Op zoek naar een nieuwe kast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik zoek een?
ATX case

Wat is je budget?
Maximaal €100

Heb je bepaalde voorkeuren?
Moet onder bureau kunnen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Geen waterkoeling, semi-modulaire voeding (CM G650). Volledig lijstje

Extra info
Ik ben recent van een lompe NZXT H630 met een dozijn aan ventilators teruggegaan naar mijn oude Corsaire Carbide 200R. Hier heb ik twee Noctua fans en een Noctua koeler gekocht, voor een vrijwel compleet stil resultaat dat onder mijn zit/sta bureau past zonder dat deze niet meer omhoog wil.
Het probleem is dat de airflow van de 200R niet geweldig is wanneer je de bovenste en achterste fans niet gebruikt; ik zal dus een kast moeten kopen die van voor naar achter kan, of van onder naar voor. Door de beugels van het hangsysteem is het gebruik van spacers tussen de kast en mijn bureau ook geen optie.

Ik ben nu dus op zoek naar een modernere kast waarmee ik alles wat netter weg kan werken en goede airflow kan hebben. Ik maak geen gebruik van waterkoeling en ik ga binnenkort de HDDs die nu nog in mijn systeem zitten eruit halen zodat alleen de videokaart en koeler nog buiten het moederbord steken. Ik heb wel een DVD-speler in het systeem zitten, maar deze is niet aangesloten en al zeker 8 jaar niet meer gebruikt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Is het mogelijk om een foto van je bureau (kast) te tonen?
Wat zijn de binnenafmetingen van die kast?
Waar zijn ventilatiegaten van de kast?
Of hangt de pc aan een soort ijzers aan het blad?
Dit zijn pcs waar bord, gpu en cpu koeler in passen
https://tweakers.net/behu...IgiowQigzNDZAUGVuCFdXWAgA

Als je de dvd speler opnieuw wilt aansluiten kan je daar ook op filteren.

[ Voor 46% gewijzigd door 99ruud99 op 31-08-2020 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
99ruud99 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:00:
Is het mogelijk om een foto van je bureau (kast) te tonen?
Wat zijn de binnenafmetingen van die kast?
Waar zijn ventilatiegaten van de kast?
Of hangt de pc aan een soort ijzers aan het blad?
Dit zijn pcs waar bord, gpu en cpu koeler in passen
https://tweakers.net/behu...IgiowQigzNDZAUGVuCFdXWAgA

Als je de dvd speler opnieuw wilt aansluiten kan je daar ook op filteren.
Hier een foto van de hele set-up (oudere foto, maar nog nagenoeg hetzelfde, inmiddels wel flink wat kabelmanagement gedaan): https://i.imgur.com/je6qPuT.jpg

Hier een foto waar je het hangsysteem en wat achter de kast zit kunt zien: https://i.imgur.com/5YSejcU.jpg

Een ventilator bovenaan achter zou weinig nut hebben, want de bovenste 5-10 centimeter wordt redelijk geblokkeerd door de grijze kabelzak (deze is ook niet te verplaatsen, Ikea). Boven de kast is geen airflow mogelijk omdat er een ijzeren beugel aan beide kanten zit. Hier zit misschien 2 milimeter ruimte tussen.

Ik ben dus ook specifiek op zoek naar een kast waar airflow mogelijk is zonder dat het omhoog moet. Nu gaat het van voor naar onder en alles blijft onder load redelijk koel, maar ik heb het idee dat het niet de meest efficiënte oplossing is.

Ik heb ook gekeken naar bijvoorbeeld HTPC kasten die horizontaal kunnen liggen, maar ik weet niet goed waar ik naar moet kijken en er zijn er zo veel tegenwoordig dat ik vooral hoop dat iemand toevallig een goede kast kent en kan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
99% van atx kasten werkt met verticale airflow, puur omdat warem lucht opstijgt. Enige wat je kan doen is bovenin achteraan een gigantisch sterke fan neerzetten (a la 140mm 2000 rpm).
Die riempjes lijken "elk" formaat kast wel te accepteren, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
99ruud99 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:25:
99% van atx kasten werkt met verticale airflow, puur omdat warem lucht opstijgt. Enige wat je kan doen is bovenin achteraan een gigantisch sterke fan neerzetten (a la 140mm 2000 rpm).
Die riempjes lijken "elk" formaat kast wel te accepteren, correct?
Ja, er zit wel een limiet in de grootte maar de beugel zit gewoon bovenin geschroefd op de breedte van de kast en de riempjes trek je aan, ik heb nog redelijk wat ruimte over dus een iets grotere kast is ook geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Dan ga door mijn lijst heen zoeken welke kast GEEN gaten aan bovenkant heeft.
(Kan nu al zeggen: die ga je haast niet vinden).
Stel... Je hebt 100 euro... Kan je daar geen pc-plankje voor kopen en heel dat riem systeem weggooien. Want dit ga je blijven hebben.

Alternatief: ik kan wel aantal m ATX kasten vinden die je plat neerlegde, waardoor aan bovenkant een dicht venster zit. Maar dan kan je moederbord er niet in.

Kunnen riempjes niet 5 cm langer gemaakt worden, dan zit kast niet meer vast geklemd, maar heeft hij wel extra lucht. Zijn de riempjes solide genoeg om niet teveel te wiebelen als kast los hangt? (Soort schommel?)

[ Voor 24% gewijzigd door 99ruud99 op 31-08-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Een andere oplossing om de kast op te hangen zou op zich ook een optie zijn, ik heb de goedkoopste beugel die de volgende dag geleverd kon worden gekocht omdat mijn PC eerst op een tafeltje langs m'n bureau stond en ik iedere keer de HDMI kabel eruit trok als ik ging staan.

Ik heb ook nog even door jouw link gekeken maar ik zie er ook geen die niet rekent op verticale airflow. Er is wel bijvoorbeeld de pricewatch: Cooler Master HAF XB EVO (mesh version) met een plat ontwerp, maar die rekent hier ook op.

De riempjes zijn nu zo strak aangetrokken als mij zonder gereedschap lukt, maar nog wiebelt het meer dan ik zou willen. Ik zou liever een andere oplossing zoeken dan ze nog losser maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Kast met veel fans aan de voorkant? What goes in must go out. Dus die lucht zoekt vanzelf wel een uitweg.
Ander idee: waarom hang je de pc niet naast je bureau (vlakbij het stopcontact dus). Waarom zet je de pc niet gewoon op de grond?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
Quacka schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:13:
Kast met veel fans aan de voorkant? What goes in must go out. Dus die lucht zoekt vanzelf wel een uitweg.
Ander idee: waarom hang je de pc niet naast je bureau (vlakbij het stopcontact dus). Waarom zet je de pc niet gewoon op de grond?
Hoe zou ik 'm langs het bureau moeten hangen dan? In de lucht is lastig, hij moet toch ergens aan vast zitten. Aan de poot kan niet want die is glad en daar wil ik ook niet in boren o.i.d.

Op de grond zetten is geen optie, je PC op de grond zetten is nog erger dan 'm onder je bureau hangen, en ik heb 'm juist niet meer op een vaste hoogte staan nu zodat ik mijn zit-sta bureau goed kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Zolang de kabels maar lang genoeg zijn? (meer dan een paar monitor kabels en een usb kabel is het niet hè)
Ik bedoelde gewoon aan de muur vast maken, los van het bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
en als je op de hoeken nu een blokje piepschuim extra plaatst? (5 cm hoog oid) dat zorgt 1) demping trillingen, 2) je kan bandjes makkelijker aantrekken 3) je hebt meer ruimte naar bureau toe, voor airflow ?

[ Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 31-08-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
https://kantoormeubelen.pro/cpu-houder-voordelen/
Dit is goedkoper dan een nieuwe kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
99ruud99 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:11:
en als je op de hoeken nu een blokje piepschuim extra plaatst? (5 cm hoog oid) dat zorgt 1) demping trillingen, 2) je kan bandjes makkelijker aantrekken 3) je hebt meer ruimte naar bureau toe, voor airflow ?
Ik heb er wel aan gedacht om er iets van schuim tussen te stoppen, maar er zou maar zo'n 4cm aan schuim tussen kunnen, ik vraag me af of dat veel zou uitmaken qua airflow.
Ik heb ondertussen nog wat meer zoekwerk gedaan en ik neig nu toch eerder naar 2x140mm fans aan de onderkant om gewoon alle lucht eruit (of erin) te zuigen. Blijkbaar maakt het bij PCs niet zoveel uit dat warme lucht opstijgt en of je positieve of negatieve druk hebt, mits je genoeg airflow hebt en de lucht door een stoffilter naar binnen komt.
Dat is precies wat ik nu heb, alleen dan zonder bandjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Nou je bent dan een beetje dom. Je ziet dat daar ruimte tussen de bovenkant van de computer en het bureau ontstaat, precies wat Ruud zegt wat je misschien met piepschuim ook zou kunnen bereiken.
Maar goed, je bent een beetje vooringenomen: zoek het dan lekker zelf uit zou ik zeggen.

Pagina: 1