Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maudy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Mijn vraag
Onlangs deze LG monitor gekocht en getest op een HP windows laptop of hij werkte, geen probleem.
Nu ik na lang verlof weer aan het werk ben wil ik de monitor aansluiten op mijn Dell XPS Ubuntu laptop. Nu registreert de laptop wel het extra scherm, maar krijg ik geen beeld op het scherm.

Heeft iemand anders nog een idee waardoor ik deze monitor wel kan gebruiken? Ik denk dat ik een Linux held nodig heb. Ik kan hem niet meer retouren namelijk, ik heb de doos niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik

LG 27GL63T monitor
XPS 13 9380

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle 3 de usb-c uitgangen geprobeerd, andere monitors, andere laptops.

Ik heb LG gebeld, en zij geven aan dat dit scherm niet compatible is met een HDMI-USB C extender. Wat raar is omdat het wel werkte op een andere laptop. Antwoord was: ja maar dat is windows.

Ik heb Dell gebeld en zij geven aan dat er tussen LG en Dell nog wel eens compatibility problemen zijn.

Ikzelf denk dat het met Ubuntu te maken heeft. Zelf ben ik geen held hiermee.

[ Voor 5% gewijzigd door Maudy op 31-08-2020 14:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Heeft je laptop geen andere video uitgangen, bijv. HDMI? Dat al eens geprobeerd?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

nelizmastr schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:41:
Heeft je laptop geen andere video uitgangen, bijv. HDMI? Dat al eens geprobeerd?
De XPS-13 heeft alleen USB-C.

Werkt een andere monitor wel op de XPS? Je kunt nog proberen een dedicated USB-C naar HDMI verloopje te halen (dus niet die DELL 4-in-1 extender te gebruiken).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Wat ik lees op de site van dell:

1) alleen de poorten aan de linkerkant van de laptop (de dubbele poort) zijn Thunderbolt 3 en zouden dus je dongel sowieso moeten ondersteunen. Voor een reguliere USB-C hangt het af van de implementatie, voor zover ik het begrijp. En zo te zien doet die poort alleen DisplayPort, geen HDMI.
2) heb je de gewoonte de laptop in slaapstand te laten of sluit je volledig af?
3) En heb je de laatste firmware geïnstalleerd staan?

https://www.dell.com/comm...C-port-issue/td-p/7248637

[ Voor 39% gewijzigd door toimoi op 31-08-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maudy
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-10-2020
Dank jullie wel voor jullie suggesties. Het blijkt de 144hz te zijn. Usb c gaat blijkbaar tot 60hz en laat daarom geen beeld zien. Heb dus nu de hz verlaagd helaas maar beeld hebben we.