Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterb44
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-06 07:57
Ik heb gezien dat er een oudere post was over net een ander produkt.

Ik heb een Honeywell Lyric t6 thermostaat die bediend wordt door de Honeywell Home app.
Die koppeling had ik tevens toegevoegd aan Google Home.
Dit werkt af en toe wel en dan weer niet. De thermostaat is van de week onder garantie vervangen maar ik kreeg de koppeling niet meer werkend. Die heb ik vervolgens verwijderd maar ik krijg een geen nieuwe koppeling aangemaakt.

Ik doe het volgende:
In google home:

+ en apparaat instellen.
Werkt met Google/Heb je al iets ingesteld.
Link naar Honeywell Home (app staat op mijn telefoon)
Ik log in op Honeywell home

Vervolgens ALLOW.

We found 1 device en ik klik Honeywell Home aan
Connect.
Bericht je Honeywell Home linken.
En dan elke keer de melding: Kan instelling niet updaten. Check je verbinding.

Ik heb echter een wifi verbinding met het netwerk waar de thermostaat ook op werkt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Viel mij vandaag toevallig ook op dat ik HTCC geen connectie meer had in Google Home.

Verwijderen en weer toevoegen is altijd een gedoe, wat bij mij helpt is de app cache van Google Home verwijderen en daarna lukt het toevoegen weer. In mijn geval had dat echter geen resultaat, de devices staan er weer in maar nog steeds geen connectie.

edit, het viel mij op dat ze hier ook niet meer tussen staan als de taal NL is: https://assistant.google.com/explore
Bij de Engelse taal staan ze er wel tussen :?

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 04-10-2020 21:46 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16
Ook bij mij kan Google Home geen verbinding meer krijgen met de Lyric thermostaat. Als ik de thermostaat opnieuw probeer toe te voegen krijg ik dezelfde melding: kan de instelling niet updaten, check je verbinding.

Het lijkt wel alsof hij een adres probeert te bereiken dat geen antwoord geeft. Ik zie namelijk op mijn telefoonscherm op het moment dat ik de melding krijg: 'Je honeywell home-account linken' dat 4g aanspringt alsof ik via de wifi geen internet meer heb.
[YouTube: Honeywell Home - Google home connection problems]

[ Voor 9% gewijzigd door About2Break op 05-10-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappieDappie
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-08 21:52
Ook hier dit probleem. Kan de Honeywell niet meer gebruiken en gekoppeld krijgen in de home app. Krijg dezelfde meldingen als hierboven. Is hier al een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het koppelen lukte zondag wel al na het legen van de app cache maar sinds een uurtje of 4 geven ze ook weer waarden door.. wel bijzonder dat al die Chineze meuk veel betrouwbaarder werkt in google home dan honeywell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:16
Gisteravond nog een keer geprobeerd te koppelen en wonderbaarlijk werkt het weer inderdaad. Wat ik vooral apart vind is dat er geen enkele vorm van communicatie is vanuit Honeywell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@About2Break Ik heb toevallig wat communicatie met honeywell gehad maar dat is diep triest.
Eerst schuifen ze het direct af naar google en als je dan met hun eigen algemene voorwaarden ze erop attendeert dst zij toch echt het aanspreekpunt zijn blijven ze iedere keer terug komen op vragen naar de specs van mijn telefoon. Ik gebruik mijn telefoon helemaal niet, ik gaf al vanaf de eerste mail een link naar waar de fout zit die niets met google home en/of mijn telefoon te maken heeft.

Zucht.. overduidelijk een zeer incompetente helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinors
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12-2022
Zelfde probleem gehad.
Opgelost door ontkoppelen/ koppelen van de connectie vanuit google home.
Na de nieuwe inlog werkt het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
api.honeywell.com kan dit verzoek momenteel niet verwerken HTTP ERROR 500

lekker dan

Laatst was ook al een paar dagen de hele thermostaat onbereikbaar. Zeer onprofessioneel.

[ Voor 34% gewijzigd door 1of6Billion op 21-10-2020 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

1of6Billion schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:36:
api.honeywell.com kan dit verzoek momenteel niet verwerken HTTP ERROR 500
Je moet de link geheel verwijderen, dan werkt het wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 07:53
DukeBox schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Je moet de link geheel verwijderen, dan werkt het wel weer.
Thanks. Apps gestopt en na een kwartiertje nog eens geprobeerd. Werkte ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 14:16
Ik krijg hem geheel niet meer gekoppeld. Na het verkijgen van het koppelscherm (afbeelding 1) raakt hij in een loop die mij telkens opnieuw probeert te laten inloggen. Uiteindelijk krijg ik dan een error scherm (afbeelding 2). Iemand tips hoe ik dit werkende kan krijgen.
Wat een miserie voor een HoneyWell product. Betaal je de volle pot, werkt het maar half..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCTkAxEh6k0zUUgPfoE4-dx2U-k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GjrseolWJXUl5AFSci6LVfKp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door BramCoding op 27-10-2020 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@BramCoding ik zou de apikey even weghalen, anders kan ik zo commando's sturen naar jouw thermostaat. Daarnaast is meestal de oplossing de app cache legen van google home en dan pas toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigilans
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-06 15:38
Zelfde probleem hier. En wat een onzin; controleer je verbinding 😑

Na mijn zgn. slimme thermostaten in het verleden al meerdere keren in te moeten stellen, ben ik helemaal klaar met dit merk.

Gebruikersgemak: net niet
App: net niet
Service: totaal niet

Dááá Honeywell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:49

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Werken jullie met een Apple device?

Ik sprak Honeywell over het probleem dat mijn T6r niet meer wil koppelen en zij zeggen dat het een Apple iOS issue is.
Opgelost in de volgende iOS release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@i2Paq Met android net zoveel problemen, daarnaast het gaat maar om het eenmalig koppelen, daarna loopt alles via google home. Mijn evohome gaat de laatste tijd gelukkig prima maar mijn moeders T6 ligt er bijna iedere week weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

DukeBox schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:33:
@i2Paq Met android net zoveel problemen, daarnaast het gaat maar om het eenmalig koppelen, daarna loopt alles via google home. Mijn evohome gaat de laatste tijd gelukkig prima maar mijn moeders T6 ligt er bijna iedere week weer uit.
Met een oude iPhone op iOS 12 is hij wel te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 10:16
martinors schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:04:
Zelfde probleem gehad.
Opgelost door ontkoppelen/ koppelen van de connectie vanuit google home.
Na de nieuwe inlog werkt het weer
Hoe doe je dit ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelk31
DukeBox schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 23:08:
@BramCoding ik zou de apikey even weghalen, anders kan ik zo commando's sturen naar jouw thermostaat. Daarnaast is meestal de oplossing de app cache legen van google home en dan pas toevoegen.
Hoe kan je in Google home de cache leeg maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

michelk31 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:45:
Hoe kan je in Google home de cache leeg maken?
Gewoon de app cache legen.

• michelk31
Als ik in Google home ga en dan in setting dan zie ik geen optie om de cache te legen.
Via Google search en YouTube vind ik de oplossing ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebakkenist
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-01-2021
Instellingen->apps-> Home selecteren->opslag-> cache leeg maken(rechtsonder)

• Remco VLD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 23:24
Dat zal waarschijnlijk voor Android zijn:

Cache legen op IOS is anders nl:
instellingen => iPhone-opslag => zoek Google Home => Ruim Op

• RDH1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01-2024
Bij mij sinds gisteren het zelfde probleem. Ook heb ik de cache leeg gemaakt maar tevergeefs... zijn er nog meer opties die iemand geprobeerd heeft of heeft iemand de golden tip!?

• RDH1
About2Break schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:54:
Gisteravond nog een keer geprobeerd te koppelen en wonderbaarlijk werkt het weer inderdaad. Wat ik vooral apart vind is dat er geen enkele vorm van communicatie is vanuit Honeywell.
Vraagje. Je hebt niks gedaan? Maar ineens kon je de connectie weer maken?

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wel eerst ontkoppelen dan cache legen en dan weer koppelen.

• RDH1
DukeBox schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:18:
Wel eerst ontkoppelen dan cache legen en dan weer koppelen.
Kan hem niet zien in google home app. Ga er dan vanuit dat die niet gekoppeld is? Daarna heb ik de cache leeg gemaakt. Maar blijft de zelfde melding geven

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RDH1 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:35:
Kan hem niet zien in google home app. Ga er dan vanuit dat die niet gekoppeld is?
Op https://assistant.google.com/ onder services, (zoeken op) honeywell, vind je er 3. Kies die jij hebt gebruikt (Honeywell Total Connect Comfort Intl) en kijk of je kan kiezen voor 'unlink'.

• RDH1
DukeBox schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:57:
[...]

Op https://assistant.google.com/ onder services, (zoeken op) honeywell, vind je er 3. Kies die jij hebt gebruikt (Honeywell Total Connect Comfort Intl) en kijk of je kan kiezen voor 'unlink'.
Aller eerst bedankt voor je hulp, ik klik op je link en hij opent de pagina, maar vind het kopje service niet. Wel zie ik in de honeywell home app dat er een koppeling is met google. Maar die kan ik niet verwijderen

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als die er wel is zou de 'unlink' knop er ook moeten zijn. Net als dat hij dan ook in de home app staat onder connected resources.

Ik weet niet of dit werkt maar dit is de directe link: https://assistant.google....0000003c43bae636?hl=en-US

• RDH1
DukeBox schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:29:
Als die er wel is zou de 'unlink' knop er ook moeten zijn. Net als dat hij dan ook in de home app staat onder connected resources.

Ik weet niet of dit werkt maar dit is de directe link: https://assistant.google....0000003c43bae636?hl=en-US
Zie foto 1. Dit is de honeywell app. Maar zie geen unlink Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-b7-SjnWYAWYCLiKDmyKVAPatU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOJASsvJdKDF6VgP1BFzDVvJ.jpg?f=fotoalbum_large

2e foto. Ik gebruik dus de honeywell home. En niet de comfort.
Als ik hier een account aan wil maken. Vragen ze om je adres en kan geen NL ingeven dus loop daar al vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYms_jN3IGT4Zfc63XDHB9sZyjw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0I1ZuvGf2WTAjuA69Yev66u.jpg?f=fotoalbum_large

3e foto. Printscreen van de google home app. Hier staat geen conected resources tussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSL9qd8FMvAi9tszGSVQ3mWk0HE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VcvDWqBrXPTtoS4rffmCqjx7.jpg?f=fotoalbum_large

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RDH1 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:57:
Zie foto 1. Dit is de honeywell app. Maar zie geen unlink
Dit is ook geen link voor de app maar voor resources beheer via je browser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9dcfhHVfij4ncnhRY6Y8QdTlUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JLL1YFgZYigjIrHRsXa4ltdu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door DukeBox op 31-12-2020 15:20 ]

• RDH1
DukeBox schreef op donderdag 31 december 2020 @ 15:12:
[...]

Dit is ook geen link voor de app maar voor resources beheer via je browser.

[Afbeelding]
Als ik de link aan klik. Kom ik uit bij honeywell comfort set up. Zie foto. Maar als ik daar een account wil inloggen kent ie die niet. En bij account aanmaken moet ik een land opgeven maar Nederland staat er niet tussen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgGrvRE3W5D2KeXICRIGCczlMI8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1pY8SOEqiqW1p4y9gtuocNld.jpg?f=fotoalbum_large

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Als er geen unlink staat is ie niet gelinkt of je werkt daar met een ander google account of je hebt een andere honeywell service gekoppeld. Als alles klopt en hij dus niet gelinked is, dan kan je hem dus opnieuw linken in de home app.

• RDH1
DukeBox schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:13:
Als er geen unlink staat is ie niet gelinkt of je werkt daar met een ander google account of je hebt een andere honeywell service gekoppeld. Als alles klopt en hij dus niet gelinked is, dan kan je hem dus opnieuw linken in de home app.
Het is me inmiddels gelukt om hem te unlinken. Daarna heb ik de cache weer leeg gemaakt van de google home app. Daarna weer opnieuw geprobeerd te linken via google home app. Helaas de zelfde melding

Ik gebruik 100% de juiste account. Daar kan ik geen fout in maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yksXcR85RZ58mhlwKjMF7YWGm0Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mq8XcWheDNJnF6js6pLI81a.jpg?f=fotoalbum_large

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

RDH1 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 17:46:
Het is me inmiddels gelukt om hem te unlinken. Daarna heb ik de cache weer leeg gemaakt van de google home app. Daarna weer opnieuw geprobeerd te linken via google home app. Helaas de zelfde melding
App wel gesloten voor het clearen ?

• PacoPC
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-03 18:15
Hier hetzelfde probleem. Thermostaat T6R met apps Honeywell Home en bediening via Google Home. Heeft na aanschaf van 2x Nest mini een paar dagen gewerkt en sinds die tijd geen verbinding met de thermostaat. Vanavond de adviezen hier geprobeerd (alle apps afsluiten, cache legen van Assistent, Home en Honeywell Home, unlink in assistent) en opnieuw proberen te koppelen, zonder succes. In de app van Honeywell staat Google nog wel bij de verbonden serices, maar dat is niet te verwijderen. Ook niet na opnieuw installeren van de Honeywell app.

• PacoPC
Wat heel duister is, is dat Honeywell Home als je Google assistent op nederlands hebt staan niet meer tussen de opties staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacoPC
Alles werkt weer, koppeling vanmorgen wel te maken, zonder dat ik iets anders doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDH1
DukeBox schreef op donderdag 31 december 2020 @ 18:45:
[...]

App wel gesloten voor het clearen ?
Ja alles afgesloten en cache leeg gemaakt. Zelfs bij de honeywell app. Maar daar blijft hij wel in aangeven dat ik nog steeds gekoppeld ben met google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDH1
PacoPC schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:39:
Alles werkt weer, koppeling vanmorgen wel te maken, zonder dat ik iets anders doe.
Hahaha!! Bij mij ook ineens. Heel vreemd maar ben erg blij..😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RDH1
@DukeBox super bedankt voor al je info. Ineens pakte hij hem weer op!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PacoPC
Het lijkt bijna alsof het tijd kost voordat beide systemen gesynchroniseerd zijn. Maar ik ga het toch maar niet testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDH1
PacoPC schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:58:
Het lijkt bijna alsof het tijd kost voordat beide systemen gesynchroniseerd zijn. Maar ik ga het toch maar niet testen :P
Net getest via een spraakopdracht op mijn google nest hub en het werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacoPC
Ja bij mij ook, ik bedoelde testen of het tijd kost om te synchroniseren door alles weer opnieuw in te stellen. If it ain't broke, don't fix it :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDH1
PacoPC schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 14:10:
Ja bij mij ook, ik bedoelde testen of het tijd kost om te synchroniseren door alles weer opnieuw in te stellen. If it ain't broke, don't fix it :-)
Oow zo. Haha, ik kom er niet meer aan!! Geduld wordt beloond zeggen ze. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2901
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-02-2021
Ja hoor, vanaf gisteren weer geen koppeling. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Almere
  • Laatst online: 07-04-2021
Same here... Al de zoveelste keer dat de koppeling eruit ligt en met geen mogelijkheid weer te herstellen is. Benieuwd hoelang het dit keer gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pcd75
  • Laatst online: 22-01-2021
Hier sinds een paar dagen ook dezelfde meldingen zoals hierboven. Thermostaat wel via de Honeywell app te bedienen maar niet via Google Home te koppelen. Ook hier IPhone met IOS14... frustrerend 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Hier ook opeens sinds gisteren ofzo! Toevallig dat het bij iedereen hetzelfde lijkt te zijn qua timing.
Bijzonder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Idem maar kon hem zonder issues weer koppelen. Overigens alleen die met de lyric lag er uit, evohome werkt nog steeds goed.

[ Voor 45% gewijzigd door DukeBox op 22-01-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Pcd75 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:06:
Hier sinds een paar dagen ook dezelfde meldingen zoals hierboven. Thermostaat wel via de Honeywell app te bedienen maar niet via Google Home te koppelen. Ook hier IPhone met IOS14... frustrerend 🤨
Hier ook sinds eergisteren geen connectie via Google Home alleen dan op een Android 10 toestel.

Ook is hij sinds eergisteren de connectie met Smartthings ook elke dag kwijt, deze is wel te herstellen door account opnieuw te verbinden. Maar met Smartthings kan ik de temperatuur niet bedienen, geeft alleen de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hier ook gestopt en zelfs met een iPhone 5s is hij niet meer te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2901
  • Laatst online: 16-02-2021
Ik heb de oplossing gevonden; flikker die lyric het raam uit en koop een google nest of om het eender elke "chinese meuk", en je frustraties verdwijnen. :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:38
Ik dacht dat het aan mij lag... maar meerdere hebben er dus last van dat de Lyric niet te koppelen is meer in Google...

Had hem verwijderd omdat google zeurde dat hij niet meer bereikbaar was.... maar opnieuw toevoegen lukt dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
Ik heb hem ook verwijderd uit Google Home, lukt niet meer om hem toe te voegen, de welbekende foutmelding.

Ik heb hem nu via SmartThings toegevoegd, en deze gekoppeld aan Google Home. Nu is hij wel zichtbaar qua waardes, alleen kan hij niet bedient worden via SmartThings / Google Home. Dit weer opgelost met IFTTT. In IFTTT "If You say "Temperature on #", then Set my Mijn thermostaat thermostat heat setpoint". Dit werkt wel via Google Assistant. Expres deze zin gemaakt aangezien "Set temperature on #" al een standaard zin voor Google Assistant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:13
Lijkt een probleem aan de zijde van Google. Ook hier al enkele weken geen connectie met de thermostaat in Google home. Alles verwijderd en opnieuw geregistreerd maar het werkt nog steeds niet.

Nu via smartthings toegevoegd en hij staat weer tussen m'n apparaten. Wat een gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ringgss
SmartThings verliest ook wel eens de verbinding met Honeywell Home. Tot nu toe kan ik dan elke keer reconnecten via Verbonden services in SmartThings.

@Yo_flow Kan jij de temperatuur wijzigen via SmartThings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

En hij werkt weer!

Ik dacht ik probeer hem weer te koppelen en voilà!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 18:13
Ringgss schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:21:
SmartThings verliest ook wel eens de verbinding met Honeywell Home. Tot nu toe kan ik dan elke keer reconnecten via Verbonden services in SmartThings.

@Yo_flow Kan jij de temperatuur wijzigen via SmartThings?
Jep, dat werkt binnen Smartthings! En ook hier werkt de thermostaat binnen Google Home ook weer. Heel raar maar toen ik via een ander access point in huis was verbonden kon ik de thermostaat zonder problemen weer toevoegen (zelfde ssid, kanaal en wpa2 beveiliging als de rest van de AP's in huis) :?

[ Voor 6% gewijzigd door Yo_flow op 26-01-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:38
En vandaag kon ik hem weer koppelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 02:00
heeft iemand een oplossing? ik heb ook een evo home icm google home hub. Via de app van honeywell is alles prima aan te sturen. Via home geeft die aan geen verbinding. Vreemde is als je de home app opent dan zie je de ene keer wel de temperatuur en een paar minuut later weer niet. Echt een drama!

heb al ontkoppeld en gekoppeld, heb ook al cache verwijderd van de home app. Heb de honeywell app ook al herinstalled. Helpt allemaal geen fluit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

harrybeuker schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:11:
heeft iemand een oplossing? ik heb ook een evo home icm google home hub. Via de app van honeywell is alles prima aan te sturen. Via home geeft die aan geen verbinding. Vreemde is als je de home app opent dan zie je de ene keer wel de temperatuur en een paar minuut later weer niet. Echt een drama!

heb al ontkoppeld en gekoppeld, heb ook al cache verwijderd van de home app. Heb de honeywell app ook al herinstalled. Helpt allemaal geen fluit
Hier geen problemen op dit moment, en al een tijdje niet gehad ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Het werkt wel gebrekkig de afgelopen dagen. Honeywell Connect mobile is ook erg traag dus denk aan overbelasting of DoS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond67
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-04-2024
harrybeuker schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 23:11:

Hier al een paar weken exact hetzelfde, via de honeywell app alles te bereiken. In de Google Home app apparaten offline. Van alles geprobeerd maar niks lukt. Heeft daarvoor prima gewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harrybeuker
Raymond67 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Hier al een paar weken exact hetzelfde, via de honeywell app alles te bereiken. In de Google Home app apparaten offline. Van alles geprobeerd maar niks lukt. Heeft daarvoor prima gewerkt.
ik heb een ticket ingeschoten via honeywell. Ik ben ook lid geworden van de evo home groep op FB.
Daar zijn er meerdere personen die hetzelfde ervaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:31
Ik had toevallig van het weekend een ticket ingeschoten bij honeywell, vandaag reactie gekregen:

Wij willen ons verontschuldigen voor de verbindingsproblemen die u de laatste tijd ondervindt met de Total Connect Comfort-app om uw aangesloten thermostaten op afstand te bedienen. Elke onderbreking is er een te veel en we zijn vastbesloten om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. De thermostaten werken lokaal nog steeds zoals bedoeld, regelen uw verwarmings- en koelapparatuur nog steeds correct en volgen alle schema's die u hebt gemaakt. We weten dat u dit product hebt aangeschaft om het altijd op afstand te kunnen bedienen, dus dit is niet goed genoeg. Het is mogelijk dat u de komende weken prestatieproblemen blijft ondervinden omdat we blijven werken aan het corrigeren van alle problemen, maar we zullen u op de hoogte houden wanneer deze wijzigingen zijn voltooid.

Dus een bekend probleem waar aan gewerkt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

harrybeuker schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:57:
ik heb een ticket ingeschoten via honeywell.
Waar precies ? Dan doe ik ik het ook meteen om de druk mogelijk wat op te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrybeuker
DukeBox schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Waar precies ? Dan doe ik ik het ook meteen om de druk mogelijk wat op te voeren.
https://www.kijkvoelbeleef.nl/HoneywellHome/Contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie136
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-03-2021
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Evohome met 4 zones. Het heeft goed gewerkt maar nu al enkele weken niet meer, zeer irritant aangezien het goed kan werken.

Ik heb ook hier https://www.kijkvoelbeleef.nl/HoneywellHome/Contact een ticket gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
hier nog iemand met dezelfde problemen, en ja kreeg ook het antwoord zoals hierboven beschreven...

Geachte heer,

Dank u voor het contacteren van de Resideo, de fabrikanten van Honeywell Home-producten, Infolijn. Het referentienummer van deze melding is 08713627.
Onze verontschuldigingen voor uw connectiviteitsproblemen.

Wij willen ons verontschuldigen voor de verbindingsproblemen die u de laatste tijd ondervindt met de Total Connect Comfort-app om uw aangesloten thermostaten op afstand te bedienen. Elke onderbreking is er een te veel en we zijn vastbesloten om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. We weten dat u dit product hebt aangeschaft om het altijd op afstand te kunnen bedienen, dus dit is niet goed genoeg. Het is mogelijk dat u de komende weken prestatieproblemen blijft ondervinden omdat we blijven werken aan het corrigeren van alle problemen, maar we zullen u op de hoogte houden wanneer deze wijzigingen zijn voltooid.

tja...die weken woorden maanden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Gisteravond een pop-up van de Honeywell App. dat er problemen met de connectie naar mijn thermostaat waren.
Of mijn WiFi het wel deed :X

Even later een http error in de App.

Ik zie dat hij vandaag weer normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie136
Ok, ik heb toch een ander bericht gehad van Resideo, zie hieronder. Ik heb een Evohome met aparte Gateway, btw.

Ik moet zeggen: nadat ik dit gisteren exact zo gedaan heb werkte het niet maar vandaag werkt alles ineens wel! Hoe zit dat bij anderen? Toeval of werkt dit?

De reactie die ik van Resideo ontving:

Geachte heer,

Dank u voor het contacteren van de Resideo, de fabrikanten van Honeywell Home-producten, Infolijn. Het referentienummer van deze melding is 08716279.

Het spijt ons dat u een probleem ondervindt met onze app. Kunt u het volgende proberen alstublieft?

• Stop google home geforceerd
• Leeg de cache
• Wis de gegevens van de app

Vervolgens inloggen op de TCC-webpagina en de Gateway van de locatie verwijderen (niet de locatie verwijderen en het account niet verwijderen).
Meld u af bij TCC en wacht 10 minuten. Meld u vervolgens weer aan bij TCC en registreer de Gateway opnieuw bij de locatie.
Controleer of de TCC-webpagina en -app alle zones correct weergeven en op afstand kunnen worden beheerd en bediend.
Als dat het geval is, gaat u verder met Google Home om de Honeywell Home Total Connect Comfort Intl vaardigheid te koppelen.

Het bericht over het koppelen van de thermostaat met een externe partij kan worden genegeerd, dit is niet van toepassing op Nederland.

• Als laatste ga weer naar Google Home
• Log in, zodat hij uw huis weer herkend

Daarna kun u Honeywell TCC weer koppelen.

Met vriendelijke groet,
Dejana

Consumer Channel
Resideo
De Entrée 258
1101 EE Amsterdam

Tel.: +31 (0)20 703 35 00
Email: consumentenservice@honeywellhome.com
WWW: www.kijkvoelbeleef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond67
TheMystery schreef op maandag 15 maart 2021 @ 14:25:
Ik had toevallig van het weekend een ticket ingeschoten bij honeywell, vandaag reactie gekregen:

Wij willen ons verontschuldigen voor de verbindingsproblemen die u de laatste tijd ondervindt met de Total Connect Comfort-app om uw aangesloten thermostaten op afstand te bedienen. Elke onderbreking is er een te veel en we zijn vastbesloten om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen. De thermostaten werken lokaal nog steeds zoals bedoeld, regelen uw verwarmings- en koelapparatuur nog steeds correct en volgen alle schema's die u hebt gemaakt. We weten dat u dit product hebt aangeschaft om het altijd op afstand te kunnen bedienen, dus dit is niet goed genoeg. Het is mogelijk dat u de komende weken prestatieproblemen blijft ondervinden omdat we blijven werken aan het corrigeren van alle problemen, maar we zullen u op de hoogte houden wanneer deze wijzigingen zijn voltooid.

Dus een bekend probleem waar aan gewerkt wordt.
Bij mij zit het probleem er niet in dat ik niet op afstand kan bedienen. De Honeywell app werkt gewoon, ook op afstand. Het probleem hier is dat hij in de Google home app op offline staat. Ik zal ook een ticket aanmaken. Hoe meer hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie136
Raymond67 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:43:
[...]

Bij mij zit het probleem er niet in dat ik niet op afstand kan bedienen. De Honeywell app werkt gewoon, ook op afstand. Het probleem hier is dat hij in de Google home app op offline staat. Ik zal ook een ticket aanmaken. Hoe meer hoe beter :)
Dat had ik dus ook precies zo (Honeywell-app werkt wel maar Google Assistent zegt dat Honeywell service offline is).
Maar OF na het volgen van de instructie van hen die ik eerder poste OF toevallig werkt het vandaag weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond67
Japie136 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Dat had ik dus ook precies zo (Honeywell-app werkt wel maar Google Assistent zegt dat Honeywell service offline is).
Maar OF na het volgen van de instructie van hen die ik eerder poste OF toevallig werkt het vandaag weer wel.
Schiet mij maar lek. 1 uur nadat ik een mail had gestuurd naar Honeywell herkend google mijn evohome en kan ze weer met spraak bedienen. Toeval? Blijf er nu maar af en kijken hoelang dit gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
alles doet het weer hier :)

hoe gaat het bij jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door harrybeuker op 18-03-2021 18:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

harrybeuker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:17:
alles goed het weer hier :)

hoe gaat het bij jullie?
Beetje bewolkt maar wel droog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond67
harrybeuker schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:17:
alles doet het weer hier :)

hoe gaat het bij jullie?
Alles werkt als een zonnetje hier. Vreemde situatie. Heb niks gedaan. Geen cache geleegd, geen app verwijderd, helemaal niks. Ineens alles weer bedienbaar door spraak via Google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraCo68
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-04 22:21
Nog maar eens over Honeywell, de app Honeywel Home en Google Home.

De Lyric-thermostaat wordt primair bestuurd vanuit de Honeywell Home-app. Die werkt naar behoren.

Vervolgens is de thermostaat op de voorgeschreven wijze gekoppeld aan de Google Home app. Het enige bijzondere dat ik bij de koppeling zie is een opmerking na het "allow" met als titel "why are some devices not supported" en als antwoord "At this time, certain devices are not controllable by third parties".

De koppeling zelf lijkt verder ok. De thermostaat wordt ook keurig in de Google Home app weergegeven. Als je vervolgens in de Google Home app op de thermostaat klikt, komt daar opeens een menu naar voren met allemaal Nest -spullen!!

Als je in dezelfde app op het thermostaatteken kliikt (rondje bovenin het overzichtsvenster) dan verschijnt de Honeywell-thermostaat in beeld (met de huidige en ingestelde temperatuur). Bedienen is er niet bij. Hetzelfde is het geval bij de Google hub.

Uiteraard alle adviezen en hersteltips uit de vorige reacties uitgevoerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik heb sinds een paar dagen een Honeywell Evohome systeem. Werkt prima, via de Home app.

Echter, ik krijg hem maar niet gekoppeld met Google Home. Ik volg de (onduidelijke, niet kloppende) instructies, wat goed gaat tot ik inlog op de https://international.mytotalconnectcomfort.com site en op Accept klik.
Ik zie dan maar één zone staan en als ik die probeer te koppelen krijg ik een melding "Cannot reach HOneywell Toatal Connect Comfort website" of iets dergelijks.

Iemand een idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Sleepie schreef op donderdag 2 december 2021 @ 09:00:
Ik heb sinds een paar dagen een Honeywell Evohome systeem. Werkt prima, via de Home app.

Echter, ik krijg hem maar niet gekoppeld met Google Home.
Niet dat het ook maar iets toevoegt aan deze thread, maar ik heb exact hetzelfde probleem. Verwarmingsinstallatie thuis laten moderniseren en Evohome systeem laten aanleggen. Werkt fantastisch maar koppelen met Google Home is onmogelijk, exact zoals hier beschreven.

Hints de goede richting op worden zeer op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Ik ben maar gaan spelen met Home Assistant. Daar kun je hem wel integreren. Beetje Googlen op de HA site en het is zo gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappieDappie
Goed, inmiddels weken bezig om de Lyric T6 weer werkend te krijgen in Google home. Grootste probleem nu lijkt mij dat ik de thermostaat ontkoppelt heb in Google home, maar deze blijft gewoon zichtbaar in Google home. Ontkoppelen lukt niet meer want de Honeywell link komt niet meer tevoorschijn als ik op ontkoppelen klik. Koppelen lukt ook niet, krijg steeds de melding dat ik het apparaat moet koppelen in mijn Honeywell account (dit alles op zijn Engels) en als ik dat al gedaan heb (wat zo is), dan moet ik het later nog eens proberen vanwege een tijdelijke fout. Deze tijdelijk fout duurt echter al weken. Via de Honeywell app werkt alles perfect, via Google home al weken hopeloos. Cache home app en Honeywell app legen heeft helaas geen resultaat. Thermostaat opnieuw met WIFI verbinden, geen resultaat. Ik weet het niet meer..... HELP,😊😊😊

• wgfkas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 20:57
Hier inmiddels ook weer problemen met het koppelen van de Lyric T6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giuseppino
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-11-2022
Ook hier een groot probleem. Na meerdere keren geen verbinding te hebben (via home )heb ik mijn account ontkoppeld .mijn honeywell home icoontje verdween en nu krijg ik hem voor geen mogelijkheid gekoppeld op de google home app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Giuseppino schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:19:
Ook hier een groot probleem. Na meerdere keren geen verbinding te hebben (via home )heb ik mijn account ontkoppeld .mijn honeywell home icoontje verdween en nu krijg ik hem voor geen mogelijkheid gekoppeld op de google home app
Zo is het bij mij dus ook gegaan. :D
Ik probeer het gewoon elke dag een keer tot het weer werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

wgfkas schreef op zondag 27 november 2022 @ 08:35:
[...]
Zo is het bij mij dus ook gegaan. :D
Ik probeer het gewoon elke dag een keer tot het weer werkt...
Mijn ais al heel lang gekoppeld, echter werkt deze koppeling niet (meer) en zegt Google dat de Honeywell niet bereikbaar is.

Geen idee waar de fout ligt.

De Honeywell App. werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
We kunnen de bug melden bij Google:

-Open de Google Home-app.
-Tik rechtsboven op je account.
-Tik op Feedback en dan tik op het type apparaat waarvoor je feedback wilt geven.
-Als je beschikbare e-mailadressen wilt bekijken, tik je op de pijl aan de rechterkant van het gedeelte Van: Selecteer je e-mailadres.
-Geef in de feedbacksamenvatting een korte beschrijving van je probleem.
-Vink het selectievakje voor Screenshot en Systeemlogboeken aan.
-Tik rechtsboven op Sturen om je feedback te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 08:23
Hier ook geen koppeling meer mogelijk. Ik heb een nieuwe Hub aangeschaft en de Honeywell hier naar toe verhuist. Daarna deed de Honeywell niks meer. Ontkoppeld en weer gekoppeld. Alle stappen doorlopen maar geen koppeling. Cache van Google Home leeg gemaakt, geen verschil helaas. App werkt nog wel goed.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:31
Ik weet niet zeker of ze ergens een server een rotschop hebben gegeven, maar ik had ook problemen met Residio/Honeywell Home en Google Home de afgelopen dagen en ik heb zojuist de koppeling weer moeiteloos kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wgfkas
Hier ook weer! Misschien dat m'n melding aan Google geholpen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karavaan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-06-2023
Topic is al erg oud maar zeker nog recent.
Jammer dat ik dit te laat lees anders nooit voor honeywell gekozen. Sinds vandaag ook ellende en de thermostaat niet meer te koppelen aan home.
Alle gegeven tips al geprobeerd. Probeer het elke dag maar weer es.

Update, inmiddels werkt alles weer naar behoren.

[ Voor 9% gewijzigd door karavaan op 31-01-2023 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndreStreefkerk
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13-05-2023
Inderdaad Honeywell verliest heel vaak de verbinding met Google Home.
Aangezien wij ook een Samsung tv hebben hebben wij ook SmartThings in Google Home geactiveerd.
De Honeywell thermostaat kan je ook met SmartThings koppelen, als je vervolgens SmartThings in Google Home hebt geactiveerd dan zie je de thermostaat automatisch verschijnen. Deze omslachtige wijze is in ons geval een heel stuk stabieler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik moet zeggen dat hij bij mij prima werkt. En die keer dat ik hem niet me spraak kan sturen dan open ik de App.

Het niet met spraak kunnen sturen is soms jammer maar doe ik af als een luxe-probeem :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noim
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-06-2023
So I currently have the T6 also, which I can only linked it with Reisdeo App.
I keep trying to pair it to Google Home, but it just disappeared on the home page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PappieDappie
En in navolging van heel dit topic heb ik soortgelijk probleem met de Lyric T6. Ruim een half jaar gebruik ik Homey Pro 2023. Daarmee steeds wisselend "contact" met de thermostaat. Heeft nu een tijdje redelijk gewerkt maar sinds een paar weken kan ik de thermostaat wederom niet regelen via Homey en/of Google Home, terwijl het via de Resideo app allemaal vlekkeloos geregeld kan worden. Begin nu ernstig te overwegen om de thermostaat te vervangen door een ander merk. Heel jammer allemaal maar is één grote ergernis en totaal onbetrouwbaar qua automatisering....
Pagina: 1