Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 31-03-2023
Hallo,
Ik heb al een tijd de Logitech G432, maar ik heb hier een probleem mee. Als ik hem in mijn pc heb zitten, met de USB kabel en de G Hub gedownload, boot mijn pc (Asrock b450 pro4 f, intel nvme 660p 1tb) voor 2 minuten. Heb ik hem er niet in zitten, of met de twee mp3(?) kabels, heb ik dit probleem niet. Hierbij is het alleen zo dat ik geen surround sound kan gebruiken. Ik wil niet telkens de headset er in en uit doen. Ik heb de G Hub al wel eens verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar dit werkt ook niet. Als ik bij apparaatbeheer kijk, staat er soms een geel driehoekje bij dat het niet werkt, een stuurprogramma fout. Als ik deze verwijder werkt het eenmalig. Als ik bij instellingen kijk, staat er ook soms driver fout. Hopelijk weten jullie iets!
Groet,
Bram Hesselink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat is een mp3 kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Oh oh oh jongens toch. Na de klassieker "wifi-kabel" hebben we nu de "mp3-kabel"...

Maar goed, je kan in ieder geval zien welke software je boot vertraagd in Windows 10 (aanname) door de Task manager te gebruiken. Persoonlijk gebruik ik alleen OSsen in het Engels om brakke vertalingen te omzeilen. Druk even op CTRL-Shift-ESC. Ga naar geavanceerde weergave indien nog niet gedaan. Het vierde tabje is "startup", zal wel opstarten zijn. Je ziet daar van je vorige boot de impact die software heeft gehad. Zo zie ik b.v. m'n realtek HD audio "Low" impact hebben.

Het kan best zijn dat het niet de Logitech driver is, maar de G Hub. Die kan je overigens prima NIET laten starten, je hoeft niet iedere boot op drivers en firmware te contoleren... Het kan goed zijn dat je onboard geluidskaart aanspraak loopt te maken op dezelfde processen waardoor de boel vertraagd.

Misschien kan je één van de twee niet laten starten. Je kunt ze daarna vanuit het startmenu alsnog starten wanneer je ze werkelijk nodig hebt. Schakel meteen even alle andere zooi uit die je niet echt nodig hebt en die wel start.

Driver fouten, kan je alleen diagnosticeren door de details die ze je verder geven zoals een foutcode verder te googlen en na te zoeken. Soms is het een oudere versie gebruiken, een Windows update juist wel of niet installeren, etc.

Je zou ervoor kunnen kiezen als het een IRQ conflict is (Dat doen geluidskaarten graag onderling of met andere componenten) om b.v. in je BIOS je onboard geluidskaart uit te schakelen. Of om een netwerk poort of wat het ook is waarmee het ruzie maakt anders toe te wijzen.

Als ik iets zou moeten gokken, dan is het dat je digital output (TOSLINK of COAX) functionaliteit van de twee kaarten beide je Windows Direct Audio proberen te claimen. Een klasstekertje met externe geluidskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Bedankt, ik zal het straks proberen, maar ik bedenk me nu iets. Ik heb inderdaad de realtek audio controller gedownload, dus zou dit er iets mee kunnen hebben te maken?

Sorry nog voor de MP3 kabel😄😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Hoi,
ik heb de Realtek drivers (van het moederbord (asrock) en van Windows verwijderd, maar dit heeft niet geholpen. Ik zal alles wat ik kan vinden meesturen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebOOEWoEYAvtwd-wPKhUqyeEuow=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Fg28BCRy4ycktipxiTD84Yls.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoY5zaBMXoG7WZ0p5V9uvIBZGTg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VvAESK6TQUuMHcyPx4ecHFPa.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2nLw-gUbgPwIiw6w4no0zyJyMaY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/33cZOgLeVWSl2sZvlhDV3BEG.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMTmeTFkybjFfOlq8RgreH6LS-g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WAKSrdHdYjV9bKG2e5zZxANV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbEsZl4SUw8kh6QUMlYWfFmj9WU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/szTOywXC1u6hwybIrrK9olja.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dj6JqQ_OAjhDF0J28JyDxXPXCSw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6hcODBUHKgsgg2V5Kal5jO78.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V8rMkLjZp9YySu7duRuqQAd6axY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qDFqlxkcnXwACu1butC787mD.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Dit is hoe de boot er dan uit ziet. Je ziet alleen op mijn tweede scherm een wwchtcirkeltje van Windows voor meer dan een minuut, en daarna een windowsscherm met 'even geduld alstublieft'Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8v4_q6-7xhTsXmOpNbqfnXY_3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BAnrD15P7FZLtAgGa1f0A3qQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF08yjWeRrlz3IpFG061-A-d_Ic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wd4Z0NUjdyrjkLyl6rPyOz1c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8jQnLyj_pK5uKQHMfJV3xpmibYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lmn8eDhPFomujxgFC0esre9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Hebben jullie misschien een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:24
Boot eens in safe mode. Maakt dat uit? Zo nee, dan zul je in de settings van je BIOS moeten zoeken.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik heb de pc gerestart in de safe mode (via de settings), en hierbij had ik geen problemen met de headset. Sluit ik mijn pc af en start ik hem met de headset erin opnieuw op, gebeurt het wel weer. Wanneer ik mijn pc restart (normaal) heeft hij er ook geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Bram! op 05-09-2020 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
djunicron schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 02:08:

Het kan best zijn dat het niet de Logitech driver is, maar de G Hub. Die kan je overigens prima NIET laten starten, je hoeft niet iedere boot op drivers en firmware te contoleren... Het kan goed zijn dat je onboard geluidskaart aanspraak loopt te maken op dezelfde processen waardoor de boel vertraagd.

Misschien kan je één van de twee niet laten starten. Je kunt ze daarna vanuit het startmenu alsnog starten wanneer je ze werkelijk nodig hebt. Schakel meteen even alle andere zooi uit die je niet echt nodig hebt en die wel start.

Driver fouten, kan je alleen diagnosticeren door de details die ze je verder geven zoals een foutcode verder te googlen en na te zoeken. Soms is het een oudere versie gebruiken, een Windows update juist wel of niet installeren, etc.

Je zou ervoor kunnen kiezen als het een IRQ conflict is (Dat doen geluidskaarten graag onderling of met andere componenten) om b.v. in je BIOS je onboard geluidskaart uit te schakelen. Of om een netwerk poort of wat het ook is waarmee het ruzie maakt anders toe te wijzen.

Als ik iets zou moeten gokken, dan is het dat je digital output (TOSLINK of COAX) functionaliteit van de twee kaarten beide je Windows Direct Audio proberen te claimen. Een klasstekertje met externe geluidskaarten.
Hoe denk je dat ik dit kan oplossen? Ikzelf begrijp er niet zoveel van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik heb malwarebytes al uitgezet, de soundcard via de bios uitgezet en via de settings de windows audio uitgezet, maar dit werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Een tijd terug heb ik een nieuwe laten komen, maar met deze had ik exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyayr
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-04 18:09
ik merkt nu 6 september dat ik de zelfde issue heb met mijn G432 (gisteren nog niet) en de headphone eruit halen zorgt dat het probleem over is. Bemerk ik de apparatenbeheer dat de headphone een ! heeft bij de HID, tot je de headset ontplugt en erin stopt.

ik had al de issue dat by Ghub nadat ik mijn computer uitzet (power knop uit op de achterkant) en dan aan hij de headset in Ghub niet ziet tot je de usb verwijdert en erin plugt. Computer uitzetten gewoon is geen probleem maar dan is ie eigenlijk meer op standbij, quick boot of zoiets. Hij werkt verder wel gewoon lijkt wel of je Ghub niet eens nodig heb behalve voor de balans regulering...

Een optie is de headphone te ontpluggen tot je computer is opgestart, maar tis wel raar. Denk dat het een HID detectie issue, maar tis een gok.

update 1: Je kan als ik deed effe handmatig updaten van de Ghub zag dat er een in augustus een nieuwere versie i, ik gebruikte de juni versie nog.

update 2: Heb het getest computer hard off en dit werkt voor mij, was wel een onbekend device in de apparaatbeheer die ik maar heb verwijdert. Dus denk update je G-hub als je ook de juni versie nog had als ik, Bram.

[ Voor 18% gewijzigd door Nyayr op 06-09-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram!
Ik heb dit probleem al erg lang, ook met updates. Bij settings staat er driver error, en het uitroepteken heb ik ook een foto van gemaakt, maar ik wil niet elke keer mn headset erin en uit doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyayr
Ja die uitroepteken had ik ook, maar na de Ghub update is die dus weg gegaan. Je kan de headset totaal verwijderen, ik had me realtek uitgezet ook en later weer aan, misschien heeft dat wat gedaan.

Wees ook zeker of je headset, usb of HID niet op standby mag worden gezet in energiebeheer.

[ Voor 19% gewijzigd door Nyayr op 07-09-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejidom283
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-10-2020
als je hem nog kan ruilen dan raad ik je de *SNIP* aan. Heb hem vorige week hier gevonden
Modbreak:Geen clickbait-links aub

ben er erg tevreden mee, geluidskwaliteit is top en kan hem erg makkelijk verbinden. weet alleen niet zelf hoe je jou probleem moet oplossen..zou even de maker bellen of de winkel..

grt.
deji

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 07-09-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Bram! schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:55:
[...]

Hoe denk je dat ik dit kan oplossen? Ikzelf begrijp er niet zoveel van 8)7
https://www.google.com/search?q=startup+impact+windows+10

Taskmanager gebruiken en kijken of bij zo'n lange startup er één of meerdere processen is dat zo'n extreem aantal cpu-seconden gebruikt. Het kan best zijn dat het ding via G-hub of de driver telkens op een 15 seconden time-out wacht en dat 10 keer.

Als het probleem hier niet in zit, er was in de update van het najaar van Windows, 1909, een specifieke update die Logitech en HyperX surround capable hardware trof. Die hardware gebruikte een niet meer ondersteunde spatial sound module die door MS verwijderd is. Dit is b.v. voor Logitechs 933 Spectrum 7.1 headset een probleem geweest, alsmede HyperX USB audio devices (ook geluidskaarten).

In al die gevallen is het door een firmware update verholpen. Deze issues zijn op een driver niveau en worden NIET getoond in task manager, ze liggen een niveau dieper. (Altijd bij degbuggen zo je weg dieper en dieper omlaag werken)

Heb je al contact opgenomen met logitech hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyayr
ik heb Ghub helemaal installed en toen de laatse versie gedownload, nu zijn die problemen wel weer voorbij (denk dat het een windows update ding was). Maar toch als je computer helemaal uitzet moet je headphones unplug en replug doen anders ziet ie 'm niet...

• Bram!
Ik heb contact opgenomen met Logitech hierover, en nu wat geprobeerd, maar dit heeft nog niet gewerkt. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen
Pagina: 1