Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBramBE
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-09 23:43
Sinds enkele weken heb ik een vreemd probleem: mijn versterker (Yamaha RX-V673 van 2013) speelt pas geluid af nadat hij een 10-tal minuten aan staat, eerst stilte, dan wat (licht) geknetter uit de boxen en dan constant geluid.

Ik heb dit probleem met alle aangesloten apparaten: Apple TV, Telenet digicorder en blu-ray speler.

Eénmaal hij opgestart is, zijn er geen problemen meer.

Leren mee leven? Of is er een probleem? Hij speelt elke dag ongeveer 14 uren muziek/tv.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt alsof er ergens niet goed contact wordt gemaakt en dat door de warmte er wat uitzet om net contact te maken. Ik zou het niet gebruiken, zou het laten repareren of wat nieuws kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBramBE
Ok, bedankt voor de reactie. Ik ben altijd thuis als hij speelt, dus ik laat hem rustig sterven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Werkt hij wel meteen op stand 'pure direct'?

Je zou op internet kunnen zoeken welk probleem vaak voorkomt en of de symptomen overeenkomen met wat er bij jou aan de hand is. Wat ik zo gauw tegenkom is dat de DSP-chip niet goed blijft.

[ Voor 26% gewijzigd door TBTL op 08-09-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBramBE
Ook in "pure direct" geen geluid, maar wat verder gezocht met jouw info en op deze thread gestoten: https://forums.audioholic...rom-yamaha-rx-v673.97893/

Exact wat ik ervaar, dus hopen dat hij het nog een tijdje uitzingt en dan uitkijken voor iets anders.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Toch is zo'n defect in de juiste handen prima te repareren. Zo'n versterker wordt warm, solderingen zijn tegenwoordig loodvrij en kunnen door stress (warm, koud) uiteindelijk losraken.

Door het versterkergedeelte opnieuw te solderen is de kans vrij groot dat hij weer jaren mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBramBE
De kunst is om die "juiste handen" te vinden natuurlijk... :)

In die topic wordt trouwens meer gewag gemaakt van het feit dat het de chip zelf is en niet onmiddellijk de soldering.

[ Voor 51% gewijzigd door iBramBE op 08-09-2020 10:44 ]

Pagina: 1