Luchtslang fixeren aan bandenvulpistool

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Beste Tweakers,

Voor een studentenflat waar ik woon hebben we een compressor gekocht zodat medebewoners hun fietsbanden makkelijk kunnen oppompen. Dit zijn we aan het testen en gaat grotendeels goed. Het probleem is dat het systeem niet hufterproof genoeg is doordat het bandenvulpistool erg makkelijk losschiet van de luchtslang.

Hufterproofheid is vanwege de "onderzoekende" aard van mijn medestudenten helaas best belangrijk :/

Video van het probleem: https://streamable.com/6vx9e1

Kan iemand me een tip geven over hoe de luchtslang permanenter vast te maken aan het bandenvulpistool? Volgens mij moet dat kunnen, maar ik weet de juiste terminologie niet. Als ik zoek op "bandenvulpistool fixeren aan luchtslang" krijg ik geen oplossingen. Een tip voor de juiste Google zoektocht wordt ook al erg gewaardeerd.

Bvd!

Groetjes,
Koen

Beste antwoord (via kmsch op 31-08-2020 16:32)

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

Spotmatic

Ken sent me

Dit spul is allemaal modulair. Wat je wilt is de snelkoppeling van het vulpistool af schroeven en die vervangen door een aansluiting waar je slang overheen schuift + fixeert met een slangklem. Volgens mij ligt er veel van dit soort spul bij de bouwmarkten.

[ Voor 14% gewijzigd door Spotmatic op 31-08-2020 15:22 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Dikke laag ducktape en een briefje er bij dat ze er af moeten blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:18
Dit gebruikt een snelkoppeling, gemaakt om telkens vast en los te gaan.
Je kan natuurlijk altijd secondelijm toe kunnen voegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:35
Hoe zit de slang aan de compressor vast?
Als die er net zo makkelijk af kan heb je alsnog geen oplossing als je het pistool vast hebt zitten?

Misschien zit er iets als Flui Connecto bij je in de buurt?
Die hebben misschien wel ideeën en/of materialen wat je probleem op zou kunnen lossen?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:13
418O2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:17:
Dikke laag ducktape en een briefje er bij dat ze er af moeten blijven?
Catch-22?

Een briefje bij nieuwsgierige studenten...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:05

o_f_course

Och...

slangklem zodat de ring niet naar beneden getrokken kan worden?

facts don't care about your feelings

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29

Spotmatic

Ken sent me

Dit spul is allemaal modulair. Wat je wilt is de snelkoppeling van het vulpistool af schroeven en die vervangen door een aansluiting waar je slang overheen schuift + fixeert met een slangklem. Volgens mij ligt er veel van dit soort spul bij de bouwmarkten.

[ Voor 14% gewijzigd door Spotmatic op 31-08-2020 15:22 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Standeman

Prutser 1e klasse

Staalkabel fixeren aan pistool (trekkerbeugel) en de andere kant van de kabel aan de compressor? Misschien met van die laptop kabels?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Simpele zip tie aan het onderste stukje van de snelkoppeling zodat je deze niet simpel kan indrukken? Niet-destructief en waarschijnlijk genoeg gezien je de "drempel" hebt om de ziptie door te knippen met een tang.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

Garyu

WW

418O2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:17:
Dikke laag ducktape duct tape en een briefje er bij dat ze er af moeten blijven?
o_f_course schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:20:
slangklem zodat de ring niet naar beneden getrokken kan worden?
Briefje niet doen. Slangklem eromheen, en daar dan duct tape overheen. Dan kan het nog steeds los als het echt moet, maar is het hufterproof genoeg. Alternatief is secondelijm, maar dan gaat het nooit meer los natuurlijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:42
Een detail foto van de koppeling kan ook nog wel handig zijn. Aan de kant van het pistool de snelkoppeling vervangen door een 1/4" Male/male of male/female nipple is waarschijnlijk de oplossing, maar dan moet de snelkoppeling aan de kant van de slang ook demonteerbaar zijn en geen knelkoppeling oid. Moeilijk te zien in de video wat het is.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:43
spuitverf of poeder ofzo aansluiten. in de banden is dat geen probleem(?). maar als iemand bedenkt dat het leuk is om de boel uit elkaar te halen zit ie onder. weet je ook meteen wie het was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delakhan
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-02-2022
Je kan ook gewoon de koppelingen vervangen door een slangtule en deze met een slangkoppeling op de tule borgen.

PS. Een beetje 'handige' student snijdt de slang door en kan dan alsnog het bandelvulpistool mee naar huis nemen. (LVT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
Bedankt voor de vele reacties. Bij deze een filmpje met meer detail:

https://streamable.com/s9iaek

De zip tie leek me een hele mooie oplossing, maar dat gaat helaas niet lukken omdat het van de koppeling afschuift.

Stel ik knip de connector eraf en schuif de slang direct over het pistool heen + slangklem, zou de huidige slangdiameter dan geschikt zijn, of moet daar nog een groter stuk slang omheen?

Dan nog maar vraag 2: op het eind van dit filmpje zien jullie dat de fietspomp-connector makkelijk eruit te halen is. Dat gewoon verlijmen?

Dank!
Delakhan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:32:
Je kan ook gewoon de koppelingen vervangen door een slangtule en deze met een slangkoppeling op de tule borgen.
Kijk precies dat woord slangtule miste ik dus. Ga ik uitzoeken.

[ Voor 20% gewijzigd door kmsch op 31-08-2020 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Ieder zijn eigen vulpistool laten kopen en deze gewoon dus meenemen naar huis? Het kan blijkbaar niet normaal.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

DataGhost

iPL dev

Wat is precies het hufterproof-aspect? Als dat diefstal is kan je het vulpistool met een slot aan een ketting leggen door de ring aan de bovenkant. Dan kan 'ie wel afgekoppeld worden maar dan heb je 'm nog niet meegenomen. Heb je alleen nog dat kleine verloopje aan het eind, dat kost een euro ofzo? Laat je inderdaad zoals @Señor Sjon zegt iedereen dat dingetje voor zichzelf kopen, dat is toch iets goedkoper.
Als het onkunde is... nja je zou van studenten verwachten dat ze zoiets wat al heel erg fool-proof is toch wel zouden begrijpen, of dat binnen een paar minuten kunnen. Maar dan vraag ik me sterk af of alle maatregelen die je zou kunnen treffen daartegen opgewassen zijn :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmsch
Hufterproof is vooral dat ze de luchtslang niet per ongeluk losklikken en dat het pistool dan gaat rondzwerven over de vloer van de fietsenkelder en kwijtraakt. Als ze hem daadwerkelijk losknippen gaan we het hele zaakje natuurlijk direct opdoeken, maar dat verwacht ik niet.

Eindresultaat: vulpistool gaat aan de ketting, connector wordt vervangen door slang + slangklem, het verloopstukje op het einde gaan we vastlijmen met metaallijm. Dank voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
kmsch schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:31:
Hufterproof is vooral dat ze de luchtslang niet per ongeluk losklikken en dat het pistool dan gaat rondzwerven over de vloer van de fietsenkelder en kwijtraakt. Als ze hem daadwerkelijk losknippen gaan we het hele zaakje natuurlijk direct opdoeken, maar dat verwacht ik niet.

Eindresultaat: vulpistool gaat aan de ketting, connector wordt vervangen door slang + slangklem, het verloopstukje op het einde gaan we vastlijmen met metaallijm. Dank voor de reacties!
Dat pistool kan kapot hè. Als je die niet meer los kan halen is dat wel lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 17:39
@kmsch

Op internet een stuk krimpkous zoeken met een diameter die over de koppeling past.

Krimpkous om de slang
pistool eraan klikken
Krimpkous over de koppeling schuiven
Verhitten met verffohn of vlam

Pistool kan niet meer los tot je de krimpkous weg snijd.

Je hebt dunne krimpkous die je met een mesje zo wegsnijd, je hebt ook dikwandige krimpbuis die je zowat weg moet zagen. En alles er tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:01

MLLL

Palm Treo 650

Dit is een mooie koppeling moet je het eerste gedeelte terug trekken en dan 90 graden draaien.
https://www.leijenaar.nl/...6fadf29bda3a3a77c00_9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

Garyu

WW

418O2 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:33:
[...]

Dat pistool kan kapot hè. Als je die niet meer los kan halen is dat wel lastig
Stukje van de slang afknippen en je kan er zo een nieuw pistool aan zetten. Moet de slang wel lang genoeg zijn natuurlijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:05

o_f_course

Och...

kmsch schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:31:

Dat is een vrij definitieve oplossing...
En zoals iemand anders zei: als er iets aan kapot gaat, moet je het hele spul vervangen...

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Op het station in Houten hebben ze een compressor met zo'n ventiel-steel staan. Past op alle gangbare ventielen. Heb 'm zelf een paar jaar terug aan mijn vader cadeau gedaan voor vaderdag. Je verliest de manometer functionaliteit, maar hufterproef is het:

Afbeeldingslocatie: https://fietskopen.com/www/agufoto/131107.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Goudvis op 02-09-2020 14:31 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:25

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

o_f_course schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:48:
[...]

Dat is een vrij definitieve oplossing...
En zoals iemand anders zei: als er iets aan kapot gaat, moet je het hele spul vervangen...
Tja, waarom iets ontkoppelen en direct monteren als je de Euro-koppeling ook met metaallijm kan vastzetten. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Goudvis op 02-09-2020 14:32 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Goudvis schreef op woensdag 2 september 2020 @ 14:31:
Op het station in Houten hebben ze een compressor met zo'n ventiel-steel staan. Past op alle gangbare ventielen. Heb 'm zelf een paar jaar terug aan mijn vader cadeau gedaan voor vaderdag. Je verliest de manometer functionaliteit, maar hufterproef is het:
Held! Hebben ze bij de fietsenmaker hier ook en is het enige wat echt op alle banden past!

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Pagina: 1