Ervaringen met transparante LCD side panels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:56
Nadat ik deze
video tegenkwam in mijn YouTube recommended wou ik dit ook gewoon hebben.

Helaas is dit nergens te koop.
Wel zijn er een hele hoop DIY videos te vinden.
Daarom op marktplaats voor 2 hele knaken een oud schermpje gekocht; transtec VISENA 200
Gewoon maar ns proberen. :P

Ik heb de hele backlight eraf gehaald maar dan houd je dus het lcd over.
Hier zitten dan 2 "films" over aan de voor en achterkant. Deze heb ik beiden ook verwijderd en dan houd je dus echt alleen het LCD over. Blijkbaar heb je dus die "films" nodig om het beeld te zien en terugplakken is geen ding. :+

Daarom vroeg ik me af of er meer tweakers waren die dit gedaan hebben en tips hebben of een goede duidelijke tutorial.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 11:59

SA007

Moderator Tweaking
Heb zelf nooit zoiets gebouwd, maar wat generieke lcd info:

- Je hebt VEEL licht nodig in je pc, een LCD laat op volledig wit optimistisch 10% van het licht door. Het moet ook spierwit zijn als je nog iets van kleur op het lcd scherm verwacht.
- Een lcd bestaat uit een aantal lagen, die samen te vatten zijn in backlight, polarisatiefilter, lcd en nog een polarisatiefilter.
Backlight bestaat over het algemeen uit een plastic plaat met leds of ccfl aan de zijkant, en een aantal difusors.
De polarisatiefilters zitten vaak op het glazen lcd geplakt aan beide kanten, al is het soms een van de lagen van de backlight.
Het lcd zelf zijn 2 glasplaten met lcd vloeistof en een hele hoop electronika ertussen (transistor per pixel en bedrading).

Voor jouw doel wil je het lcd en de polarisatiefilters overhouden, wil je kijken of 1 van de losse filters een polarisator is, houdt 'm voor een werkend lcd scherm en draai de filter rond, je beeld zou op de juiste hoek vrijwel volledig naar zwart moeten gaan.

Wel zitten op de meeste lcd's nog van allerlei coatings om bijv reflectie tegen te gaan die waarschijnlijk je beeld flink verpesten omdat het niet meer op glas lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 11:53
Dat zie je ook hierboven, de binnenkant van de pc is wazig.

Misschien dat je met "scheerspiegel" LCD's daar wat minder last van hebt.

Repareren doe je zo.