Ervaring losse microfoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:54
Ik ben op zoek naar een oplossing om geen koptelefoon op te hoeven en toch goed zonder echo te horen te zijn. De speakers die ik op dit moment gebruik zijn de Edifier Luna's. Reden is dat een koptelefoon erg warm zit, helemaal met de temperaturen van afgelopen dagen, maar ook met langere game sessies.

Mijn ideale oplossing lijkt me om enkel een microfoon erbij te plaatsen als de pricewatch: Blue Microphones Snowball Wit. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en of jullie het zouden aanraden.

Daarnaast kom ik er niet onderuit om in de latere uren een koptelefoon te gebruiken. Zouden jullie dan een headset aanraden of een koptelefoon icm losse microfoon? Voorwaarde is wel dat de koptelefoon draadloos is vanwege bewegingsvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een Blue Snowball gekocht. Qua geluidskwaliteit is dat een dikke prima, als je bijvoorbeeld zingt of muziekinstrumenten wil opnemen. Voor gaming is het echter niet zo'n succes voor mij. Het grote nadeel is dat een staande microfoon ook het geluid van je toetsenbord heel hard oppikt (ik welke mode je hem ook zet), alsook geluiden van je bureau en de p-klank. Wil je daar wat aan doen moet je direct een hele setup met een zwevende arm, bungee mount en popfilter gaan halen en dat is gewoon echt niet praktisch.

Waar ik uiteindelijk op geland ben: een clip-on microfoon van €0,92 op AliExpress. Geloof het of geloof het niet, de geluidskwaliteit is echt prima, geen echo en geen achtergrondgeluid.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Maar pakt zo een snowball niet ook veel geluid van je speakers op?

Een microfoon arm aan de muur achter het bureau is dan dus wel een vereiste zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Zo'n snowball is eigenlijk een 360-graden microfoon, welke je ook kan instellen om "wat meer gefocust" op te nemen. Je speakers neemt die idd ook wel op ja.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juzzuts
Ok, maar is er dan een opstelling mogelijk waarbij je geen koptelefoon op hoeft en toch kan voice chatten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-09 22:32
Most Common Mic Pattern In Studio, Stage, And Broadcasting
The cardioid polar pattern is by far the most popular and commonly used.

Its simple unidirectionality combined with its rear rejection makes it an excellent choice in most situations in the studio, on the stage, and in broadcasting.

Any time we need a clean, isolated sound source (which is most of the time), a cardioid microphone should be considered!

https://mynewmicrophone.c...lar-pattern-mic-examples/

Wikipedia: Richtingskarakteristiek

reviews: Gamemicrofoons - Maak jezelf beter verstaanbaar

Goedkoper bijv: https://www.bax-shop.nl/usb-microfoons?o=product_price
Een zangmicrofoon kan ook. Ik heb er zelf ervaring mee, geen last van feedback.

[ Voor 27% gewijzigd door Zap_pa op 06-09-2020 22:26 ]

Pagina: 1