Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:26
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd hoe jullie over onderstaande kwestie denken. Een klein jaar geleden heb ik van ING een nieuwe betaalpas ontvangen. Helaas werkt deze pas zelden bij onbemande tankstations, de kaart wordt bij deze betaal terminals vaak 'herkend' als creditcard, en het is niet de eerste keer dat ik na 20 keer proberen opzoek moest naar een ander, bemand, tankstation om te kunnen betalen.

Ik vermoed dat de chip in de kaart kapot is. Vervangen kost 4,50 euro. Een klein bedrag, maar het gaat wel tegen mijn principes in. Ik betaal al met al voor een betaalrekening met pas.

ING geeft aan dat vervangen alleen gratis is als er een defect optreedt in de eerste 6 maanden. Desondanks vind ik dat een betaalpas, die er nog puntgaaf uitziet, langer mee zou moeten gaan dan slechts een jaar. De pas is geldig tot jul-2024.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ervaringen van mensen die dit wel eens hebben aangevochten? Waarvan valt een pas niet onder de standaard '2 jaar garantie' in deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 14:37
ja, ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad bij de ING: een nieuwe pas was binnen een jaar kapot. Er was niet over te praten: de pas vervangen kostte geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs93
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-07 19:06
Ik zou eens gaan bellen! Dikke kans dat ze hem gewoon gratis vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 16:11

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Indien een pas defect is bij de Rabobank krijg je gewoon een nieuwe is mijn ervaring. Nooit gedonder mee gehad.

Ik begrijp je principes en wat mij betreft heb je 2 opties:
- Je consumentenrecht gebruiken en van bank wijzigen en dit als uitleg geven
- Het lage bedrag betalen.

Ik denk dat aanvechten lastig is.
Even ter bevestiging: Je hebt het probleem bij zeer veel verschillende betaalterminals en niet alleen bij een specifiek tankstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
matthijs93 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:21:
Ik zou eens gaan bellen! Dikke kans dat ze hem gewoon gratis vervangen.
Reeds gedaan, 'nee meneer, jammer voor u, betalen! jetzt! '
Zo ging het ongeveer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:50

SuBBaSS

-has Ryzen

Een van de (vele) redenen voor mij geweest om deze bank gedag te zeggen.

En maar dik doen over die "verbeterde digitale dienstverlening".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijs93
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-07 19:06
jppilot schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Zo ging het ongeveer.
Erg klantonvriendelijk! Valt me weer tegen van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
Hann1BaL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:21:
Indien een pas defect is bij de Rabobank krijg je gewoon een nieuwe is mijn ervaring. Nooit gedonder mee gehad.

Even ter bevestiging: Je hebt het probleem bij zeer veel verschillende betaalterminals en niet alleen bij een specifiek tankstation?
Ik heb het probleem alleen bij onbemande tankstations, maar niet bij slechts 1 tankstation. (Ongeveer bij 5 a 6 verschillende tankstations gehad ondertussen.)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:11
Je kan opzeggen, als de reden opgeven dat je geen gratis nieuwe pas krijgt en bij een nee naar een andere bank gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:40
Je kunt er een hoop heisa om maken op sociale media, mogelijk zijn ze daar nog gevoelig voor...

of gewoon naar een andere bank overstappen waar ze service net iets hoger in het vaandel hebben staan. Je gaat in je eentje het gedrag van ING niet veranderen, en je kunt je afvragen of je hiervoor een strijd wilt aangaan.

Volgens mij is overstappen tegenwoordig vrij makkelijk, de meeste banken hebben een overstapservice waardoor al je automatische betalingen meegaan. Weet niet of ING daaraan meedoet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Hann1BaL schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:21:

Bij de rabo lijkt dit helaas niet meer zo te zijn :( 3,50 nu kom ik achter terwijl ik voorheen gewoon een nieuwe kon aanvragen als deze het niet meer deed.
Ik heb issues in duitsland waar je contactloos niet overal kan gebruiken.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit past beter in PFSL dan in SF, daarom schop ik het topic ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik heb met mijn tankpas (dus niet ING pas) ook een paar keer gehad dat het betalen bij een onbemand station niet lukte. Zelf had ik eerder het idee dat het aan de betaalapparaten ligt bij zulke tankstations.

Je geeft zelf ook al aan dat betalen wel lukt bij een bemand station. Als de chip stuk is, zou betalen bij een bemand station ook niet lukken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
Anoniem: 316512 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:30:
Ik heb met mijn tankpas (dus niet ING pas) ook een paar keer gehad dat het betalen bij een onbemand station niet lukte. Zelf had ik eerder het idee dat het aan de betaalapparaten ligt bij zulke tankstations.

Je geeft zelf ook al aan dat betalen wel lukt bij een bemand station. Als de chip stuk is, zou betalen bij een bemand station ook niet lukken, toch?
Ik snap wat je bedoelt. Volgens mij is het probleem dat je bij een onbemande terminal de pas in de terminal moet doen, het lijkt alsof de terminals de chip niet herkennen, en daarom de magneetstrip maar lezen. Ik krijg dan de melding 'verwijder de pas met een vloeiende beweging' o.i.d., daarna geeft de terminal de melding 'deze pas wordt niet herkend'.

Bij bemande tankstations leg ik de kaart op het pinapparaat, daarmee nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 316512 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:30:

Zelfde ervaring in het verleden met tankpas met magneetstrip. Was altijd bij Tango stations, maar die paslezers daar zijn zeer matig.

Daar kan de ING niets aan veranderen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
Frietzegger schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Zelfde ervaring in het verleden met tankpas met magneetstrip. Was altijd bij Tango stations, maar die paslezers daar zijn zeer matig.

Grote kans dat een nieuwe betaalpas dan geen oplossing gaat zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex.com
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-07 14:11
Had toevallig er ook laatst last van met mijn ABN pas. Hier was vervanging bij een kapotte pas kosteloos, binnen een paar klikken geregeld via de app, en na 2 dagen in huis. Dat vond ik een erg fijne service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:55
Alex.com schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:52:
Had toevallig er ook laatst last van met mijn ABN pas. Hier was vervanging bij een kapotte pas kosteloos, binnen een paar klikken geregeld via de app, en na 2 dagen in huis. Dat vond ik een erg fijne service.
Bij de ABN en bij de Rabo is een vervangende pas omdat ie kapot is gratis, ben je hem kwijt geraakt dan moet je wel betalen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Standeman

Prutser 1e klasse

Laatst wilde mijn ING kaart niet meer contactloos praten met terminals en hij is kosteloos vervangen.

Maar als je pas alleen bij onbemande tankstations niet werkt en op andere plekken wel, is gek. Wat is de kans dat de terminal bij het onbemande station niet meer goed functioneert?

/spuit 11

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:38
Het was wel altijd gratis bij de ING, zo heb ik al vaak mijn pas gratis kunnen vervangen. Maar laatst werkte mijn pas ook een keer niet en ging ik kijken voor een nieuwe, maar nu kost het je inderdaad wel geld. Erg jammer. Ik heb de pas ook nog maar niet vervangen dus, dat deed ik eerder zodra ik er 3 keer gezeur mee had.

Misschien dat het daarom erg hard ging en ze ermee gestopt zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 15:51

Comgenie

Soms heb je dat

Is het toevallig een V Pay betaalpas (ipv Maestro, logo rechts boven)? Wellicht dat het daar aan ligt.

Via de klantenservice kan je als het goed is wel kosteloos een nieuwe pas aanvragen om te wisselen naar het andere betaalsysteem (van Maestro naar V Pay of andersom).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Zelf in het verleden ook gehad dat mijn ing pas niet herkend werd bij meerdere onbemande tankstations.
Sindsdien tank ik alleen nog bij bemande tankstations. Werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-07 14:49
En als je je pas "kwijt raakt" ?
Is dat wel gratis?

[ Voor 23% gewijzigd door GarBaGe op 31-08-2020 11:20 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-07 13:36
GarBaGe schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:20:
Is dat wel gratis?
Ook mijn eerste idee, maar helaas:

"
Is je Betaalpas kwijt?
Vervelend! Gelukkig kan je de pas blokkeren en vervangen via de app of Mijn ING. Het vervangen van de Betaalpas kost € 4,50. Je ontvangt de nieuwe pas binnen 3 werkdagen op je correspondentieadres.
"

https://www.ing.nl/partic...ngen-betaalpas/index.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:13
Ook hier is de ervaring dat je bij de ING moet betalen voor het vervangen van je pas.

Bij de ING betaalpas(sen) is er eigenlijk iets anders waar ik eerder mijn vraagtekens bij zet. De pasjes zijn altijd een x aantal jaar geldig en mijn pasjes hebben geldigheid tot 12-2021 en meestal een jaar of anderhalf voor deze datum beginnen de pasjes allerlei gebreken te vertonen. Zoals het los laten van plastic laagje, magneetstrip en chip die de dienst doen weigeren.

De pasjes zitten altijd netjes in de portemonnee en deze gaat 9 van de 10 keer uit de broek voordat ik ga zitten. Het lijkt wel of ze weten van shit binnenkort komen wij te vervallen, laten we nu maar gebreken vertonen zodat de klant misschien wel nieuwe gaat aanvragen en we nog wel geld kunnen vangen voordat ze vervangen moeten worden vanuit geldigheidsduur :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dat wel gratis?
Dan krijgt TS in het meest gunstige geval een gratis nieuwe pas en kan hij alsnog niet bij betreffende onbemande stations pinnen.

Plus dat het gewoon natuurlijk klote is als je zo omgaat met anderen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Gratis vervangen zal wel weer misbruikt worden door sommigen in dit land en daarom vragen ze er een hele kleine vergoeding voor. Het was iets netter geweest als je bijvoorbeeld elke 2 jaar gratis een nieuwe mag aanvragen. Maar om nu voor die 4,50 per 1-2 jaar over te stappen naar een andere bank zou ik niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
Ernemmer schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:24:
Gratis vervangen zal wel weer misbruikt worden door sommigen in dit land en daarom vragen ze er een hele kleine vergoeding voor. Het was iets netter geweest als je bijvoorbeeld elke 2 jaar gratis een nieuwe mag aanvragen. Maar om nu voor die 4,50 per 1-2 jaar over te stappen naar een andere bank zou ik niet doen.
Heb je ook gelijk in, ben ik ook niet van plan. Bijzonder om te lezen dat ik dus niet de enige ben met dit probleem, daarom denk ik dat een nieuwe pas ook niet de oplossing is. Ik heb een Maestro logo op de kaart, maar ik begrijp dat V-pay dus ook niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:56
De ING betaalpassen zijn vreselijk slechte kwaliteit.
Ik los het op door met mijn telefoon te betalen en ben verder grotendeels over naar een andere bank.
Of die zijn klanten hoger heeft staan dan de ING weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-07 14:32
@jppilot: Ik heb een V-pay kaart, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad in de afgelopen 2 jaar.

Ik heb trouwens uit betrouwbare bron begrepen dat de gratis vervangende kaarten bij de ING inderdaad werden misbruikt door bepaalde klanten. Vooral in de winter - en dan vooral bij vorstige dagen - werden kaarten in rap tempo gewisseld. Die kaarten zijn niet gratis, en de ING(/Postbank) was er zat van.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ernemmer schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:24:
Meh, wat zou de stimulans zijn om elke dag/week/maand je pas te vervangen?
Bij de ASN is het gewoon gratis... zoals het hoort imho.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:51

DonJunior

NO Moderator

Conclusie is dus eigenlijk dat de pinpas het probleem niet is.. maar de kaartlezers bij de onbemande tankstations. ofwel de kaartlezers die nog de magneetstrip uitlezen.
Aan de andere kant .. hoe groot is de kans dat de betreffende pinpas in een portemonnaie zit met een magneet sluiting? (geen idee hoor) of dat deze in aanraking is gekomen met een magneet.. dan wil je magneetstrip op je kaar ook niet echt lekker meer werken.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:51

DonJunior

NO Moderator

bastian433 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:08:
De ING betaalpassen zijn vreselijk slechte kwaliteit.
[..]
Waar komt deze informatie vandaan? Ik zit al jaren bij de ING en werkelijk nooit last gehad van mijn bankpassen die niet zouden werken.. zowel magneetstrip als contactloos of met chip.. alles werkt altijd.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:46
Freekers schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

Meh, wat zou de stimulans zijn om elke dag/week/maand je pas te vervangen?
Sjah, als je je kaart als ijskrabber gebruikt...(zie post boven je).

---

Maar goed, de vraag is dus of dit aan de ING kaart ligt of dat die pinterminals bij de onbemande stations gewoon bagger zijn. Ook een andere pas al geprobeerd?

Of ergens anders een keer niet-contactloos betaald?

Ik heb dit ook wel eens gehad met mijn ING-pas bij de onbemande stations, alleen had een ABN pas precies hetzelfde probleem.

Twee andere onbemande stations geprobeerd; zelfde issue. Nou schijnt wel dat die drie stations dezelfde eigenaar hebben, dus het kan gewoon een matige bezuiniging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-07 14:37
Is dat wel gratis?
Ik heb ooit gehad dat mijn pasje werd 'ingeslikt' door een geldautomaat in het buitenland. Waarom was niet duidelijk maar de pas bleef weg. Ik heb toen (staand naast de automaat in kwestie) gebeld met de ING en wel gratis een nieuwe pas gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:23
Volgens mij was het jaren het geval dat als je pas kapot was dat deze gratis te vervangen was, heb daar veel gebruik van gemaakt ipv de vermist optie die je als eerste zag scheelde weer een x bedrag 100% was de pas gewoon ook kapot of werkte niet goed. De ING passen zijn nogal van dramatische kwaliteit maar als je binnen een ING bank een hoesje voor een pasje vraagt krijg je die vaak gratis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:56
DonJunior schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:21:
[...]

Waar komt deze informatie vandaan? Ik zit al jaren bij de ING en werkelijk nooit last gehad van mijn bankpassen die niet zouden werken.. zowel magneetstrip als contactloos of met chip.. alles werkt altijd.
Van mij, ik zit nu bij een andere bank, pasje zit in zelfde portemonnee, zelfde broekzak, en weigert niet structureel bij bepaalde betaalautomaten.

Oh, ja, ik was niet de enige daar met ING passen die weigerden, ik zag het ook vaak gebeuren bij iemand anders.

[ Voor 10% gewijzigd door bastian433 op 31-08-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Heb je al een klacht ingediend bij die bepaalde tankstations?
Als ze meerdere klachten krijgen gaan ze misschien die terminals eens vervangen.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fewzr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07 13:36
Aangeven dat de pas door veel gebruik (lees overmatig gebruik) versleten is en dat je het vermoeden hebt dat je daarom nauwelijks transacties kan uitvoeren.

Tot nu toe al twee keer een nieuwe pas gekregen. Zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-07 20:37

T.C

Bartske schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:24:
Je kan opzeggen, als de reden opgeven dat je geen gratis nieuwe pas krijgt en bij een nee naar een andere bank gaan.
Dan kijken ze naar of er een hypotheek bij hun loopt, zo ja... dan staat in de kleine letters dat je verplicht bent hun bank te gebruiken voor de betaalrekening.... en lachen ze je uit.

Heb je geen hypotheek bij de ING zeggen ze, tot ziens!!! en schrijven de kostenpost die jij bent af.

Banken verdienen niets aan de gewone klanten, enkel aan de hypotheken of grote rijke klanten.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 11:04
jppilot schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:36:
[...]

Ik snap wat je bedoelt. Volgens mij is het probleem dat je bij een onbemande terminal de pas in de terminal moet doen, het lijkt alsof de terminals de chip niet herkennen, en daarom de magneetstrip maar lezen. Ik krijg dan de melding 'verwijder de pas met een vloeiende beweging' o.i.d., daarna geeft de terminal de melding 'deze pas wordt niet herkend'.

Bij bemande tankstations leg ik de kaart op het pinapparaat, daarmee nooit problemen.
Dit gebeurt bij mij ook regelmatig. Er is een pomp hier om de hoek die het nooit doet met mijn (tank)pas, maar aan de andere kant doet de terminal het wel. Het rare is, bij mij vader is het exact omgedraaid.... 8)7

Tsjah ligt het aan de pas? Vast wel...maar wat is dan precies het probleem? Heb het overigens met mijn ING pas ook weleens gehad dat bepaalde terminals het (nooit) doen, en andere wel :X

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:23
T.C schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:25:
[...]

Dan kijken ze naar of er een hypotheek bij hun loopt, zo ja... dan staat in de kleine letters dat je verplicht bent hun bank te gebruiken voor de betaalrekening.... en lachen ze je uit.

Heb je geen hypotheek bij de ING zeggen ze, tot ziens!!! en schrijven de kostenpost die jij bent af.

Banken verdienen niets aan de gewone klanten, enkel aan de hypotheken of grote rijke klanten.
Inderdaad dat, en ook al zouden ze wel geld aan je verdienen als klant, dan nog zal het de medewerker waar je op dat moment opzegt echt een r*tzorg zijn dat je gaat.
"oke, dikke doei :w " zal hij/zij/het dan zeggen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:31
euchromatic schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Ik heb ooit gehad dat mijn pasje werd 'ingeslikt' door een geldautomaat in het buitenland. Waarom was niet duidelijk maar de pas bleef weg. Ik heb toen (staand naast de automaat in kwestie) gebeld met de ING en wel gratis een nieuwe pas gekregen.
Idd gewoon zorgen dat ie ingeslikt wordt bij een automaat, ik denk dat je dan gratiz een nieuwe krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:09
Overstappen naar de ASN bank. Veel duurzamer. Overstappen via de overstapservice maakt het hartstikke makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:28

Agent47

I always close my contracts.

Nooit zo over nagedacht. Mijn Rabobank kaart moest ik wel voor betalen dacht ik. Maar die €5,- of zoiets kan me gejat worden, heb dan liever gewoon een nieuwe pas :P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 13:21
jppilot schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Zo ging het ongeveer.
Publiekelijk klagen via Twitter en FB werkt veel effectiever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:14

Barrycade

Through the...

Wat een ouderwets gedoe zeg, ik betaal gewoon via mijn Rabo wallet bij de locale tankstations via mijn mobiel. De tijd van fysiek contact ligt toch ondertussen wel een tijdje achter ons?

Bij de Rabo trouwens laatste keer ook een keer voortijdig de pas vervangen, maar was toen al meer dan 4 jaar oud geloof ik zonder kosten, de chip was volledig versleten en kreeg overal fout meldingen. Maar tegenwoordig betaal ik eigenlijk alleen via mijn mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:05
Barrycade schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:04:
Wat een ouderwets gedoe zeg, ik betaal gewoon via mijn Rabo wallet bij de locale tankstations via mijn mobiel. De tijd van fysiek contact ligt toch ondertussen wel een tijdje achter ons?
:+

Ontopic,
Als je pas meerdere jaren oud is krijg je vaak wel een nieuwe, anders inderdaad betalen...

[ Voor 14% gewijzigd door Nopheros op 31-08-2020 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
Barrycade schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:04:

Bij de Rabo trouwens laatste keer ook een keer voortijdig de pas vervangen, maar was toen al meer dan 4 jaar oud geloof ik zonder kosten, de chip was volledig versleten en kreeg overal fout meldingen. Maar tegenwoordig betaal ik eigenlijk alleen via mijn mobiel.
Hé kerel, als de betaalterminals van het gemiddelde onbemande tankstation betalen via mobiel zou toestaan, dan zou mijn pas daar ook geen problemen geven, én kon ik als backup met mijn mobiel betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

jppilot schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:12:
[...]

Hé kerel, als de betaalterminals van het gemiddelde onbemande tankstation betalen via mobiel zou toestaan, dan zou mijn pas daar ook geen problemen geven, én kon ik als backup met mijn mobiel betalen. ;)
He maat ;) Ik denk dat je niet helemaal bij bent met de techniek, maar ik gebruik mijn mobiel in de auto, selecteer de pomp voordat ik uitstap en de terminal geeft de pomp al vrij. Vulslang pakken, tanken, slang terug, nota op mijn mobiel en wegrijden. Niets naar betaal paal, of terminal.

Maar als je nog met je pasje of telefoon voor de terminal wilt zwaaien, be my guest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trakt
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-07 12:09
Bij de rabobank moet je ook betalen voor vervangen defecte bankpas. Paar maanden geleden pas defect en er waren kosten voor het verrvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Barrycade schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:21:
[...]

He maat ;) Ik denk dat je niet helemaal bij bent met de techniek, maar ik gebruik mijn mobiel in de auto, selecteer de pomp voordat ik uitstap en de terminal geeft de pomp al vrij. Vulslang pakken, tanken, slang terug, nota op mijn mobiel en wegrijden. Niets naar betaal paal, of terminal.

Maar als je nog met je pasje of telefoon voor de terminal wilt zwaaien, be my guest.
Alleen ondersteund niet elke pomp dit, en dan moet je dus op een andere manier betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:05
[...]

Na een terminal lopen (die naast de pomp staat) is ook wel erg veel werk zeg.. Blijkbaar nog niet bedacht dat niet iedereen de noodzaak ziet om 15 seconden te besparen? Hoeft niets te maken hebben met achterlopen op de techniek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trakt schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:21:
Bij de rabobank moet je ook betalen voor vervangen defecte bankpas. Paar maanden geleden pas defect en er waren kosten voor het verrvangen.
Bij ongeveer de helft van de Nederlandse banken moet je een nieuwe pas zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
[...]

Tof dat dat kan tegenwoordig. Als je nou echt wilt helpen de volgende keer, geef je dan ook even de naam van het appje? easy2pay. Net gekeken, maar mijn vaste tankstation ondersteund het helaas (nog) niet. Desondanks wel interessant om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je hoeft niet eens over te stappen naar een andere bank. Je kunt een tweede rekening openen bij ING zelf en dan krijg je een gratis pas. Daarna kun je de eerste rekening opzeggen. Wel veel moeite voor 4,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:53
Ik heb twee banken ABN en de ING. ik heb het eerlijk gezegd wel eens meegemaakt bij de ING maar niet na 1 jaar vaak tegen het einde van de looptijd van het pasje. Dit komt heel zelden voor. Bij ABN AMRO kwam ik het ook weleens tegen dat het pasje weigerde te doen en moest vaak afvegen.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
hollandnick schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:58:
[...]

Dit gebeurt bij mij ook regelmatig. Er is een pomp hier om de hoek die het nooit doet met mijn (tank)pas, maar aan de andere kant doet de terminal het wel. Het rare is, bij mij vader is het exact omgedraaid.... 8)7

Tsjah ligt het aan de pas? Vast wel...maar wat is dan precies het probleem? Heb het overigens met mijn ING pas ook weleens gehad dat bepaalde terminals het (nooit) doen, en andere wel :X
Probleem ligt vaak in het feit waar en hoe betreffende bank hun passen laten fabriceren. Een pas met tekst in reliëf erop of zonder maakt al groot verschil voor veel lezers... Mijn Belgische bank is afgestapt van kaarten met de gegevens in reliëf erop wegens teveel problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egelalexander
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-07 22:26
Het verschilt heel erg per bank. Maar ik vind het wel netjes dat ze gewoon je pas gratis vervangen als die niet goed werkt.

Bank Kosten
ABN Amro €7,50
ASN Bank gratis
Bunq €9 (na 3 passen)
ING €4,50
Knab gratis
Rabobank €3,95
RegioBank en SNS gratis
Triodos Bank gratis

Bij heel veel banken krijg je een nieuwe als een betaalautomaat hem inslikt, gewoon even wachten bij de automaat dus. Scheelt veel gedoe :P

According to my calculations the problem doesn't exist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-07 10:10
Frietzegger schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Dat had ik ook vaak bij de tango met mijn creditcard van de Rabobank, super irritant is dat. Maar dan ook alleen bij de Tango. Die apparaten zijn gewoon bagger.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07 13:37
Ben je getrouwd met ING?
Als ze zo lastig doen ga je toch elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

jppilot schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:49:
[...]

Tof dat dat kan tegenwoordig. Als je nou echt wilt helpen de volgende keer, geef je dan ook even de naam van het appje? easy2pay. Net gekeken, maar mijn vaste tankstation ondersteund het helaas (nog) niet. Desondanks wel interessant om in de gaten te houden.
Het zit ingebakken in de Rabo Wallet. Is een aparte app van de Rabo waar je dus mee kan tanken, maar ook mee kan parkeren en dus NFC betalen.

Ik tank bij de Tango voornamelijk en die doen daar aan mee, na een kleine zoektocht zie ik dat je bv voor de Shell en de BP hun eigen apps moet installeren (das weer minder tenzij je daar altijd tankt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:26

Reptile209

- gers -

egelalexander schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 17:14:
Het verschilt heel erg per bank. Maar ik vind het wel netjes dat ze gewoon je pas gratis vervangen als die niet goed werkt.

Bank Kosten
ABN Amro €7,50
ASN Bank gratis
Bunq €9 (na 3 passen)
ING €4,50
Knab gratis
Rabobank €3,95
RegioBank en SNS gratis
Triodos Bank gratis

Bij heel veel banken krijg je een nieuwe als een betaalautomaat hem inslikt, gewoon even wachten bij de automaat dus. Scheelt veel gedoe :P
Dan moet je er eigenlijk ook nog even de kosten per jaar voor de rekening, en eventuele verdere bijkomende kosten bij vermelden. Kan zo snel even geen overzichtje vinden om te kopiëren (https://www.bankenvergeli.../?k=kosten%20bankrekening), maar in veel gevallen hoort bij onbeperkt gratis pasjes wel een substantieel hoger jaarbedrag. ;) Dus daar moet iedereen even zijn eigen sommetje voor maken.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker_19
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:20
Ik zit bij ABN, ieder jaar gewoon een nieuwe pas aangevraagd omdat hij toch wel versleten uitzag. Ieder jaar zeggen ze dat ik €7,- moet betalen voor een nieuwe pas. Ieder jaar wordt er nooit wat van mijn rekening afgehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Ja, de pasjes van de ING worden met elke generatie slechtere kwaliteit en gaan steeds sneller stuk. Ik geef hem dan gewoon op als verloren en dan is het opeens gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Is je chip niet gewoon vies? Heb al eens gemerkt dat sommige automaten dan wat moeilijker doen.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:56
Anoniem: 316512 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

Bij ongeveer de helft van de Nederlandse banken moet je een nieuwe pas zelf betalen.
Daar staat dat de Rabobank 3,95 rekent, ik doe echter meestal 2-3 jaar met een pas en deze wordt als hij defect is tot nu toe altijd kosteloos vervangen, die 3,95 geldt alleen als je de pas kwijt bent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Salv schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:21:
Ook hier is de ervaring dat je bij de ING moet betalen voor het vervangen van je pas.

Bij de ING betaalpas(sen) is er eigenlijk iets anders waar ik eerder mijn vraagtekens bij zet. De pasjes zijn altijd een x aantal jaar geldig en mijn pasjes hebben geldigheid tot 12-2021 en meestal een jaar of anderhalf voor deze datum beginnen de pasjes allerlei gebreken te vertonen. Zoals het los laten van plastic laagje, magneetstrip en chip die de dienst doen weigeren.

De pasjes zitten altijd netjes in de portemonnee en deze gaat 9 van de 10 keer uit de broek voordat ik ga zitten. Het lijkt wel of ze weten van shit binnenkort komen wij te vervallen, laten we nu maar gebreken vertonen zodat de klant misschien wel nieuwe gaat aanvragen en we nog wel geld kunnen vangen voordat ze vervangen moeten worden vanuit geldigheidsduur :P
k heb tijden een pas gehad waar aan beide zijden het plastic laagje er afging..
Mazzeltje was dat die tegen de tijd dat die echt uit elkaar viel ingeslikt werd door de flappentap..

Belletje ING vertelde mij dat ik een transactie ergens had gedaan waar mogelijk geskimt was..

vraag ik me wel af.. wat zouden ze doen als jij bij de flappentap 3x een foute pin invoert, dan slikt die de pas toch ook in? :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
J-roenn schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:34:
[...]

Daar staat dat de Rabobank 3,95 rekent, ik doe echter meestal 2-3 jaar met een pas en deze wordt als hij defect is tot nu toe altijd kosteloos vervangen, die 3,95 geldt alleen als je de pas kwijt bent....
En dan kan je je afvragen wat het verschil is tussen kwijt en defect, in het ene geval is hij weg en in het andere geval mag je hem kapot knippen. Effectief dus enkel een verschil in de workflow door de juiste woorden te zeggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
Ik zit dit te lezen en mij valt op dat specifiek Tango genoemd wordt. Ook hier ING pas al eens laten vervangen vanwege problemen met lezen bij de Tango.

Ik kies tegenwoordig voor 1 van de andere goedkope stations zoals Tamoil/Lukoil. Vaak nog een betere prijs ook. Tango moet het aantal mislukkingen kunnen zien maar kiest er waarschijnlijk voor om er niks aan te doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

DjoeC schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:41:
Ik zit dit te lezen en mij valt op dat specifiek Tango genoemd wordt. Ook hier ING pas al eens laten vervangen vanwege problemen met lezen bij de Tango.

Ik kies tegenwoordig voor 1 van de andere goedkope stations zoals Tamoil/Lukoil. Vaak nog een betere prijs ook. Tango moet het aantal mislukkingen kunnen zien maar kiest er waarschijnlijk voor om er niks aan te doen......
Tango heeft bij mijn locatie met het invoeren van die app methode wel hun terminals vervangen. Bij de vorige was veel gezeur met de magneestrip/chipuitlezer. Dus wellicht gaat het nu beter. Maar ik voer/bied mijn pas dus niet meer in/aan. ;)
Dus weet niet of het verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:56
Napo schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:03:
[...]

En dan kan je je afvragen wat het verschil is tussen kwijt en defect, in het ene geval is hij weg en in het andere geval mag je hem kapot knippen. Effectief dus enkel een verschil in de workflow door de juiste woorden te zeggen :+
Als je hem echt kwijt bent moet je naast een nieuwe aanvragen natuurlijk ook je oude laten blokkeren, dat doet de bank misschien niet als ze denken dat je je pas zelf al onklaar hebt gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door J-roenn op 31-08-2020 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

't is al een paar jaar geleden, maar de laatste pas (ING dus) die op verzoek werd vervangen was gratis. In mijn geval slijtage, brak gewoon doormidden in m'n broekzak tijdens het fietsen.

Heb verder ook inderdaad ervaring met slechte paslezers, althans, aangezien m'n pas op andere plekken perfect werkte, ging ik uit dat de paslezers gewoon slecht waren. In had zelf bijvoorbeeld regelmatig problemen bij NS pasopladers.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-07 08:43
Barrycade schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 22:03:
[...]

Tango heeft bij mijn locatie met het invoeren van die app methode wel hun terminals vervangen. Bij de vorige was veel gezeur met de magneestrip/chipuitlezer. Dus wellicht gaat het nu beter. Maar ik voer/bied mijn pas dus niet meer in/aan. ;)
Dus weet niet of het verbeterd is.
Hier Rabobank waarbij ik wel mijn pas gebruik. Nog nooit problemen gehad bij de Tango of welk ander onbemand tankstation ook.
Wordt altijd netjes gelezen. Wel inderdaad met een vloeiende beweging dat je de pas moet uitnemen. Dus ik geloof ook dat dan de magneetstrip wordt gelezen.
Trouwens kan daar het probleem niet liggen? Want als ik mijn pas te snel of te langzaam uittrek geeft ie inderdaad een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mijn vrouw heeft haar pas ook verziekt bij een Tango (?) tankstation. Ze kan nu alleen nog maar geld pinnen bij een automaat, maar ze kan er niet meer mee betalen in winkels. Haar oriëntatie is niet zo heel goed, maar vermoedelijk ergens in de buurt van Venlo/Eindhoven/Den Bosch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

sjaak34 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:51:
Mijn vrouw heeft haar pas ook verziekt bij een Tango (?) tankstation. Ze kan nu alleen nog maar geld pinnen bij een automaat, maar ze kan er niet meer mee betalen in winkels. Haar oriëntatie is niet zo heel goed, maar vermoedelijk ergens in de buurt van Venlo/Eindhoven/Den Bosch
Maar als ze wel gepinned /getankt heeft kan je toch zien welk station?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ze had niet betaald, ze moest de pas van te voren invoeren en daar ging het al mis. Gelukkig had mijn vrouw nog wat contant geld en was ze doorgereden naar een volgend tankstation.
Pagina: 1