[Sony Bravia KDL-55W755C] Gaat niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-06 23:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hi, ik heb even een technisch vraagje voor mensen die hier weleens TV's in- en uit elkaar halen. Mijn bijna 4 jaar oude Sony Bravia KDL-55W755C geeft geen beeld meer. Ik had af en toe al last dat hij even niet aan ging, de LED aan de voorkant lichtte dan even wit op, en doofde weer weg. Normaal was even de stekker er uit en erin voldoende om de televisie te resetten, maar ditmaal haalt dat niks uit. Het is me 1x gelukt om even kort het opstartende Android logo in beeld te zien, maar die verdween ook alweer vrij snel. Het valt me ook op dat als de tv lang van de stroom geweest is, ik daarna even het ledje op kan laten lichten en dan valt hij uit. Vervolgens heeft de power knop (achterop tv of afstandsbediening) weer geen effect en blijft alles uit.

Wat heb ik al geprobeerd?
- stroom er een tijd af laten
- externe voedingsblok door laten lopen door een collega. die is gewoon nog helemaal goed
- hard reset van de tv proberen via afstandsbediening (deed niks)
- achterkant openschroeven en kijken naar condensators en/of brandplekken: niets zichtbaar, alles ziet er mooi uit

Heeft iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen? Ik vind het wat zonde aangezien 4 jaar net een vervelende leeftijd is. Geen garantie meer, maar je rekent toch altijd met een tv minimaal zo'n 6 tot 8 jaar te kunnen doen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:45:
maar je rekent toch altijd met een tv minimaal zo'n 6 tot 8 jaar te kunnen doen.
Dus wel recht op (wettelijke) garantie, zie oa. TV defect na 2.5 jaar, Mediamarkt doet moeilijk