Pc loopt steeds vast en 1 beeldscherm springt op zwart, watn

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDaims
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-09-2020
Sinds een paar weken (het moment dat ik een nieuwe monitor en tweedehands videokaart heb gekocht zijn er steeds problemen met mn pc.

Ik heb een nu ca 5 jaar oude pc waarvan de voeding videokaart zijn vervangen.

Alles liep vrolijk en wel (alleen niet heel snel en soepel natuurlijk, totdat er een nieuw beeldscherm kwam.

Die werkte verder prima, maar eens in de zoveel tijd hoorde ik een klik en sprong het scherm 1 a 2 seconden uit. Het kwam alleen bijna nooit voor.

Daarna wilde ik wat zwaardere spellen spelen en had ik besloten mijn oude videokaart in te ruilen voor een NVidea gtx 1050 (ook niet een dure maar he, het doet iets)

Dit liep gelijk een beetje wankel. Toen ik namelijk mn tweede beeldscherm koppelde aan de kaart, wilde hij dit niet herkennen, tot ik een paar keer met de stekker klooide, daarna werkte het ook prima.

Tot een paar dagen laten mijn beeldscherm veel vaker met het klikgeluid uitviel, maar tegelijk mijn internet er voor 5 a 10 seconden ook uit klapte..

Dit ging zo een week door, tot ik afgelopen week besloot de pc maar eens even uit elkaar te halen en opnieuw de componenten aan te sluiten.

Dit baatte en het internet klapte er niet meer uit, het beeldscherm nog steeds, ookal heb ik nu de twee kabel van de beeldschermen verwisseld (kabels uitgesloten).

Sindsdien is de pc helemaal aan het vergaan en is hij enorm traag geworden, kan geen enkel spel meer aan en loopt vaak behoorlijk vast bij elke applicatie die opstart.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet.

Kan iemand mij verder proberen te helpen?

Dankjewel!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:41
Specs van het systeem? Van alle onderdelen het merk en type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDaims
uhm, ik hoop dat ik de goede info geef.

Processor: AMD FM2 A8-7600 Quad Core 3,1GHz
Moederbord: ASUS FM2 A88XM-A
Geheugen: Crucial Ballistix 8GB DDR3-1600
Harde schijf: 1000GB HDD Sata III
videokaart: Nvidea GeForce GTX 1050
Voeding: Thermaltake Smart RGB power supply unit 700 W ATX Zwart
Beeldscherm 1 (hdmi) - iiyama G-Master GB2530HSU-B1 - Gaming Monitor (75Hz)
Beeldscherm 2 (hmdi -> DVI) Samsung S24D340

Dit is wat ik zo heb, als je iets mist, laat het me weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:53
Welke videokaart zat er eerst in? Of was het via de APU?
Misschien dat de vorige drivers je huidige configuratie niet goed laat werken

Heb je de drivers van NVIDIA geïnstalleerd?

Zitten de kabels wel in de videokaart en niet op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDaims
hallo Electric,

DIt was eerste de Grafische kaart: XFX R7 250 2GB
Alles liep via AMD software als ik het mij goed herinner.

De drivers zijn geïnstalleerd van Nvidia.
Bij de vorige GPU was er een extra kabeltje voor de fan van de kaart die in het moederbord moest, maar bij deze is dat niet het geval. Het is een gesloten kaart aan de onderkant, dus daar kan ik niet bij zonder deze open te schroeven.

Maar de Kaart zit dus alleen in de socket gedrukt en verder nergens met een kabeltje aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:41
Heb je de Radeon drivers verwijderd met DDU voordat je de GeForce drivers installeerde?

De Samsung monitor zal met DVI>HDMI aangesloten zijn ipv andersom want de videokaart zal niet 2x HDMI hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
CaptainDaims schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 01:52:

Bij de vorige GPU was er een extra kabeltje voor de fan van de kaart die in het moederbord moest, maar bij deze is dat niet het geval. Het is een gesloten kaart aan de onderkant, dus daar kan ik niet bij zonder deze open te schroeven
De kabels waar ik naar verwijs zijn de HDMI /dvi kabel, de zitten aan de 1050 vast, niet aan het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDaims
Uszka schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 07:10:
Heb je de Radeon drivers verwijderd met DDU voordat je de GeForce drivers installeerde?

De Samsung monitor zal met DVI>HDMI aangesloten zijn ipv andersom want de videokaart zal niet 2x HDMI hebben.
Nee, die heb ik niet verwijderd..

(kunnen die dan zo erg met elkaar botsen?)

de samsung monitor is aangesloten met op de monitor hdmi met een verloop naar dvi op de kaart

[ Voor 4% gewijzigd door CaptainDaims op 01-09-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDaims
Electric Brainz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:55:
[...]

De kabels waar ik naar verwijs zijn de HDMI /dvi kabel, de zitten aan de 1050 vast, niet aan het moederbord?
de kabels zijn verbonden aan de videokaart inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 16:07

db87

Mach 2 GT modded

Het komt niet vaak voor maar het kan ook de monitor zelf zijn die niet meer (helemaal) goed is.
Het voedingsgedeelte van de monitor die minder wordt bijvoorbeeld. Maar het kunnen ook slechte kabels zijn of de connector van de monitor die te ruim in z´n jasje zit. Haal de monitor van z´n plek en inspecteer alles grondig.

Je systeem heeft alleen een harde schijf en geen SSD?

Als je systeem vaak vastloopt is het belangrijk om te controleren of het systeem nog stabiel is en niet te warm wordt. OCCT is bijvoorbeeld een makkelijk programma om dat te doen.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
CaptainDaims schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:12:
[...]

Nee, die heb ik niet verwijderd..

(kunnen die dan zo erg met elkaar botsen?)
Ja, die kunnen met elkaar botsen.

Je kan het beste beide drivers verwijderen zowel de radeon als de nvidia (probeer het eerst met de unimstallers van nvdia en amd/ati en als dat niet helpt kan je daarna de DDU tool gebruiken) en na een reboot de juiste Nvidia drivers herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDaims
db87 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:29:
Het komt niet vaak voor maar het kan ook de monitor zelf zijn die niet meer (helemaal) goed is.
Het voedingsgedeelte van de monitor die minder wordt bijvoorbeeld. Maar het kunnen ook slechte kabels zijn of de connector van de monitor die te ruim in z´n jasje zit. Haal de monitor van z´n plek en inspecteer alles grondig.

Je systeem heeft alleen een harde schijf en geen SSD?

Als je systeem vaak vastloopt is het belangrijk om te controleren of het systeem nog stabiel is en niet te warm wordt. OCCT is bijvoorbeeld een makkelijk programma om dat te doen.
de IIyama monitor is waar het steeds fout gaat, en die is behoorlijk nieuw, 2 maanden.

sinds nu net heb ik een ssd erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainDaims
Electric Brainz schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:42:
[...]

Ja, die kunnen met elkaar botsen.

Je kan het beste beide drivers verwijderen zowel de radeon als de nvidia (probeer het eerst met de unimstallers van nvdia en amd/ati en als dat niet helpt kan je daarna de DDU tool gebruiken) en na een reboot de juiste Nvidia drivers herinstalleren.
Dan zal ik dat nu zo eens gaan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electric Brainz
Is je probleem opgelost?
Pagina: 1