[Linux] 3c509b non-Pnp problemen (again)

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het wil dus nog steeds niet werken. Na bringing up eth0 blijft hij hangen. Kaart staat in non-PnP mode, I/O: 0x300, IRQ: 5. Windows ziet wel het I/O adres, maar niet het IRQ. Hij werkt wel onder Windows.

Als ik bij LiLo eth0=3c509 intype gebeurd er precies hetzelfde.

Wat kan ik nog meer proberen?

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Dit klinkt misschien een beetje dom, maar waarom zet je hem niet gewoon in PnP mode? Dat werkt gewoon vlekkeloos.

Verwijderd

heb je isapnpdump al geprobeerd?

• frosty1878
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 11:33
probeer de kaart eens op irq 10 te zetten.. (heb je software voor geloof ik).

-- keep it clean

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op donderdag 09 augustus 2001 17:55 schreef Valium het volgende:
Dit klinkt misschien een beetje dom, maar waarom zet je hem niet gewoon in PnP mode? Dat werkt gewoon vlekkeloos.
Dat stond die al en dat werkte voor geen meter in Linux (of ik deed iets anders fout).

Of ligt het misschien aan het feit dat ik ook een Realtek 8139 (vermomd als 8129) heb? Daar heb ik niks over opgegeven aan Linux.

Ik heb het probleem nu dus (half) gevonden. Linux gebruikte de RT8139 als eth0 en die failde omdat er geen DHCP server beschikbaar was. Na handmatig het IP adres ingevuld te hebben werkte die wel, maar nu moet ik die 3com kaart nog aanzetten.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nou, hij doet het eindelijk. Ik was vergeten dat Linux niet automatisch meerdere NICs detecteerd/configureerd.

Mozilla is trouwens een stuk beter dan Netscape (logisch waarschijnlijk), maar de performance is nog steeds lager dan IE.
Pagina: 1