Hoi allen,
Ik had nog een Samsung 750 EVO SSDtje liggen een een oudere Lenovo laptop, en ik wou daar nu graag Windows 10 opzetten.
Via de Windows 10 Media Creation Tool de USB stick klaargemaakt en al verschillende keren op andere toestellen gebruikt.
Echter nu zit ik met een probleem, ik schets even mijn stappen:
Tips hoe ik deze SSD alsnog met een Windows10 versie kan voorbereiden?
Bedankt
Ik had nog een Samsung 750 EVO SSDtje liggen een een oudere Lenovo laptop, en ik wou daar nu graag Windows 10 opzetten.
Via de Windows 10 Media Creation Tool de USB stick klaargemaakt en al verschillende keren op andere toestellen gebruikt.
Echter nu zit ik met een probleem, ik schets even mijn stappen:
- Windows 10 USB maken via creation tool
- SSD via adapter in mijn werkende laptop steken, en de SSD in schijfbeheer formatteren naar NTFS
- De SSD in de Lenovo laptop steken, mijn USB in de Lenovo laptop steken, en booten vanaf de USB
- Windows Menu komt tevoorschijn en het doorklikmenu kan beginnen. Bij de schijf waarop Windows 10 geinstalleerd moet worden klik ik op de SSD zijn vrije partitie van 245-ish GB.
- Ik klik op 'Volgende' en de installatie begint: Downloaden van bestanden, installeren van bestanden, ... Het gewone menuutje dus die bezig is.
- Als alle stappen doorlopen zijn, komt er een melding dat Windows moet herstarten om de installatie te voltooien. De laptop herstart uit zichzelf tijdens de installatie.
- In plaats van verder te gaan met de huidige installatie begint het installatieproces opnieuw: ik moet terug kiezen welke versie van Windows, de gebruikersovereenkomsten accepteren, ...
- Bij het kiezen van de schijf en zijn partitie waar Windows op geinstalleerd moet worden krijg ik nu de melding dat oude Windows bestanden in de map "Windows.Old" bijgehouden zullen worden. Het lijkt er dus op dat er wel iets van de Windows installatie is doorgegaan. Echter bij het booten vanop de schijf wordt geen OS gedetecteerd.
- En zo herhaalt de cyclus zich. Na het heropstarten is de vorige installatie als het ware 'tenietgedaan'
Tips hoe ik deze SSD alsnog met een Windows10 versie kan voorbereiden?
Bedankt