Toegang tot een iPhone X van een overledene

Pagina: 1
Acties:
  • 4.955 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 09:51
Een klant van me is begrafenisondernemer. Zij heeft nu een overlijdensgeval van iemand van 24 die uit het leven gestapt is. De gezichtsherkenning wil niet meer werken en de pin weten ze niet. Zijn er nog andere mogelijkheden? De nabestaanden willen graag weten wie er nog aan het appen zijn en zo.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Ik denk dat dit heeel heel lastig gaat worden. Apple (als ook google android) heeft haar spullejtes tegenwoordig goed beveiligd tegen ongewenste indringers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:17
Als je een aankoopbewijs hebt, en een overlijdensakte kun je volgens mij wel bij Apple aankloppen. Maar slechts om het toestel vrij van iCloud te maken vzviw.

Als de pin onbekend is is er weinig te beginnen met het toestel zelf. Je kunt wellicht een aantal dingen gokken als je de persoon kent. Van zowel mijn vader als moeder kan ik de pincodes van hun toestellen wel raden. (Dat is van hun kant ook met enige opzet, maar toch)

Je hebt natuurlijk wel bezit van de simkaart, dus kunt o.a. whatsapp migreren op een ander toestel en daar verifiëren en dan dus de nieuwe apps lezen, indien je ook toegang weet te krijgen tot de iCloud omgeving door een wachtwoord reset, kun je wellicht ook de geback-upte historie terugzetten met wat moeite op een ander toestel.

Wellicht heeft Apple verder een oplossing, maar voorzover ik weet dus slechts om de telefoon weer bruikbaar te maken voor de nieuwe eigenaren (=nabestaanden) dus resetten / vrij maken van een iCloud lock.

[ Voor 43% gewijzigd door Mar.tin op 31-08-2020 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
[b]mvdam in "Toegang tot een iPhone X van een overledene"Je hebt natuurlijk wel bezit van de simkaart, dus kunt o.a. whatsapp migreren op een ander toestel en daar verifiëren en dan dus de nieuwe apps lezen, indien je ook toegang weet te krijgen tot de iCloud omgeving door een wachtwoord reset, kun je wellicht ook de geback-upte historie terugzetten met wat moeite op een ander toestel.
Dat is een goede optie!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheSiemNL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:03:
Een klant van me is begrafenisondernemer.
Sinds wanneer houden begrafenisondernemers zich bezig met het hacken van telefoons? Ik denk dat jouw klant wat doorschiet met zijn service.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:10
downtime schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:15:
[...]

Sinds wanneer houden begrafenisondernemers zich bezig met het hacken van telefoons? Ik denk dat jouw klant wat doorschiet met zijn service.
Laten we niet te hard van stapel lopen. Het is realistischer dat dit gewoon een vraag is vanuit de familie en dat de bevriende begrafenisodernemer aan de familie vertelt 'Dat weet ik niet, ik kan even navragen wat onze ervaring daarmee is'.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheSiemNL
[...]

Ja, de jeugd leeft op hun telefoon, wil je de vrienden en kennissen uitnodigen, dan moet je daar in kunnen. Als iemand onverwacht zelfmoord pleegt heb je natuurlijk veel vragen. Laatste woorden/apps, is er iemand op de hoogte gesteld etc.

Ik zou willen dat deze mate van dienstverlening de norm was bij begrafenisondernemers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:21
Wat zegt de politie? Wat zei Apple als ze werden opgebeld met vraag waar een overlijdensattest moet bezorgd worden om toegang te krijgen tot de telefoon?
Dat lijken me de eerste instanties om aan te kloppen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
@naftebakje Politie is er nu mee bezig, het is zeer recent gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheSiemNL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:03:
Een klant van me is begrafenisondernemer. Zij heeft nu een overlijdensgeval van iemand van 24 die uit het leven gestapt is. De gezichtsherkenning wil niet meer werken en de pin weten ze niet. Zijn er nog andere mogelijkheden? De nabestaanden willen graag weten wie er nog aan het appen zijn en zo.

Ik hoor het graag.
Die heeft daar niets mee te maken. Politie evt voor onderzoek, en anders zal het worden vrijgegeven aan naasten/familie. Familie kan met het toestel naar Apple gaan met de aankoopbon.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 22:44

Twhomp

Stayin' Alive

naftebakje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:24:
Wat zegt de politie? Wat zei Apple als ze werden opgebeld met vraag waar een overlijdensattest moet bezorgd worden om toegang te krijgen tot de telefoon?
Dat lijken me de eerste instanties om aan te kloppen.
Of, en hear me out, je kan voor dit soort nerd-achtige vragen op een forum, wat bekend staat om de community van nerds, eerst vragen of iemand tips heeft of ervaringen.
In plaats van meteen, zonder enige voorkennis, de politie te bellen of Apple te bellen (sowieso lol).

Helaas zit er in dezelfde community altijd wel iemand die weigert het laaghangende fruit niet te plukken en lekker scoren met een open deur in te trappen.
Dat dan weer wel.

edit:
Kan je nagaan, er is al zelfs gedaan wat je 'aanraadde' :D

[ Voor 4% gewijzigd door Twhomp op 31-08-2020 12:27 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

@naftebakje Wat heeft de politie hiermee te maken?

Apple kan je natuurlijk vertellen waar de overlijdensakte naartoe gestuurd mag worden (evenals de originele aankoopbon) maar daarmee krijgt men alsnog geen toegang tot de gegevens.

En nee, apple gaat ook niet helpen met familie toegang tot het apple id geven.
Dit is, vooral in dit soort gevallen, heel zuur. En ook waardeloos om als apple rep aan de getroffen klant te moeten vertellen (been there, done that).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:22
Als je contact op neemt met Apple, kan je wel de AppleID overnemen als familie-lid. Tevens toegang krijgen tot de iCloud.

de iPhone unlocken zal/kan Apple niet mee helpen.

Maar als iCloud backup aanstaat voor Whatsapp, dan kan er op een andere iphone (of diezelfde wipen) whatsapp geinstalleerd worden en de icloud backup teruggehaald worden.

Hier zijn interne procedures voor bij Apple. Neem contact op, zorg dat je een directe nabestaande laat bellen trouwens. Je wordt dan direct doorverbonden naar een Senior-Advisor. Die zal dan de 'overname' van de account mogelijk maken.

(ben zelf werkzaam geweest bij Apple)

Edit: tevens kan de FMI-lock van de iPhone verwijderd worden omdat je toegang krijgt tot de iCloud account. Waarmee je ook het toestel weer kan verkopen/gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door slijkie op 31-08-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:41
Apple gaat hier niet aan mee willen en kunnen werken, dit zet namelijk voor hun de deur open voor opsporingsinstanties om met iPhones aan te komen die gekraakt dienen te worden, iets wat ze willen vermijden.

Er zijn wel verschillende data recovery bedrijven die het tegen betaling kunnen realiseren en met apparatuur van 3e partijen werken. Maar heel eerlijk, dit zal niet voor een paar tientjes zijn.

De FaceID zal vanuit de iPhone niet werken als het maximaal aantal pogingen is gedaan (geloof 5) of als de telefoon leeg is geweest, buiten de vraag of het fysiek (nog) mogelijk is om een herkenning te krijgen (voordat er met veel moeite met foto's of andere trucjes gedaan word)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSiemNL
slijkie schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:30:
Als je contact op neemt met Apple, kan je wel de AppleID overnemen als familie-lid. Tevens toegang krijgen tot de iCloud.

de iPhone unlocken zal/kan Apple niet mee helpen.

Maar als iCloud backup aanstaat voor Whatsapp, dan kan er op een andere iphone (of diezelfde wipen) whatsapp geinstalleerd worden en de icloud backup teruggehaald worden.

Hier zijn interne procedures voor bij Apple. Neem contact op, zorg dat je een directe nabestaande laat bellen trouwens. Je wordt dan direct doorverbonden naar een Senior-Advisor. Die zal dan de 'overname' van de account mogelijk maken.

(ben zelf werkzaam geweest bij Apple)

Edit: tevens kan de FMI-lock van de iPhone verwijderd worden omdat je toegang krijgt tot de iCloud account. Waarmee je ook het toestel weer kan verkopen/gebruiken.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:51
Ik zou het hier bij laten, je bevindt je met dit soort zaken op glad ijs. Je kunt een niet toegankelijke telefoon ook zien als een wilsverklaring. Nabestaanden zullen dan toch op zoek gaan naar antwoorden en bepaalde zaken zonder context gaan interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:27
Apple gaat hier niet in meewerken. De begravenis ondernemer is geen familie, nabestaande of iets wat in die trant zou kunnen optreden. Even voor Apple, de begravenis ondernemer is gewoon een wildvreemde die even de telefoon in wil komen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Het lijkt erop dat @slijkie de meest recente ervaring heeft.
Blijkbaar zijn de procedures daar (gelukkig voor degenen die ermee te dealen hebben!) veranderd.
Toen ik er werkzaam was was er geen sprake van "overname" van een icloud account.

Dat het een direct familielid moet zijn die belt en niet de begrafenisondernemer spreekt wel voor zich.
Dat is een derde in dit geval en zo zou iedereen met zo'n verhaal kunnen bellen, dat heeft net zoveel waarde (en net zoveel kans op hetzelfde antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:21
corset schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:04:
Apple gaat hier niet in meewerken. De begravenis ondernemer is geen familie, nabestaande of iets wat in die trant zou kunnen optreden. Even voor Apple, de begravenis ondernemer is gewoon een wildvreemde die even de telefoon in wil komen.
Wie zegt er dat de begrafenis ondernemer dit zelf gaat doen en niet gewoon tegen een nabestaande zegt "Hier, dit kun je eens proberen?".
Zoals ook al eerder gezegd:
Nat-Water schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Laten we niet te hard van stapel lopen. Het is realistischer dat dit gewoon een vraag is vanuit de familie en dat de bevriende begrafenisodernemer aan de familie vertelt 'Dat weet ik niet, ik kan even navragen wat onze ervaring daarmee is'.

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSiemNL
Rensjuh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 16:13:
[...]

Wie zegt er dat de begrafenis ondernemer dit zelf gaat doen en niet gewoon tegen een nabestaande zegt "Hier, dit kun je eens proberen?".
Zoals ook al eerder gezegd:

[...]
Inderdaad, de uitvaartorganisatie gaat dat ook niet zelf doen, daarom komen ze bij mij. Heb ze al verteld dat dat moeilijk is en dat zowel de politie als Apple hier doorgaans niet aan meewerken ivm AVG en privacy gerelateerde zaken. Uiteraard zijn die mensen nu overmand door verdriet om de plotselinge zelfmoord van hun kind.

Aan alle lezers van dit topic, maak een lijstje voor je nabestaanden, zelfmoord is een manier om te gaan, een lullig ongeluk kan natuurlijk ook altijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 23:15
Is gewoon een item voor bij Apple

https://support.apple.com/nl-nl/HT208510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Bedankt, zal de link doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ThaStealth schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:39:
Apple gaat hier niet aan mee willen en kunnen werken, dit zet namelijk voor hun de deur open voor opsporingsinstanties om met iPhones aan te komen die gekraakt dienen te worden, iets wat ze willen vermijden.
De iCloud-backup is niet versleuteld en kan gewoon door opsporingsinstanties worden opgevraagd. Schijnbaar levert Apple deze service ook aan nabestaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32
Een gerechtelijk bevel? Dit klinkt meer als een automatische vertaling van een Amerikaans document.

Ik ben bang dat de iPhone gesloten zal blijven, tenzij Apple meewerkt met de eerder genoemde telefonische procedure. Maar bovenal: veel sterkte voor de nabestaanden!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Heeft een dode dan geen recht meer op privacy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 12:27
cadsite schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:07:
Ten eerste is je reactie beetje respectloos. Met name het woord “dode” in je zin maakt je reactie niet sterk.

Daarnaast slaat je reactie kant nog wal. Dus als iemand overleden is mogen de nabestaanden niet bij de foto’s komen die hij of zij gemaakt heeft? Je telefoon bevat veel persoonlijke informatie en natuurlijk willen nabestaanden hierbij komen om herinneringen te delen.
[...]

Ik geloof dat deze vraag ontzettend vaak voorkomt. Met name omdat er vaak foto’s nodig zijn voor de dienst en deze op de telefoon staat. Je kunt als mens en begrafenisondernemer toch wel interesse hebben om antwoord te kunnen geven op deze vraag?

[ Voor 32% gewijzigd door grote_oever op 06-09-2020 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tja, kort gezegd, niet met de wet bescherming persoonsgegevens.

https://bright-advocaten.nl/blog/privacy-na-overlijden/
Privacy & gegevens
De Wet bescherming persoonsgegevens bepaalt onder welke voorwaarden persoonsgegevens mogen worden verwerkt. Het gaat dan om gegevens die informatie kunnen verschaffen over een specifiek natuurlijk persoon. Deze informatie mag alleen met goede redenen openbaar worden gemaakt, zoals met toestemming van de persoon over wie het gaat. Gegevens die uitsluitend betrekking hebben op overleden personen zijn echter geen persoonsgegevens zoals hier bedoeld. De overledene geniet daarom geen bescherming op basis van deze wet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

grote_oever schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:12:
[...]

Ten eerste is je reactie beetje respectloos. Met name het woord “dode” in je zin maakt je reactie niet sterk.

Daarnaast slaat je reactie kant nog wal. Dus als iemand overleden is mogen de nabestaanden niet bij de foto’s komen die hij of zij gemaakt heeft? Je telefoon bevat veel persoonlijke informatie en natuurlijk willen nabestaanden hierbij komen om herinneringen te delen.
Wat is er nu weer respectloos aan het woord ‘dode’?
Anyways, ik vind het wel een aparte beredenering dat als iemand dood is er geen recht meer is op privacy en al zijn data opeens openbaar mag worden.

Apple ziet dat gelukkig ook zo:
In het betreurenswaardige geval van overlijden van een klant, bevindt Apple zich niet in een positie van waaruit kan worden beoordeeld of deze klant die informatie zou willen delen met iemand of met wie diegene dit eventueel zou willen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-06 16:17
Dit is ook waarom Apple een gerechtelijk bevel wil zien voordat zij meewerken. Een rechter zal zich moeten buigen over de vraag of de overledene dan wel/niet zijn foto’s wilde nalaten aan erfgenamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:26

MsG

Forumzwerver

Houd er rekening mee dat apparaten die zijn vergrendeld met een toegangscode, zijn beschermd door toegangsversleuteling en dat, tenzij de nabestaande de toegangscode van het apparaat weet, Apple de toegangscodevergrendeling niet kan verwijderen van het apparaat zonder het te wissen.
Klinkt alsof het voor het lokale deel (wat dus alleen op de telefoon staat) al lastig gaat worden. Dan is het hopen dat er nog iets in de iCloud is te vinden. Al is het gratis deel van iCloud maar 5GB, wie weet is er wel het een en ander nog opgeslagen online.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
[...]

Dan is dit een gevalletje ‘lost in translation’

Ik heb net wel respect voor de overledene.

En nee, de familie heeft niet ineens recht op zijn foto’s, chat’s, mails,... omdat hij overleden is. Heel pijnlijk voor de familie, alle begrip voor hun intenties, maar als de familie die had mogen zien van hem had hij wel alles gedeeld of zijn iphone vrij van vergrendeling gezet.

Waarom denk jij dat familie recht heeft op zijn persoonlijke zaken? Ik vind dat behoorlijk respectloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 19:19

liberque

Vrijzinnig!

Vorkie schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:14:
[...]

tja, kort gezegd, niet met de wet bescherming persoonsgegevens.

https://bright-advocaten.nl/blog/privacy-na-overlijden/

[...]
Wellicht dat de overleden persoon dan geen recht op privacy meer heeft, maar al die personen waar hij contact mee gehad heeft via whatsapp bijvoorbeeld zullen nog wel in leven zijn. Ontneem je dan ook hun recht op privacy? Het werkt twee kanten op.

Overigens in andere topics met gelijksoortige vragen wordt er een slotje op gegooid omdat we de intentie van TS nooit kunnen verifieren. Wie weet is de telefoon gewoon gestolen en worden wij nu voor een karretje gespannen. (Ik zeg niet dat het zo is, maar je weet maar nooit)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Als ik bij leven bepaalde informatie niet met mijn familie wilde delen dan wil ik dat na mijn dood ook niet. Wat hebben ze met mijn privezaken te maken? Het is een kwestie van respect voor de wensen van de overledene om die privacy ook, voor zover mogelijk, dan te respecteren. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
downtime schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:53:
[...]

Als ik bij leven bepaalde informatie niet met mijn familie wilde delen dan wil ik dat na mijn dood ook niet. Wat hebben ze met mijn privezaken te maken? Het is een kwestie van respect voor de wensen van de overledene om die privacy ook, voor zover mogelijk, dan te respecteren. Dat is gewoon een kwestie van fatsoen.
Mijn idee exact.

Mijn vrouw heeft mijn pincode ( haar gezicht ontsluit mijn telefoon ook ) en mijn google-account stuurt na 3 maanden inactief een mail met instructies naar 2 personen.
* instructies als in belangrijke informatie mbt andere accounts en wachtwoorden ( keepass )

Er zijn ook best wel wat 'verloren' zaken, die ik 'voor mijzelf' heb, en niet in keepass staan
nee, geen folder die iemand zsm moet verwijderen ;)
Maar mijn account bij een TV-forum, of mijn prepaid usenet abonnement is irrelevant voor de nabestaanden, die stoppen vanzelf een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 12:27
[...]

Leuk allemaal, maar 9 van de 10 Nederlanders hebben dat niet besproken. Man komt te overlijden en de vrouw is radeloos omdat alle foto's van de man, vrouw en kinderen op de iphone staan waar ze niet bijkomen omdat hij altijd unlockte met faceID.

Je gaat de nabestaande in het rouwproces toch niet wijzen op de privacy die de man had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:55

Managelorian

“This is the workflow.”

Ik heb het thread niet helemaal gelezen, dus misschien is dit al langsgekomen:

Kun je niet de vingerafdrukscanner gebruiken op de overledene? Beetje macaber misschien, maar ik kan me voorstellen dat het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Managelorian schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:39:
Ik heb het thread niet helemaal gelezen, dus misschien is dit al langsgekomen:

Kun je niet de vingerafdrukscanner gebruiken op de overledene?
Misschien beginnen met de startpost ....
Iphones met gezichtsherkenning, hebben geen vingerafdruk en andersom
Beetje macaber misschien, maar ik kan me voorstellen dat het werkt...
Na een week, en waarschijnlijk meer ... nee, dan gaan de vingers niet meer werken

( iPhone verplicht de pincode na 24u )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

[...]

Misschien een idee om dat vast te laten leggen in een testament?
Of anders expliciet vermelden als het geen geld mag kosten?

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copyer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:04
Ik heb bij mijn overlijdens papieren een blaadje met telefoon en lastpass paswords gedaan om dit soort dingen te ver mijden, je staat versteld van wat een mens allemaal aan digitale onderdelen verzameld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

grote_oever schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:06:
[...]

Leuk allemaal, maar 9 van de 10 Nederlanders hebben dat niet besproken. Man komt te overlijden en de vrouw is radeloos omdat alle foto's van de man, vrouw en kinderen op de iphone staan waar ze niet bijkomen omdat hij altijd unlockte met faceID.

Je gaat de nabestaande in het rouwproces toch niet wijzen op de privacy die de man had.
Tot ze opeens in de iPhone ook wat andere zaken ontdekken die ze liever niet hadden geweten van de overledene.

Ik vind het ook raar dat je privacy opeens zou eindigen bij je dood. Foto's die je wil delen, zet je op een gezamenlijke folder.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

grote_oever schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:06:
[...]

Ja. Daar ga je ze wel op wijzen. Het enige wat je van die man weet is dat hij zijn vrouw tijdens zijn leven geen toegang tot zijn telefoon wilde geven. En na zijn dood ga je een beetje speculeren dat hij daar vast niet over nagedacht heeft.

Misschien wilde hij zijn Grindr of Tinder-contacten wel geheim houden. Veel beter voor haar dat ze dat niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

liberque schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:10:
[...]
Overigens in andere topics met gelijksoortige vragen wordt er een slotje op gegooid omdat we de intentie van TS nooit kunnen verifieren. Wie weet is de telefoon gewoon gestolen en worden wij nu voor een karretje gespannen. (Ik zeg niet dat het zo is, maar je weet maar nooit)
Normaalgesproken wel. Deze vraag komt echter met enige regelmaat langs, en de legale suggesties (zoals het support artikel van Apple) zijn nuttig.

Inmiddels begint deze discussie af te zakken naar een grijs gebied, en de juridische discussie is meer iets dat past in Privacy & Beveiliging. Ik denk dat @TheSiemNL voldoende antwoorden heeft, en dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.