PC traag, wat kan de oorzaak zijn?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Wat is er aan de hand?

>Wij hebben Ziggo Business in huis en de snelheid die uit Speedtest komt is gewoon goed. Netflix werkt goed en alles doet het verder, maar Ziggo is ook erg traag met het volgende:

Bij het opstarten van de PC moet deze inloggen op Steam, Spotify en Office365. Dit gaat sloom. Spotify doet er 30 seconden om om op te starten. Als ik Discover Weekly wil beluisteren duurt het even voordat hij het nummer kan afspelen. Ik krijg bij het inloggen de vraag of ik wil inloggen en daarna 'pakt' hij mijn login gewoon goed.

>Steam heeft ook lang de tijd nodig om in te loggen. Dit kan tot een minuut duren. Soms krijg ik een kale interface in Steam omdat hij niet goed in kan loggen. Uiteindelijk werkt het wel gewoon.

>OneDrive is ook niet vlot te noemen. Deze heeft ook even de tijd nodig om in te loggen zodat Windows verkenner even een lag peak heeft om de OneDrive map weer te geven.

>Het afsluiten van Windows 10 is ook niet meer wat het geweest was. Het duurt zeker een halve minuut om de PC uit te zetten.

>>Er is in de tussentijd niet veranderd aan mijn PC. Er zijn intussen geen programma's geïnstalleerd en taakbeheer ziet er rustig uit.

>>>Ik heb dus niet de indruk dat ik een snelle PC heb. Windows 10 is niet erg responsief en dit ligt aan de verbinding met Ziggo. Mijn vrouw klaagt er ook over betreft haar telefoon op Wi-Fi.

>>>Iemand een idee wat er gaande is met Ziggo. Het wijzigen van de DNS server helpt ook niet. Foutmeldingen zijn er niet en misschien iemand een idee waar ik het zoeken moet? Ik kan geen aanknopingspunten vinden die er toe doen. Een paar weken geleden was de PC gewoon prima snel.

Alvast bedankt.

Welke hardware ik heb:

Intel Core i7-9700KF processor
Noctua NH-L9x65 processorkoeler
MSI GeForce RTX 2080 Sea Hawk X videokaart
MSI MPG Z390i Gaming Edge AC ITX moederbord
32 GB DDR4 werkgeheugen DDR2666
1 TB Samsung 970 EVO NVMe M.2 SSD
Corsair SF600 600 Watt voeding
Phanteks Evolv Shift behuizing
Microsoft Windows 10 Home
Acer predator xb271hubmiprz

Ziggo business

Beste antwoord (via rens-br op 11-09-2020 09:23)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Probeer eens met ccleaner te analyseren of er veel vervuiling te vinden is ?
Vooral oude tmpfiles en misschien wat registry-entries die nog (nodeloos) actief zijn.

https://www.ccleaner.com/nl-nl

Heb je al die opstartende programma's ook werkelijk 'gelijk' nodig ?
Anders kan je ze uitschakelen, of om de beurt laten starten
https://www.chemtable.com/autorun-organizer.htm

Ik vind sowieso dat er veel te veel 'autostart' gebruikt wordt, door onbelangrijke programma's.

Verder is de beste manier om een lekker vlotte PC te krijgen, een nieuwe install :+
Maar daar doen veel mensen nogal huiverig over, en modderen lekker aan met subpar performance

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 31-08-2020 13:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 22:59
jimh307 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:16:
>Wij hebben Ziggo Business in huis en de snelheid die uit Speedtest komt is gewoon goed. Netflix werkt goed en alles doet het verder, maar Ziggo is ook erg traag met het volgende:

>Het afsluiten van Windows 10 is ook niet meer wat het geweest was. Het duurt zeker een halve minuut om de PC uit te zetten.

>>Er is in de tussentijd niet veranderd aan mijn PC. Er zijn intussen geen programma's geïnstalleerd en taakbeheer ziet er rustig uit.

>>>Ik heb dus niet de indruk dat ik een snelle PC heb. Windows 10 is niet erg responsief en dit ligt aan de verbinding met Ziggo. Mijn vrouw klaagt er ook over betreft haar telefoon op Wi-Fi.
Wat heeft het afsluiten van een PC met Ziggo te maken? Dit soort klachten klinkt mij meer als "vervuilde" PC in de oren, dan een probleem met Ziggo.

Sluit je computer bijvoorbeeld wel snel af als je daarvoor al de internet verbinding hebt beëindigd (desnoods door de stekker van de modem eruit te halen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

installeer wireshark en kijk wat er over de lijn gaat als je de genoemde activiteiten pleegt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:04
Dit heeft niks met Ziggo te maken. Maar met de client (PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik gok ook met een probleem op je pc. En wat voor een router gebruik je? Die van Ziggo zelf (kan rommel zijn) of eentje die je zelf gekocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jimh307 Verbinding kun je testen met speedtest, dat is wat je van Ziggo krijgt, De rest ligt aan je instellingen in je PC.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Probeer eens met ccleaner te analyseren of er veel vervuiling te vinden is ?
Vooral oude tmpfiles en misschien wat registry-entries die nog (nodeloos) actief zijn.

https://www.ccleaner.com/nl-nl

Heb je al die opstartende programma's ook werkelijk 'gelijk' nodig ?
Anders kan je ze uitschakelen, of om de beurt laten starten
https://www.chemtable.com/autorun-organizer.htm

Ik vind sowieso dat er veel te veel 'autostart' gebruikt wordt, door onbelangrijke programma's.

Verder is de beste manier om een lekker vlotte PC te krijgen, een nieuwe install :+
Maar daar doen veel mensen nogal huiverig over, en modderen lekker aan met subpar performance

[ Voor 26% gewijzigd door FreshMaker op 31-08-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
jimh307 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:16:

Hoe kom je tot die conclusie?

Je kan SMART-waardes controleren, de logboeken bekijken voor issues, controleren waar je PC nou eigenlijk mee bezig is wanneer het allemaal zo lang duurt, troep verwijderen van je pc, Windows+Drivers updaten, al die automagisch opstartende programma's uitzetten etc etc.

Werk je trouwens bedraad of via WiFi? Dat jouw vrouw problemen ervaart via WiFi zegt bijzonder weinig. De meeste die ik dit hoor roepen zitten vaak op een 2,4 GHz kanaal samen met 25 andere WiFi-netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Bedankt voor het meekijken :)

Ga bovengenoemde tips uitvoeren.

Het is raar dat het zo plotsklap gebeurt. Ik zit verder op de kabel en niet via Wi-Fi. We hebben wel Wi-Fi aanstaan, maar iedereen die er gebruik van maakt ervaart lag (bezoek, vrienden).

Straks eerst het hele zaakje resetten. Modem en router even opnieuw opstarten. Daar zou het ook nog aan kunnen liggen. Ook las ik dat het met een recente update het geval is dat de PC trager reageert. Nu is Windows 10 niet zo heel consistent qua updates. Als niets helpt dan maar opteren voor een verse installatie. Vreemd dat een PC waar geen rare dingen mee wordt gedaan zo traag kan worden.

En dan moet alles weer geïnstalleerd worden en al die games gaat een tijd kosten. Als Windows 10 minuten in de lucht is is er geen vuiltje aan de lucht te bekennen. Taakbeheer blijft ook rustig en geen vreemde dingen te zien.

Mocht het zo zijn dat Windows 10 opnieuw geïnstalleerd moet worden, kan ik dan alle updates skippen? Welke updates kun je het beste negeren en welke zijn belangrijk? Ik ben er tegenwoordig best wel bang voor. En met al die ellende met updates tegenwoordig heeft het geen zin om Windows 10 precies naar wens af te stellen want dan zou een herinstallatie vaak moeten gebeuren.

De tijd van Windows 2000 mis ik wel, dat bleef lekker lopen, ook na enige tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Bij mij kwam het doordat er intern eerst een ipv6 DNS adres gebruikt werd, maar resolven niet werkte en daarna ipv4 pas aan de beurt kwam. Nadat Ziggo ipv6 had uitgezet had ik geen problemen meer.

Liefst zou ik wel ipv6 gebruiken, maar de moeite die het mij kost om dat bij Ziggo goed werkend te krijgen, was het voor mij op dat moment niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bij nieuwe installatie 'gewoon' de mediacreator van MS zelf gebruiken, en een iso/usb aanmaken

Maar ik vermoed dat je vooral in de draaiende processen moet zoeken, wat er aan 'overschot' meeloopt op de achtergrond

De ipv6 zoals @Anoniem: 316512 aangeeft is ook een goede ... op een aantal werkpc's last van gehad

[ Voor 19% gewijzigd door FreshMaker op 31-08-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
We zijn eruit.

Na het resetten van het hele zaakje is de verbinding 2 uur goed geweest. PC reageerde weer als vanouds en nu is de klacht weer terug. Nu zie ik ook op speedtest dat de upload stokt en soms gewoon niet wil. We gaan hiervoor de monteur inschakelen want het speelt al een hele tijd.

Iets is er niet in orde. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingHorse
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-05 19:42
Ik heb zelf ervaren dat het aan mijn netwerk drivers lag. Bij het opstarten viel het hele netwerk uit. Externe smokeping gaaf ook aan voor 5 minuten geen reactie. Uiteindelijk netwerk kaart drivers opnieuw geïnstalleerd, daarna was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Kijk even of andere devices hetzelfde probleem hebben, je telefoon, ander laptopje van iemand die je kent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 11:49

keranoz

/dev/urandom

Je geeft aan dat er meedere apparaten zijn met problemen, dus dan kun je het probleem weldegelijk bij het netwerk zoeken.

Wij hebben thuis ook Ziggo, en ook de afgelopen dagen problemen. Ik heb een vermoeden dat het met DDoS aanvallen te maken heeft want voor mij vallen de problemen een beetje samen met dit nieuwsartikel: nieuws: Ddos-aanvallen treffen verschillende Nederlandse providers - update 3

Edit: net even gekeken in de Connect Box. CMTS lijkt down. Log staat vol met T3 timeouts. We hebben geen internet & telefoon, ik tik dik over 4G.

[ Voor 12% gewijzigd door keranoz op 03-09-2020 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Monteur is langs geweest en kon geen rare dingen vinden. Ziggo is nu buitengesloten.

Bij het starten van een game pauzeert het systeem 4 seconden, maar eenmaal in de game werkt alles goed. Ook in Windows 10 zelf zit er wat lag in. Het hele zooitje opnieuw installeren geldt als allerlaatste optie want heel het systeem weer krijgen zoals ik dit wil kost me minimaal een hele dag werk. Dan ben ik ook weer bang dat een bepaalde update 'het kreng' kan zijn en is al het werk voor niets.

En moet Windows 10 na een krap jaar alweer opnieuw geïnstalleerd worden? Ik installeer praktisch nooit iets en ik haal er ook geen rare fratsen mee uit. Ook ben ik niet iemand die van alles gaat afstellen en is mijn gebruik statisch.

Dus een aantal dingen zelf gedaan:

>Met Ccleaner het systeem opgeruimd
>sfc /scannow gedraaid en die vond geen problemen
>SSD geheel scannen, vond geen fouten
>Alle games gecheckt via Steam, alles in orde
>IPv6 uitgezet
>Eventvwr.msc en betrouwbaarheidsconsole: niets aparts
>Volgens Samsung 6,3 TBW in een heel jaar, niets exceptioneels

Dus ik denk aan een rotte instelling/driver. Ik wacht even tot de nieuwste Geforce driver en kijken of in de komende update dit probleem is opgelost. In game geen problemen of lag, alleen bij het starten van alle games en bij het openen van een nummer in Spotify. Het is een klein en vervelend probleem.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Hebbes!

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/gx5othrg8.png

Het is dus de grafische driver. Fijn om dat te weten want als het beestje geen naam heeft weet je het ook niet waar je het zoeken moet. Mijn probleem wordt binnenkort opgelost en het ligt niet aan mijn computer zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
Maar goed dat je gelijk ziggo de schuld gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik geloof niet dat een grafische driver voor de eerder omschreven problemen kan zorgen. De omschrijving in de screenshot lijkt ook niet overeen te komen met wat je eerder had gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:35:
Maar goed dat je gelijk ziggo de schuld gaf...
Hoezo?

Ziggo heeft zijn kuren hier en in het begin was het inderdaad Ziggo die zat te emmeren. Klopt. Nu is dat voorbij en vallen mij de patronen op van de lag. Deze werd erger na het deleten van de shader cache. Ik heb onderhand van alles geprobeerd en na het wijzigen van de fast sync mode in Nvidia controle paneel is het ineens minder geworden, maar niet weg. Dan denk ik in de hoek van de grafische driver.

Nu Ziggo goed is valt mij dus een ander soort lag op. Soms als je een venster wilt sluiten lijkt het kruisje niet te werken en 2 seconden later wel. Dit heb ik in alle programma's.

Binnen 2 weken is er weer een nieuwe versie te downloaden en ik kijk even aan of dit gaat helpen, als het echt geen soelaas biedt dan kan Windows 10 er schoon op. Dan wel zonder updates want die vertrouw ik soms ook niet.

Eenmaal aan het gamen zelf is er geen vuiltje in de lucht. Het openen van een game kan wel langer duren. Ik denk dat tegenwoordig Windows 10 consistent genoeg is om niet elk jaar opnieuw geïnstalleerd te worden op de onderdelenupdates na.

In het verleden heb ik meerdere keren last gehad van bugs in de grafische driver. Dat is altijd goed opgelost met een nieuwe release, dus als het aan de driver lag installeer ik als het goed is voorlopig geen nieuwe versie meer. Het is even niet anders en je went helaas wel aan die lags. Bijvoorbeeld als ik Steam wil sluiten na het gamen is er lag in het sluiten van het venster.

Het geluid hapert dan niet en gaat gewoon door. Het is geen crash voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jimh307 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:26:
[...]

Hoezo?

Ziggo heeft zijn kuren hier en in het begin was het inderdaad Ziggo die zat te emmeren...
Hûh? Je zegt zelf:
jimh307 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 19:04:
Monteur is langs geweest en kon geen rare dingen vinden. Ziggo is nu buitengesloten...
Waar zit Ziggo nu te emmeren, dan?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jimh307
  • Niet online
Voordat Windows 10 er opnieuw op moet heb ik de Nvidia driver even een versie gedowngraded. Kijken of dit soelaas biedt.

En dan nog heb ik het geduld even moeten afwachten.

Mocht Windows 10 er opnieuw op moeten dan nog zit ik met de 'angst' welke update/driver het probleem veroorzaakt.

• jimh307
  • Niet online
Of te wel ben ik nu een nieuwe USB maken voor de herinstallatie. Het zal wel een setting ergens zijn, maar het gaat niet meer weg/wordt alleen maar erger.

• jimh307
  • Niet online
Ik ben weer in de lucht met een verse installatie <> vertragingen/lag is gone!

Ik ga het toch anders aanpakken met deze installatie en ik heb beloofd jullie op de hoogte te houden.

1. Ik verander niets meer in de grafische settings en ik houd het bij de meegeleverde driver uit juli 2019. Tweaken doe ik dus niet meer.
2. Van alles afstellen om ruimte op de SSD te besparen laat ik ook achterwege. Wat maakt dat beetje nou uit op een 1 TB NVMe SSD?
3. Zo min mogelijk installeren. Echt zo min mogelijk en geen kleine programma's meer zoals Ccleaner, HDtune enz. Windows 10 heeft dat niet nodig.
4. Niet meer handmatig zoeken naar updates. Ik laat dat aan Windows over en installeer zo weinig mogelijk updates.
5. Er moet wel op gewerkt en gegamed worden dus wat nodig is komt er gewoon op.

Dus ik laat het geheel meer met rust en ben er alert op wanneer het weer optreed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35
Ik denk dat je je drivers beter wel kan updaten. Als het een echt probleem was had je we wel meer over gelezen. Denk dat het eerder aan andere programma's lag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien het hier niet om Ziggo gaat, heb ik de titel gewijzigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimh307
  • Niet online
Helemaal klaar, alles gedownload en weer volledig up and running.

Toch ben ik ergens wel blij dat ik op tweakers zit. Ik ben nu een stuk minder huiverig geworden om Windows 10 opnieuw te installeren :) Dankzij jullie aandringen.

Alle games van Steam staan er ook weer op en tot mijn grote genoegdoening zijn alle instellingen zoals keybindings allemaal meegenomen. Ik kon zo verder waar ik gebleven was en dat is fijn. Ik was bang dat ik alles opnieuw kon afstellen wat me wel moeite heeft gekost.

Mijn moederbord heeft een fijne BIOS/UEFI want daar kun je vanuit het BIOS de SSD secuur wissen wat 15 seconden duurt. Dan start je ook weer met een lege SSD en neem je niet alle mappingtabellen mee naar je nieuwe installatie. Dan pakt UEFI ook meteen je USB stick gemaakt met MCT zonder dat je heel de boot up volgorde moet aanpassen<>de SSD is immers helemaal leeg.

Ik zag er echt tegenop, dat mag je weten. Ik ben niet zo van allerlei nieuwe installaties. Het is in totaal 3 uur downloadwerk en 2 uur afstellen en inrichten. Ben er 5 uur zoet mee geweest waarvan 3 uur passief (het downloaden zelf).

De grafische driver blijft nog even zoals die is. Games werken perfect en als het echt heel erg noodzakelijk is dan installeer ik wel de nieuwe Nvidia drivers<>die zijn nu toch bezig met de 30*0 serie optimalisatie en ik mis niets.

Al met al weer een fris systeempje waarbij ik niets heb getweaked. Dat scheelt met precies 20 gigabyte in ruimte. Of ik nu 614 GB vrij heb of 634 GB, dat scheelt haast niets en het bespaard mij tijd. Dat mét pagefile.sys en hiberfil.sys.

• jimh307
  • Niet online
En toch ook de nieuwste Nvidia driver erop gezet. Ging ook zonder horten en stoten.
Dus weer up to date en nog geen problemen te zien. Ziggo is weer traag, maar dat merk ik alleen bij drukke websites.

Ik ben altijd bang iets verkeerds te doen en ik vraag me toch af hoe het kan dat Windows 10 destijds zo fucked-up was. Het werkt dan wel weer prima, maar de redenen zal ik nooit te weten komen. Iemand een idee of hetzelfde meegemaakt?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hackus schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:38:
@jimh307 Verbinding kun je testen met speedtest, dat is wat je van Ziggo krijgt, De rest ligt aan je instellingen in je PC.
jimh307 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:55:
En toch ook de nieuwste Nvidia driver erop gezet. Ging ook zonder horten en stoten.
Dus weer up to date en nog geen problemen te zien. Ziggo is weer traag, maar dat merk ik alleen bij drukke websites.

Ik ben altijd bang iets verkeerds te doen en ik vraag me toch af hoe het kan dat Windows 10 destijds zo fucked-up was. Het werkt dan wel weer prima, maar de redenen zal ik nooit te weten komen. Iemand een idee of hetzelfde meegemaakt?
;)

WiFi, Bekabelt , hoe staan de instellingen in je router/modem etc etc

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 23-09-2020 18:22 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jimh307
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:20:
[...]

[...]

;)

WiFi, Bekabelt , hoe staan de instellingen in je router/modem etc etc
De PC is gewoon bekabeld. Aan de instellingen heb ik niets gewijzigd sinds Windows 10 er weer vers op staat. Dit zou in principe gewoon goed moeten zijn want ik zal niet de enigste zijn ;)
De router en het modem zijn gezien door de monteur; dan zou ik in de veronderstelling mogen zijn dat het goed werkt. Ook verderop in de straat wordt geklaagd dat de verbinding soms traag reageert. Eenmaal aan de download gaat alles zoals het hoort. Ook Netflix, Spotify en inloggen bij de diverse launchers van de game gaat het goed.

Ik ben ingenieur chemische energieopslag en als die module ook over het www ging zou ik gezegend zijn. Ik weet best wel het eea van computers, maar ik mag me geen expert noemen op dat gebied. Windows 10 en alles daaromtrent kan ik installeren en afstellen, dus dat lukt me wel, maar echt troubleshooten kan ik niet goed/minder. Ik heb gewoon zoiets van als het werkt dan werkt het.

Dus nieuwste Nvidia driver (kaal) geïnstalleerd en fastboot uitgezet door
code:
1
powercfg -h off
in te voeren. Windows 10 normaal opstarten gaat bijna net zo snel en je werkt met een frisse kernel. Omdat ik veel problemen las over fastboot.

Maar al met al ben ik minder bang geworden voor een herinstallatie. De reden dat ik toch de nieuwste Nvidia driver erop had gezet waren lags in ACO. Dat is nu ook over en dat is gefikst in de vorige versie.

>dus geen cleaners meer installeren: https://www.schoonepc.nl/tools/cleantools.html
>geen compressie meer toepassen, ruimte zat en nergens voor nodig
>mocht het weer gebeuren dan kijk ik wat er de korte tijd ervoor heeft afgespeeld
>en bedankt voor de hulp, jongens. Fijn :)

Mag dit topic open blijven mocht het weer gebeuren? Dan is het makkelijker troubleshooten ;)

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 21:22

amx

jimh307 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:00:
[...]
Ik ben ingenieur chemische energieopslag en als die module ook over het www ging zou ik gezegend zijn.
Je bent me even helemaal kwijt met deze opmerking. Het komt een beetje over alsof je het toch gezegd moest hebben.
Ik heb gewoon zoiets van als het werkt dan werkt het.
Fijn dat het weer werkt zoals eerst.

• jimh307
  • Niet online
amx schreef op donderdag 24 september 2020 @ 11:47:
[...]

Je bent me even helemaal kwijt met deze opmerking. Het komt een beetje over alsof je het toch gezegd moest hebben.

[...]

Fijn dat het weer werkt zoals eerst.
Ik bedoelde dat als ik zoveel wist van computers als van chemische energieopslag dat het een stuk makkelijker zou zijn geweest :) Ik zal nooit weten wat de oorzaak zou zijn geweest. Dat is niet erg, maar ik zou graag weten wat het was zodat ik dit 100% kan uitsluiten voor de toekomst.

[ Voor 15% gewijzigd door jimh307 op 24-09-2020 17:24 ]

Pagina: 1