Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
Mijn huidige camera (iPhone 7 met gimbal) gebruik ik voornamelijk voor het schieten van filmpjes. Een maand geleden heb ik voor het eerst een filmcursus gedaan (filmportret) en ga een vervolg organiseren (12x 3 uur). Het leek me verstandig om daarvoor een upgrade voor mijn huidige opstelling te zoeken. Mijn oog is gevallen op een Fujifilm X-T4 met de 16-80mm kit lens (een prime zal er waarschijnlijk bij moeten die een lagere F-waarde heeft, maar heb daar nog geen verstand van om er nu wat over te zeggen). De IBIS en IOS zijn naast de goede reviews voor mij de doorslag geweest om mij er verder in te verdiepen.

Ik heb gelezen dat er een record limit op zit van respectievelijk 20 of 30 min. Ook had ik gezien dat het bij de X-T4 te omzeilen was door een externe recorder of een Timer Shutter Release (je verkiest een paar sec. met de laatste optie) te gebruiken. Heeft iemand ervaring met het gebruik hiervan i.c.m. 4K i.v.m. oververhitting (1, 2) van de sensor zonder deze trucjes? Ook kan ik nergens in de handleiding vinden of je het geluidsniveau tijdens het filmen nog kan aanpassen/balanceren. Iemand hier ervaring mee?

Ik realiseer me dat het heel veel geld is en dat dure spullen je niet een betere filmmaker/fotograaf maakt. Ik zie het als een goede investering, als ik het toch niks vind, kan ik het gemakkelijk weer verkopen of inruilen (voor een upgrade). Hoewel een camcorder meer voor de hand ligt, zijn deze een stuk duurder en moeilijker van de hand te doen. Daarnaast weet ik van mijzelf dat ik een camcorder niet mee op vakantie neem. Plus ze schieten niet zulke mooie foto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James3
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-10-2020
chou3 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 00:01:
heb ik voor het eerst een filmcursus gedaan (filmportret) en ga een vervolg organiseren (12x 3 uur)
Het wordt mij niet duidelijk of jij de cursus gaf, of dat je deelnemer bent.
Verder heb je je vraag in het verkeerde forum geplaatst (het moet in Foto & Video - Aankoopadvies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chou3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-08 14:25
James3 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 04:23:
[...]

Het wordt mij niet duidelijk of jij de cursus gaf, of dat je deelnemer bent.
Verder heb je je vraag in het verkeerde forum geplaatst (het moet in Foto & Video - Aankoopadvies).
Ik kan me voorstellen dat zo een lang verhaal lijkt alsof ik opzoek ben naar aankoopadvies, mijn excuus daarvoor. Mijn vragen gaan over de ervaringen van echte gebruiker. Ik ben niet aan tubben wat ik graag zou willen halen. Ik heb al vier weken onderzoek gedaan, maar kon geen antwoord vinden op deze vragen. Wellicht dat ik het menu, wat best uitgebreid is, niet goed heb bekeken. :?

Zit ik hier dan alsnog verkeerd?

Leuk dat je meer over de cursus wilt weten. Ik organiseer en volg de cursus. Ik ben verre van gekwalificeerd om er zelf een te geven :) Deze wordt gegeven door de docent (Boston University, maar kan ivm Covid-19 niet naar de VS) die de eerdere cursus ook heeft verzorgd (Alvaro Congosto). Als je/iemand meer over de cursus wil weten, stuur me gerust een privébericht. Dan houden we dit topic schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 17:36
@chou3: Ik heb je vraag even afgesplitst naar een eigen topic :)

Ticking away, the moments that make up a dull day