Andere velgen als accesoire ipv optie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 20:31
Heeft iemand dit wel eens ervaren?

Ik ben bezig om een nieuwe auto samen te stellen voor zakelijke lease.
Nu kan ik de velgen die ik graag wil niet selecteren als optie
Normaal kies je een andere velg dan de standaard velg als optie. In mijn geval betaal ik dan 600 euro extra wat neer komt op 28 EURO per maand voor 5 jaar lang. Wat ik best veel vind.

De dealer geeft aan dat het ook een optie is om een andere set velgen te kopen bij hem.
Mijn auto wordt dan geleverd op de standaard velgen, deze worden direct omgeruild voor mijn nieuwe velg en met korting / inruil geleverd. De bandenmaat blijft hetzelfde.

De nieuwe set velgen komt dan als accessorie op de offerte i.p.v. als optie.
Hierdoor telt hij niet meer in mijn bijtelling o.i.d.

Iemand tips of ervaring mee?

Dank voor de info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:46
Heb je de bijtellingsregels voor accessoires, opties en de effecten op de catalogus waarde al gezocht?

Alles wat de catalogus waarde beïnvloedt telt mee voor de bijtelling. De rest niet. Zo simpel is het. Achteraf velgen wisselen valt dus onder extra accessoire, maar af fabriek is het een optie voor de bijtelling.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 13:16
Mag het van de leasemaatschappij? Ik neem hier dan even aan dat je dealer niet de leasemaatschappij is.

Je koopt de velgen, vandaar dat ze niet meegenomen worden. Heb je het ervoor over? Wat gebeurt daarmee als je de auto weer moet inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Lelletje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:59:
Mag het van de leasemaatschappij? Ik neem hier dan even aan dat je dealer niet de leasemaatschappij is.

Je koopt de velgen, vandaar dat ze niet meegenomen worden. Heb je het ervoor over? Wat gebeurt daarmee als je de auto weer moet inleveren?
Volgen worden op de offerte al ingeruild dus ik lever de auto weer in zoals op de offerte staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hoe kom je aan 600 euro extra wat 28 per maand zou zijn ?

Meestal betaal je opties/accessoires zelf door het bedrag van deze te delen door het aantal maanden looptijd.
Als je velgen 600 zouden kosten zou dit ongeveer 10 extra aan leasebedrag kosten.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17

JB

Cédric roelt!

Het is juist de sport om alles middels accessoires te fixen :D Scheelt hier (alweer) 7K aan fiscale waarde :+

[ Voor 27% gewijzigd door JB op 31-08-2020 17:05 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lelletje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:59:

Zo werkt het dus niet. Op de offerte kan dit prima meegenomen worden. De dealer geeft de LM zelfs nog een inruilkorting op de stock velgen. Geen enkel probleem om die mee te nemen in de lease. Verstandig ook want als de velgenmaat verschilt, gaat de LM je ook niet helpen met de banden ;) Zij berekenen gewoon op basis van de nieuwe velgen en de bijbehorende banden wat het leasen kost per maand (ook brandstof is daarop van invloed bijvoorbeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 31-08-2020 17:08 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ander voordeel van mee regelen van accessoires via de lease maatschappij is dat ze meeverzekerd zijn.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
JB schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:06:
[...]

Zo werkt het dus niet. Op de offerte kan dit prima meegenomen worden. De dealer geeft de LM zelfs nog een inruilkorting op de stock velgen. Geen enkel probleem om die mee te nemen in de lease. Verstandig ook want als de velgenmaat verschilt, gaat de LM je ook niet helpen met de banden ;) Zij berekenen gewoon op basis van de nieuwe velgen en de bijbehorende banden wat het leasen kost per maand (ook brandstof is daarop van invloed bijvoorbeeld.
Precies, ik had berekent bij een lease maatschappij die een calculator heeft dat de upgrade van 18inch lelijke naar 19inch hele mooie velgen incl winterbanden 600 EURO bij de fiscale waarde optelt en ook 28 EURO per maand kost. Omdat de mooie velgen ook in 18inch leverbaar zijn blijven de bandenkosten, brandstof e.d. gelijk. Stel dat ik 1000 EURO moet betalen voor de mooiere velg dan kost dit 16 euro per maand. Vind ik acceptabeler dan 28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ChrisVrolijk Als je de auto in bezit hebt, rij je naar een velgenboer en koop zelf een set wielen. Laat die monteren en berg de set van de LM op. Bij inleveren laat je ze weer monteren en klaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@ChrisVrolijk Ik heb hiervoor ooit goedkeuring bij de Belastingdienst gevraagd en netjes via een brief bevestigd gekregen. Achteraf duurdere velgen laten monteren zorgt dus inderdaad voor een lagere bijtelling en is toegestaan. Indien nodig kan ik de brief verstrekken.

Dan is uiteraard nog de vraag hoe de LM hier in staat. Als ik jou was zou ik ze gewoon even bellen, los van dat zij goedkeuring geven heb je dan inderdaad ook de verzekering afgedekt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:48:
@ChrisVrolijk Als je de auto in bezit hebt, rij je naar een velgenboer en koop zelf een set wielen. Laat die monteren en berg de set van de LM op. Bij inleveren laat je ze weer monteren en klaar.
Wat een advies... De auto is niet van jezelf maar van de LM. Ga je dan ook de wissel afspraken faken tijdens winter/zomer?

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 31-08-2020 19:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Taro schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:56:
@ChrisVrolijk Ik heb hiervoor ooit goedkeuring bij de Belastingdienst gevraagd en netjes via een brief bevestigd gekregen. Achteraf duurdere velgen laten monteren zorgt dus inderdaad voor een lagere bijtelling en is toegestaan. Indien nodig kan ik de brief verstrekken.

Dan is uiteraard nog de vraag hoe de LM hier in staat. Als ik jou was zou ik ze gewoon even bellen, los van dat zij goedkeuring geven heb je dan inderdaad ook de verzekering afgedekt.
De belastingdienst hoeft niets goed te keuren. Dit gebeurd met zowat elk leasehok.

Alles in contract middels een opgestelde offerte en er is niets aan de hand

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

JB schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:36:
[...]

De belastingdienst hoeft niets goed te keuren.
Correct, maar sommige werkgevers twijfelen of dit wel mag en willen er daarom niet aan meewerken, vandaar.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Taro schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Correct, maar sommige werkgevers twijfelen of dit wel mag en willen er daarom niet aan meewerken, vandaar.
Je maakt het spannender dan het is. Waar jij op doelt had met bijtellingspercentages te maken. Zal de werkgever wat boeien welke velgen eronder liggen. Alsof een LM dingen doet die belastingtechnisch niet toegestaan zijn.

Verder alles in de leasebedrag drukken zonder zelf kosten te maken. Past het niet? Dan lease je boven budget en kun je kiezen of een eigen bijdrage het jou waard is.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 31-08-2020 19:41 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@JB Ik probeerde hiermee de TS alleen meer zekerheid te geven. Mijn werkgever stond het niet toe en vereiste deze brief, vandaar dat ik het hier meld. Je maakt mijn post spannender dan het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-05 22:19

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dit is toch heel normaal in lease land :?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Taro schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:43:
@JB Ik probeerde hiermee de TS alleen meer zekerheid te geven. Mijn werkgever stond het niet toe en vereiste deze brief, vandaar dat ik het hier meld. Je maakt mijn post spannender dan het is.
Nee het ging om een auto die waarschijnlijk 14% bijtelling kende oid. Daar was toen veel om te doen ivm uitstoot etc als je zaken achteraf ging aanpassen met wat wel/niet mocht ikv bijtellingscategorie. Dit is tegenwoordig niet/amper meer aan de orde.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Falcon schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:48:
Dit is toch heel normaal in lease land :?
Als je weet waar je het over hebt wel ja.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Wat een advies... De auto is niet van jezelf maar van de LM. Ga je dan ook de wissel afspraken faken tijdens winter/zomer?
Dealer geeft soortgelijk advies.....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:56:
[...]

Dealer geeft soortgelijk advies.....
Ja dus? Dat is geen goed advies. De auto is van de LM en niet van de berijder. Er zomaar zaken aan gaan veranderen zonder goedkeuring is sowieso niet toegestaan maar met banden/velgen zou het ook zo maar eens een vervelende verzekeringskwestie kunnen zijn bij brokken oid.

Verder snapt die dealer het dan klaarblijkelijk ook niet, want andere velgen kunnen gewoon middels accessoire op de offerte zoals eerder uitgelegd. Fiscaal aantrekkelijker, geen privé kosten voor andere velgen en netjes in het contract.

[ Voor 59% gewijzigd door JB op 01-09-2020 10:09 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JB schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:05:
[...]

Ja dus? Dat is geen goed advies. De auto is van de LM en niet van de berijder. Er zomaar zaken aan gaan veranderen zonder goedkeuring is sowieso niet toegestaan maar met banden/velgen zou het ook zo maar eens een vervelende verzekeringskwestie kunnen zijn bij brokken oid.

Verder snapt die dealer het dan klaarblijkelijk ook niet, want andere velgen kunnen gewoon middels accessoire op de offerte zoals eerder uitgelegd. Fiscaal aantrekkelijker, geen privé kosten voor andere velgen en netjes in het contract.
Afhankelijk van de afspraken die met je werkgever zijn gemaakt, zijn er wel of geen winterbanden in je leasecontract opgenomen.Verder is het volgens TS €28,- over 5j = €1680,-. wat je verzekeringstechnisch wilt aangeven weet ik niet, dat kan ook per leaseovereenkomst verschillen.btw; bandenmaat blijft hetzelfde

@ChrisVrolijk Dit al gelezen ? misschien kun je daar veel info uithalen, qua fiscaal etc

VNA Auto en fiscus 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hackus schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:28:
[...]

Afhankelijk van de afspraken die met je werkgever zijn gemaakt, zijn er wel of geen winterbanden in je leasecontract opgenomen.Verder is het volgens TS €28,- over 5j = €1680,-. wat je verzekeringstechnisch wilt aangeven weet ik niet, dat kan ook per leaseovereenkomst verschillen.

@ChrisVrolijk Dit al gelezen ? misschien kun je daar veel info uithalen, qua fiscaal etc

VNA Auto en fiscus 2020
Ja lul gewoon recht wat krom is :z

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1