Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Niet voor mijzelf, maar het verbaasd mij toch enorm dat ik hier toch andere meningen over wil horen.

Korte uitleg, een vriendin is vorig jaar gescheiden, weinig werk voor corona, wil zich aanmelden voor online betaaldiensten. Zij vroeg of ik hierbij kon helpen, dus zodoende.

Skrill: Registratie geen probleem, eerste betaling niet, en toen kwam verificatie. Tot twee maal toe via de app alles in gediend met foto van paspoort, maar beide keren afgewezen. Eerste keer niet goed zichtbaar, tweede keer omdat ze de foto's niet konden matchen (paspoort is van januari dit jaar, ze is misschien wat pondjes aangekomen). Via support kom je totaal niet verder, buiten de standaard reacties en zelfs een geïrriteerd antwoord 'vraag maar een nieuw paspoort aan met een nieuwe foto'.

Coinbase: Begon goed, tot het moment dat er zelfs adresverificatie moest komen. Recent bankafschrift of creditcard (heeft ze niet), maar volgens mij leven wij al een tijdje in 2020 en zijn papieren afschriften toch echt iets van vroeger. Dus haar jaar overzicht maar gestuurd, deze werd niet geaccepteerd. Hoewel support best netjes is (al begint het bij 'zo zijn nu eenmaal de regels'), kwamen we nooit echt verder, dus maar opgegeven. Secondaire probleem zal hier zijn dat ze al lang niet meer op dat adres woont, ze woont bij haar zus zolang het huis uit de echtscheiding nog niet verkocht is.

Dit zijn maar 2 voorbeelden, waarvan ik vroeger probleemloos Monkeybookers (nu Skrill) heb kunnen gebruiken, verbaasd mij hoe moeilijk het eigenlijk is om nu nog ergens iets voor elkaar te krijgen. Natuurlijk is in de jaren fraude en ID diefstal toegenomen, maar ergens gaat dit toch nergens meer over? Ja, paypal heb ik ook documenten moeten sturen, maar dat was daarna 1 telefoontje, wat standaard vragen en ik ben al denk 10 jaar blije gebruiker.

Nu gaat het haar voornamelijk om wat betalingen te kunnen ontvangen en doen bij websites zoals Fiverr en wat kleine trade fora's voor haar hobby, tekenen en anime (waar sommige via bitcoin gaan), daar waar mogelijk was heb ik via mijn Paypal betaald, wat natuurlijk prima gaat, maar ze wil liever dit voor zichtzelf doen. Een paypal account kan nog altijd, maar deze wordt lang niet overal geaccepteerd zo het lijkt, neem aan dat ze dit ook niet altijd meer zien als veilige betaaldienst.

Ligt het nu aan mij, of is al dat 'modern' betalen 10x moeilijker dan 'vroeger' was met je creditcard, Paypal of dergelijke? Of is het gewoon een dom toeval dat zij niet door deze verificaties komt, ik heb zelf niets geprobeerd aan te maken om te kijken of ik er wel prima doorheen kan lopen.

Kent iemand andere betaaldiensten (ik las ook over Gamini?) voor betalen en ontvangen van valuta, maar evt ook bitcoin (of welke variant, ik weet niet met welke zij betaald, totaal niet thuis in cryptocoins).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Er spelen twee dingen:
  • financieel toezicht is strenger geworden en financiele diensten worden daadwerkelijk beboet als ze hun processen en klantdossiers niet op orde hebben
  • fintech en platformbedrijven hebben een 'don't care'-houding naar klanten toe omdat 'do care' geld kost. Dat soort bedrijven redeneren in de wetenschap dat een klein percentage van de klanten verantwoordelijk is voor het overgrote deel van de kosten voor customer support, etc. Ze kiezen ervoor om die klanten te laten stikken en nemen verlies van een aantal klanten op de koop toe.

Dit is anders dan de meer traditionele partijen die vaak nog opereerden vanuit de gedachten dat ze een soort van nutsfunctie vervulden. Uiteindelijk schuiven deze partijen ook op omdat ze anders met alle kosten blijven zitten en niet kunnen concurreren met eerstgenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ook bij 'normale' banken is identificatie nodig trouwens. Ik moest toevallig laatst opnieuw mn paspoort uploaden. Maar bovenstaande ja. Als bij dergelijke diensten een paar niet-standaard gevallen uitvalt, is de gedachte: jammer joh, moeite voor doen kost geld voor afwijkende situaties in een (t.o.v. bijv de VS erg afwijkend) land.
SinergyX schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:22:
Nu gaat het haar voornamelijk om wat betalingen te kunnen ontvangen en doen bij websites zoals Fiverr en wat kleine trade fora's voor haar hobby, tekenen en anime (waar sommige via bitcoin gaan), daar waar mogelijk was heb ik via mijn Paypal betaald
offtopic:
Let je wel een beetje op dat jij niet straks belasting mag gaan betalen als het om meer dan tientjeswerk gaat?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Rukapul schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:36:
Er spelen twee dingen:
  • financieel toezicht is strenger geworden en financiele diensten worden daadwerkelijk beboet als ze hun processen en klantdossiers niet op orde hebben
  • fintech en platformbedrijven hebben een 'don't care'-houding naar klanten toe omdat 'do care' geld kost. Dat soort bedrijven redeneren in de wetenschap dat een klein percentage van de klanten verantwoordelijk is voor het overgrote deel van de kosten voor customer support, etc. Ze kiezen ervoor om die klanten te laten stikken en nemen verlies van een aantal klanten op de koop toe.

Dit is anders dan de meer traditionele partijen die vaak nog opereerden vanuit de gedachten dat ze een soort van nutsfunctie vervulden. Uiteindelijk schuiven deze partijen ook op omdat ze anders met alle kosten blijven zitten en niet kunnen concurreren met eerstgenoemde.
Ik denk dat ik inderdaad tegen de 'dont care' bedrijven aanloop, zit zelf in de financiele sector en weet dat de toezicht flink strenger is geworden, maar dat was niveau hypotheken, leningen en bank legitimaties, niet echt op het 'lagere' niveau van een online betaaldienst. Het gaat alleen wat tegen het principe in wat je altijd online zag, upload nooit je paspoort/gegevens, of gebruik die blur/zwartbalk app, maar die aangepaste documenten kijken ze niet eens naar, dat is direct afgewezen.

Voor mij was het nooit een probleem, maar ik ben puur aankopende consument, werkt de webshop niet mee, dan ga ik wel naar een ander, blijkbaar is dit bij online betaaldiensten toch een ander niveau. Het zal misschien haar bijzondere situatie zijn dat dit moeilijker lijkt, en absolute oordeel vanuit 1 situatie lijkt me ook niet op z'n plaats.
F_J_K schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:48:
offtopic:
Let je wel een beetje op dat jij niet straks belasting mag gaan betalen als het om meer dan tientjeswerk gaat?
Het is sporadisch voorgekomen en slechts enkel kleine aankopen, ontvangsten doe ik helemaal niets mee, dat weet ze en maak ik mij verder niet druk om.

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 31-08-2020 15:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.