Canvas kaart laten maken-> afbeelding heeft te weinig pixels

Pagina: 1
Acties:
  • 852 views

Vraag

• kevin12
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15:07
Hola,

(Hopelijk staat deze vraag hier goed)
Ik ben al een tijd op zoek naar een mooie canvas kaart met Europa of de wereld. Nu kwam er een aanbieding voorbij waarbij ik een canvas poster kan laten maken 120x80 voor een redelijke prijs. Helaas is de afbeelding die ik heb meegestuurd niet voldoende en moet ik een nieuwe afbeelding sturen.

Minimaal een pixelbreedte/hoogte van 1500 px tot en met het formaat 40x60
Minimaal een pixelbreedte/hoogte van 2000 px vanaf het formaat 40x60 tot en met 100x100
Minimaal een pixelbreedte/hoogte van 3000 px vanaf het formaat 100x100 tot en met 150x100
Minimaal een pixelbreedte/hoogte van 3500 px vanaf het formaat 150x100

Nu ben ik dus weer aan het zoeken voor een afbeelding met de juiste hoeveelheid pixels, maar daar kom ik eigenlijk niet uit. Ik kan gewoon geen geschikte afbeelding vinden.
Wat ik een erg mooie afbeelding vind is: https://www.photowall.nl/search?q=wereldkaart

Helaas lukt het mij niet om de afbeelding te downloaden, en als het wel lukt zijn de pixels weer niet naar behoren. De vraag is dus of iemand weet waar ik goede wereldkaarten/kaarten van Europa kan downloaden met een de goede pixels. Ik ben al een tijd aan het zoeken alleen lukt het mij maar niet om goede afbeeldingen te vinden.

Bvd. ;)

Alle reacties

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:39
Al eens op een site zoals Shutterstock geprobeerd?

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Met een tool als gimp de resolutie verdubbelen?

Eventueel zou je met een fancy scaler kunnen kijken wat voor resultaat je krijgt.

Bijvoorbeeld https://waifu2x.booru.pics/ werkt goed voor 'cartoon'-achtige afbeeldingen.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:39

de Peer

under peer review

NESFreak schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:15:
Met een tool als gimp de resolutie verdubbelen?
Dan los je alleen het probleem bij het uploaden op natuurlijk zodat je de foutmelding niet krijgt.
Kwaliteit van de afbeelding op de canvas blijft belabberd, of in ieder geval ondermaats volgens de producent.

Ik zou zeggen: door blijven zoeken en gericht zoeken op high res afbeeldingen.
Of op zoek naar een vector-based afbeelding, die onbeperkt opschaalbaar is.

[ Voor 22% gewijzigd door de Peer op 31-08-2020 12:28 ]

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2025

Gertjuhjan

Software Engineer

Je kan bijvoorbeeld zoeken op google naar wereldkaart. Als je dan naar afbeeldingen gaat en dan op tools klikt heb je de mogelijkheid om formaat te kiezen. Je kan dan groot aanklikken. Het is dan niet zeker of het past in jou voorbeeld, maar het helpt je zoekresultaten kleiner te maken.

Xbox: Gulpener88

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
Ik heb nu pas door wat je precies wilt doen: Je wilt een afbeelding van een andere canvas leverancier 'jatten' en hem goedkoper elders laten afdrukken.

Er zit copyright op die afbeeldingen en daarvoor moet ook gewoon betaald worden. Waarom bestel je niet gewoon een van die kaarten bij https://www.photowall.nl/search?q=wereldkaart Voor het eerste resultaat kan ik gewoon 120x80 canvas kiezen (voor €128)

de hogeresolutieversies hebben trouwens een watermerk: https://images.photowall....raveler-i.jpg?h=2048&q=95

[ Voor 15% gewijzigd door NESFreak op 31-08-2020 12:55 ]

• kevin12
Dank voor de snelle reacties.

Het ding is idd dat ik eigenlijk een afbeelding steel zodat het goedkoper is. Dacht voordat ik het bestelde dat het wel wat makkelijker was om aan een goede afbeelding te geraken, maar dat valt me nu dus ook vies tegen.

Shutterstock ben ik idd tegen gekomen, maar heb er nog niet verder op gekeken. Zal er eens goed naar kijken.

Tools klikken wist ik niet, dank en ik ga het nu direct proberen.

photowall.nl vind ik erg mooie afbeeldingen hebben echter de prijs. 128 is 100 meer dan ik nu betaald heb. Had waarschijnlijk wel een hoop ellende bespaard.. Ik hou die in me achterhoofd voor de toekomst, want ik wil nu eerst deze bestelling afronden. Volgende keer begin ik er iig niet meer aan.

Nogmaals dank allen. Ik hoop zsm toch wat te kunnen vinden met deze tips ;)

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01-2025
kevin12 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:55:
Dank voor de snelle reacties.

Het ding is idd dat ik eigenlijk een afbeelding steel zodat het goedkoper is. Dacht voordat ik het bestelde dat het wel wat makkelijker was om aan een goede afbeelding te geraken, maar dat valt me nu dus ook vies tegen.

Shutterstock ben ik idd tegen gekomen, maar heb er nog niet verder op gekeken. Zal er eens goed naar kijken.

Tools klikken wist ik niet, dank en ik ga het nu direct proberen.

photowall.nl vind ik erg mooie afbeeldingen hebben echter de prijs. 128 is 100 meer dan ik nu betaald heb. Had waarschijnlijk wel een hoop ellende bespaard.. Ik hou die in me achterhoofd voor de toekomst, want ik wil nu eerst deze bestelling afronden. Volgende keer begin ik er iig niet meer aan.

Nogmaals dank allen. Ik hoop zsm toch wat te kunnen vinden met deze tips ;)
totdat je de rekening krijgt voor het plegen van plagiaat...

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:44
Misschien totaal niets voor jou maar heb je al eens op AliExpress gekeken? Die hebben erg veel en is niet duur.

Heb er thuis ook een aantal hangen

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• kevin12
Dracoz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:59:
Misschien totaal niets voor jou maar heb je al eens op AliExpress gekeken? Die hebben erg veel en is niet duur.

Heb er thuis ook een aantal hangen
Frogy schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

totdat je de rekening krijgt voor het plegen van plagiaat...
Jep, alleen nooit besteld. Nu toevallig dat er een goede aanbieding voorbij kwam en ik dacht het wel even snel te regelen. Helaas |:(

Hoe riskant is dit bij het laten bedrukken van een canvas poster. Ga er niet van uit dat hier veel risico mee gelopen wordt, toch?

[ Voor 10% gewijzigd door kevin12 op 31-08-2020 13:03 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 14:44
Dus eigenlijk is dit topic "Ik zoek een grote afbeelding van een wereldkaart" ?
Waarbij je vrij onduidelijk blijft over de exacte stijl die je dan zoekt?

Je kan in Google Afbeeldingen ook filteren op afbeeldingformaat. Gebruik daarvoor geavanceerd zoeken

Hier lijk ook vrij veel keus en vrije te downloaden;
https://www.mapsland.com/world

Zoals
https://www.mapsland.com/...ief-and-major-cities-2013

[ Voor 150% gewijzigd door frickY op 31-08-2020 13:24 ]

• kevin12
frickY schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:03:
Dus eigenlijk is dit topic "Ik zoek een grote afbeelding van een wereldkaart" ?
Waarbij je vrij onduidelijk blijft over de exacte stijl die je dan zoekt?
Ik zie dat de link die ik geplaatst had niet direct doorverwijst naar de afbeelding die ik in gedachte had. Ik zoek in deze stijl:

1. https://www.photowall.nl/...WFTuUiPIDmpcaAtYUEALw_wcB

2. https://www.photowall.nl/...pqSGgJ_PFX34aAgAtEALw_wcB

Eerst was het idee alleen Europa, maar ik vind een wereldkaart ook mooi dus ik heb ook nog geen directe voorkeur voor welke. Momenteel is een goede afbeelding vinden het grootste probleem.

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:05
Een echte tweaker maakt natuurlijk zelf de kaart (renderer) m.b.v. osm.org :P

Oneindig groot (want vectors), en in elke stijl te maken (volgens mij wel lastig en veel werk). Mogelijk zwerven er ook al kaart stijlen rond die al je aan eisen voldoen, in dat geval hoef je er alleen een afbeelding ervan te maken.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Het moedwillig schenden van het copyright gaan we geen medewerking aan verlenen. Topic gaat dan op slot

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.