Windows compleet verdwenen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 16:07
Mijn vraag

Kunnen mijn bestanden op mijn laptop nog gered worden en hoe?

Mijn laptop (HP 650G3) Liep vast, vervolgens heb ik via taakbeheer een programma gesloten.
Nu lijkt het of mijn complete C: schijf leeg is.
Ik start op met onderstaande mededeling en blauw scherm:
er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. er worden foutgegevens verzameld hierna wordt de pc opnieuw opgestart.
Stopcode: critical_service_failed

Vervolgens doorloopt hij deze zwarte dell schermen:
vervolgens: automatisch herstel voorbereiden>
Problemen vastellen op de computer.>

En eindigt hij weer in een blauw scherm met de mededeling:
De pc is niet goed opgestart.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- via windows 10 zelf geprobeert de fabrieksinstellingen te resetten, dit lukt niet.
-Via windows geprobeert een herstelpunt te selecteren, deze is aanwezig maar ook dit mag niet baten.
-via cmdprmpt SFC /scannow geprobeert, zonder resultaat
- opstarten in veiligemodus, echter werkt dit ook niet.

Als ik notepad open in cmd dan zie ik nog wel de volgende schijfen staan:
Windows C
Recovery image D(leeg)
CD E
Windows RE tools (staat wel een klein bestand in)
Boot(X)

Heeft iemand wijze raad voor mij?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
Als je er niet in komt misschien met een tooling zoals BartPE de DATA eraf halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Beste om geen directe Windows herstelpogingen meer te doen op de harde schijf om erger dataverlies te voorkomen.

Schijf aansluiten op andere PC en de gegevens kopiëren indien mogelijk?
Opstarten met een met een WinPE USB rescue disk en de data veilig stellen?
Bijvoorbeeld Hiren’s BootCD PE, Sergei Strelec WinPE

[ Voor 9% gewijzigd door The_Doman op 31-08-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
gearardihno schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:19:
Mijn vraag

Kunnen mijn bestanden op mijn laptop nog gered worden en hoe?

Mijn laptop (HP 650G3) Liep vast, vervolgens heb ik via taakbeheer een programma gesloten.
Nu lijkt het of mijn complete C: schijf leeg is.
Ik start op met onderstaande mededeling en blauw scherm:
er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. er worden foutgegevens verzameld hierna wordt de pc opnieuw opgestart.
Stopcode: critical_service_failed

Vervolgens doorloopt hij deze zwarte dell schermen:
vervolgens: automatisch herstel voorbereiden>
Problemen vastellen op de computer.>

En eindigt hij weer in een blauw scherm met de mededeling:
De pc is niet goed opgestart.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- via windows 10 zelf geprobeert de fabrieksinstellingen te resetten, dit lukt niet.
-Via windows geprobeert een herstelpunt te selecteren, deze is aanwezig maar ook dit mag niet baten.
-via cmdprmpt SFC /scannow geprobeert, zonder resultaat
- opstarten in veiligemodus, echter werkt dit ook niet.

Als ik notepad open in cmd dan zie ik nog wel de volgende schijfen staan:
Windows C
Recovery image D(leeg)
CD E
Windows RE tools (staat wel een klein bestand in)
Boot(X)

Heeft iemand wijze raad voor mij?
Edit:
Inderdaad, stap 1 is van Windows herstelpunten enzo afblijven nu, want dan heb je alleen maar kans dat je data wordt overschreven.

Je hebt de hdd/ssd al uit de laptop gehaald, in een usb behuizing gestopt en aan een andere pc gehangen? Was hij toen leesbaar? Zo ja dan is je data er makkelijk af te halen.
Zo nee dan is hij waarschijnlijk dermate stuk dat het terughalen waarschijnlijk niet meer kan. Wat dat je dan nog wel kan proberen is een recovery tool. Ik heb zelf weleens bestanden teruggehaald met het oude tooltje dat bij sommige high end SanDisk CF kaarten werd meegeleverd: gewoon aanklikken 'ja dit is een geheugenkaart geen harde schijf' lol en de pc een nacht laten stampen.

Er zijn ook bedrijven die data voor je terug kunnen halen soms, maar daar hangt een hoog prijskaartje aan (kan zomaar 500-800 euro kosten).

[ Voor 3% gewijzigd door dragon2 op 31-08-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearardihno
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 16:07
Bedankt voor het advies, hier ga ik eerst maar eens mee bezig.
Is er ook een manier waarop ik wel mijn windows weer terugkrijg? de overige data is
dan niet anders(de meeste foto's staan op andere pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

gearardihno schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 06:50:
...
Is er ook een manier waarop ik wel mijn windows weer terugkrijg?...
Je wilt je windows niet terug, want je windows is fors beschadigd.
Met de info die je nu gegeven hebt kunnen we niet vaststellen of dat door een fysiek defect aan de disk wordt veroorzaakt of door malware. Maar in beide gevallen wil je die windows niet terug

Als je toch de disk in een ander systeem plaatst, check dan even de SMART waardes, bij voorkeur met een tool van de fabrikant van de disk.

Op dat andere systeem kun je ook een usb-key aanmaken voor een nieuwe windows installatie. Als je schijf nog goed is, kun je hergebruiken. Anders zou ik een nieuwe kopen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:09
Voor rest, Windows kan je gratis downloaden vanaf Microsoft website, je pc heeft de licentie code in het moederbord opgeslagen, dus die hoef je niet nog eens te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:47
Eigenlijk wat je moet doen is zorgen dat alle belangrijke data veilig is.
Hierna Windows schoon installeren. Dan wordt alles verwijderd.
Het is al aangegeven. Je kunt een installatie maken via de andere pc op een usb stick met de windows media creation tool.
Ik raad wel aan om die tool op de betreffende stick te zetten en dan op te starten (op één of andere manier krijg ik fouten op het moment dat ik hem gewoon opstart vanaf mijn bureaublad of andere plek op de computer). je moet minimaal 8GB aan ruimte hebben op de stick en let op dat deze leeg wordt gemaakt.

De sleutel voor Windows staat in je hardware van je computer zelf, dus die pakt hij tijdens installeren zelf op.

Je zou vanuit die stick ook een herstel installatie kunnen doen. Let wel! het kan zijn dat je alsnog data kwijt bent! Maar zou een optie kunnen zijn om toch die minder belangrijke data terug te krijgen. Maar! installeer na die backup alsnog Windows schoon opnieuw. Er is teveel mis om het op de vorige manier te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 01-09-2020 08:52 ]

Pagina: 1