Vraag

• kennaah
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-12-2021
Provider: Orange
Huidige gsm: Huawei P20 Pro

Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe Android smartphone, richting high end/flagship. Wil toch mikken om 3 a 4 jaar met de telefoon te doen.

Wat is je budget?
budget richting 700 a 800 euro. Hoe minder hoe liever natuurlijk.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dag dagelijks gebruik, de occasionele game en gebruik de telefoon ook vaak als gps(android auto).
Eventueel 5G ready, al weet ik niet hoe lang dit nog op zich gaat laten wachten in België.
Camera is wel belangrijk: Ik gebruik mijn gsm als main foto toestel als ik op reis ga of uitstappen doe. Als het mogelijk is binnen het budget: deftige zoom functie.
Liefst een groot scherm, en goede kwaliteit.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik denk dat ik richting de Xiami's, oppo's en consoorten moet beginnen kijken om een high end aan die prijs te hebben. De "bekende merken" a la Samsung, Sony, Huawei zijn volgens mij te duur.

Ik heb al verschillende sites zien passeren, waar je "china" phones aan degelijke prijzen kan kopen (vb Cect, eglobalcentral, etc...). Ik vraag mij altijd af welke zijn betrouwbaar en wat met garantie en de termijn van garantie.
Al zie ik dat niet alle banden ondersteunt worden. Wat zijn hier de gevolgen van.

Enkele die ik op oog had:
Xiami 10 Pro/Ultra (afhankelijk van Banden verhaal)
Oppo Finder X20 Pro
One plus 8 pro (via cect maar 739 voor 12gb 256gb geheugen, raar?)

Wat raden jullie aan en waar koop ik hem het beste?

[ Voor 3% gewijzigd door kennaah op 31-08-2020 10:22 ]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
Simpel gezegd: je hebt minder goed bereik.
Langer verhaal:
Je zult moeten kijken welke banden van jouw provider niet ondersteunt worden. Soms worden toevallig net van jouw provider wel alle banden ondersteunt, of juist belangrijke banden niet ondersteunt. Gezien je niet aangeeft welke provider je hebt, en of je hier de komende 4 a 4 jaar bijna wilt blijven, is er geen zinnig advies.

Qua welke website: je kan ook altijd via creditcard aankoop bescherming vragen, is er enkel een probleem bij garantie. Websites zoals kimovil zijn handig om te vergelijken van de wat grotere webwinkels.

• kennaah
99ruud99 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 04:15:
Simpel gezegd: je hebt minder goed bereik.
Langer verhaal:
Je zult moeten kijken welke banden van jouw provider niet ondersteunt worden. Soms worden toevallig net van jouw provider wel alle banden ondersteunt, of juist belangrijke banden niet ondersteunt. Gezien je niet aangeeft welke provider je hebt, en of je hier de komende 4 a 4 jaar bijna wilt blijven, is er geen zinnig advies.

Qua welke website: je kan ook altijd via creditcard aankoop bescherming vragen, is er enkel een probleem bij garantie. Websites zoals kimovil zijn handig om te vergelijken van de wat grotere webwinkels.
Als provider heb ik Orange (Belgie). Het lijkt me dat providers in Belgie weinig verschillen van elkaar.

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:04
Ik kan je de Oneplus 8 Pro aanraden. Ik heb deze nu een aantal weken en bevalt erg goed. Het scherm is fantastisch, de telefoon zeer snel en de camera's zijn uitstekend. Ook de batterijduur is zeer goed te noemen. Weinig of niets op aan te melden.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:09
Wikipedia: List of LTE networks in Europe

Orange gebruikt:
B3, B7, B20. Inderdaad, alle providers in Belgie gebruiken dezelfde.

(In Nederland wordt ook B1, B8, B38 gebruikt door aantal providers. )

2G B8/B3
3G B8/B1
4G B20/B3/B7

Dus het lijkt erop dat Belgie geen 3G meer heeft? :p (zowel B8 als B1 staan "not in use").

https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-mi-10-ultra
De mi 10 pro ultra MIST de B20 band, welke een belangrijke band is voor 4G. Het is dus niet erg handig voor Belgisch grondgebied ;(
Je zou zelf even kunnen kijken hoe goed je bereik met de B3 en B7 band is, dmv app op smartphone :)

• kennaah
Ik vind voor Orange dat ze 800MHz (B20?) en 1800 Mhz gebruiken in steden, de ene of de andere.
Dus B20 lijkt me dan wel heel cruciaal in Belgie.

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Pixel 5?
Pagina: 1