mijn CPU lijkt voldoende kracht te hebben om mee te kunnen met de volgende generatie GPU's. Klopt dit? Hij is reeds geOC'd.
Betreffende de hoeveelheid en snelheid van mijn geheugen ben ik minder zeker, zo merkte ik dat in de BBG die net gepost is toch 32GB word aangeraden voor een 1440p144hz systeem.
Dit zijn mijn huidige specs:
Intel Core i7-8700K
MSI Z370 GAMING PRO CARBON AC (MS-7B45)
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Corsair HX1000i (Overkill, maar had tijdje geleden 2x GTX 1080ti in SLI)
MSI GeForce RTX 2080 Ti Gaming X Trio (Deze word dus geupgrade)
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Samsung SSD 960 EVO 250GB (Voor OS en "main game")
Asus ROG PG279Q
Ik ben bereid te investeren om de beste prestaties te krijgen in veeleisende games, maar niet meer dan nodig. Speel vooral open world RPGs zoals RDR2, Witcher en Elder Scrolls, en liefst met tweaks en mods om indrukwekkende graphics te bekomen.
Alvast bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door trifonius op 01-09-2020 09:24 ]