Silverado: Only to be used on stationary systems?

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Dit is wat mijn bijgeleverde handleiding mij verteld onder het vetgedrukte kopje warning:

The Silverado cooler is not suitable for computers that have to be transported!
It is to be used only on stationery systems!

<BLA BLA Mode >:) >
gezeik
</BLA BLA Mode>

If accidentally a computer with an installed silverado has been transported, it has to be removed to check if the CPU or the Mainbord is not damaged Etc. Etc...

Is het echt zo erg, of staat dat erop als een soort "TOLD YOU SO" van de producent? Ik ben namelijk een vervend netwerker, maar om hem nou iedere keer los te halen als hij verplaatst moet worden en op de bestemming opnieuw erop gezet moet worden met nieuwe pasta, dan weet ik niet of ik hem strax ga gebruiken.... Kan het echt kwaad? :?

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je de computer niet te snel beweegt zal het wel meevallen. Als jij dat ding rustig versjouwt kan er niks gebeuren, maar als je 'm snel beweegt (jaja, natuurkunde les :P) dan wordt de kracht van de koeler op het mainboard aardig groot. Het is een behoorlijk zwaar blok, dus je kunt je voorstellen wat dat aan kan richten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:29
Op donderdag 09 augustus 2001 17:28 schreef Exirion het volgende:
Als je de computer niet te snel beweegt zal het wel meevallen. Als jij dat ding rustig versjouwt kan er niks gebeuren, maar als je 'm snel beweegt (jaja, natuurkunde les :P) dan wordt de kracht van de koeler op het mainboard aardig groot. Het is een behoorlijk zwaar blok, dus je kunt je voorstellen wat dat aan kan richten.
En het is super irritant als die 'bevestigingshaakjes' van de socket afbreken door die silverado; dan is je mobo gelijk waardeloos (tenzij je zelf een nieuwe socket erop wilt gaan solderen).

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Siverado is toch zwaarder dan is toegestaan voor koeler ?

* JumpStart weet het niet zeker meer.

Er is een limiet voor heatsink gewicht, 450 gram geloof ik, of 350 gram. Vervoer over de weg, even een leuke "snelheidsbeperkende maatregel" (een drempel dus) en door de bobbel kan de clip zich van de socket losbreken. En da's foute boel...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 18:35 schreef JumpStart het volgende:
Vervoer over de weg, even een leuke "snelheidsbeperkende maatregel" (een drempel dus) en door de bobbel kan de clip zich van de socket losbreken. En da's foute boel...
Daarom moet je je PC ook altijd plat in je auto leggen, dus met het moederbord plat naar onderen in de kast... Verder is die Silverado idd HUGE en ZWAAR. Ik vind het zelf al eng om dat hele ding aan die twee lullige plastic haakjes te hangen, laat staan de computer nog eens met een klap neerzetten. Om nog maar niet te spreken over je core, want er zitten dan wel van die mooie "bernoulli" ringetjes tussen als spacer maar of die de klap helemaal op kunnen vangen...

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Dus jullie zeggen: Kan vervoerd worden, maar of het nou zo gezond is... Dat ding is zwaar en kan dus makkelijk je core of die haakjes aan je socket doen afbreken/brokkelen als er een te grote versnelling optreedt van de koeler ten opzichte van het moederbord cq. processor. :(

Heeft iemand van jullie een Silverado, en zo ja, als je hem transporteert hoe dan?

Is een tempex 'ring' die je om je koeler kan schuiven een oplossing als je de comp vervoert? -> koeler klem zetten? >:)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Pagina: 1