Sturende titel op FP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Ik geloof dat ik niet helemaal akkoord ben met de titel van het volgende artikel:

nieuws: Nederlandse corona-app werkt niet goed op achtergrond door accubespar...

De titel lijkt nogal sturend naar de "Nederlandse corona app".

Maar naar later blijkt:
- Het ligt niet zozeer aan de app maar aan de api
- vervolgens; het ligt eigenlijk niet aan de api, maar aan hoe sommige telefoonfabrikanten hiermee om gaan
- En eigenlijk; het ligt niet alleen aan de Nederlandse app

Een neutralere titel zou wat mij betreft niet misstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:19

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Net ook gereageerd op de frontpage.

Het resultaat is uiteindelijk dat de app niet goed werkt, en dat accubespaarders daar de oorzaak van zijn. In het stuk wordt vervolgens uitgelegd waarom dat bij sommige fabrikanten zo is, die laatste nuance past niet in 80 tekens maar vind ik daar ook niet echt nodig.

Wat betreft dat het aan 'de Nederlandse app' ligt: dat schrijf ik omdat het nu nieuws is dat De Jonge het specifiek zegt over CoronaMelder. We hebben niet dezelfde app als in Duitsland, dus dat de app het hier niet goed doet is nieuws. Bovendien speelt mee dat we veel Belgische lezers hebben, daarvoor is het relevant onderscheid te maken tussen 'de Nederlandse app' en 'de Belgische app'.

[ Voor 10% gewijzigd door TijsZonderH op 31-08-2020 17:10 ]

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
TijsZonderH schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:09:
Net ook gereageerd op de frontpage.

Het resultaat is uiteindelijk dat de app niet goed werkt, en dat accubespaarders daar de oorzaak van zijn. In het stuk wordt vervolgens uitgelegd waarom dat bij sommige fabrikanten zo is, die laatste nuance past niet in 80 tekens maar vind ik daar ook niet echt nodig.

Wat betreft dat het aan 'de Nederlandse app' ligt: dat schrijf ik omdat het nu nieuws is dat De Jonge het specifiek zegt over CoronaMelder. We hebben niet dezelfde app als in Duitsland, dus dat de app het hier niet goed doet is nieuws. Bovendien speelt mee dat we veel Belgische lezers hebben, daarvoor is het relevant onderscheid te maken tussen 'de Nederlandse app' en 'de Belgische app'.
Zag het net, thanks.

M.i. blijft het zo dat het geen NL only probleem is.

Er zijn dan betere titels te bedenken die niet meteen een stigma leggen.
Ik roep zomaar wat:
"Corona app wordt onderdrukt door accu besparing"
"Corona framework werkt niet altijd"
"Minister bevestigt problemen met corona app"

We hebben inderdaad niet dezelfde app, maar weldegelijk dezelfde API, die uiteindelijk voor het probleem lijkt te zorgen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 31-08-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:19

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Dan staat er 'corona-app' en dat is bijvoorbeeld niet van toepassing op de Belgische app (voor zover ik nu weet). Bovendien zou je dan een kop hebben die juist niet slaat op het stuk, want de brief van De Jonge en de GitHub-issues gaan allemaal over de specifieke Nederlandse versie.

Zoals je het nu beschrijft wil je niet zien dat er een nieuwe kop boven komt te staan maar dat het een heel ander stuk wordt, dat gaat over hoe alle corona-apps ter wereld last hebben van een probleem.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:31
Android accubespaarders verstoren werking Corona app
(De Belgische Corona app is nog niet uit toch? https://www.vrt.be/vrtnws...iveblog-3-september-2020/)

[ Voor 54% gewijzigd door Warpozio op 03-09-2020 10:09 ]