Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High-end Gaming Pc vraag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xchamszgfx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04 19:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe pc wil ik eigenlijk alleen maar beetje internetten. Wil gewoon een fancy kast op mijn bureau. Nee maar ik wil voornamelijk gamen waarnaast licht stream en photoshop wordt gebruikt. Games die gespeeld worden zijn zo simpel als League of Legends en Rocket League maar loopt uit tot Far cry, Project cars en misschien FS2020.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er zit een limiet van 3000 op zolang het niet onnodige producten zijn. Hiermee bedoel ik dat ik niet een 1500watt supply hoef als ik nog geen 750 nodig heb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enige wat ik meeneem zijn externe ssd+hdd, Wil een nieuwe main SSD in de toekomstige kast.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil minimaal 32gb 3600mhz Ram. Verder wil ik graag de new gen producten, hierbij geldt hetzelfde als eerder genoemd, zolang het maar een goede upgrade is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben momenteel positief over mijn huidige AMD Ryzen 7 2700x, Dus AMD geef ik nog een kans voor de volgende build. Ook vind ik het zelf nice als zoveel mogelijk componenten van dezelfde brand zijn. NZXT H710I Wit/Zwart vind ik ook een hele mooie case en door mn huidige nzxt case ben ik alsnog tevreden over,

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
High end, wil er een paar jaar mee verder kunnen. Graag een black.white themed build met RGB components, de RGB is geen prio

Ga je overklokken?
Ja/nee, Als ik genoeg standaard performance haal dan is het naar mijn mening ook niet nodig. Mocht het een dusdanig grote boost zijn die ik krijg dan ja.

Wat verwacht je van ons?
Nu mijn laatste vraag, De build hieronder is waar ik momenteel voor zou gaan, Ik weet alleen dat er nieuwe dingen uitkomen later dit jaar, nu heb ik hier nog niet zoveel kennis over dat ik twijfel of ik moet wachten of dat ik aankomende maand alles kan halen met wat er nu op de markt staat.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3950X€ 737,41€ 737,41
1MoederbordenAsus ROG Crosshair VIII Hero (Wi-Fi)€ 384,90€ 384,90
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2080 Super Ventus XS OC€ 727,05€ 727,05
1BehuizingenNZXT H710i Zwart/Wit€ 160,39€ 160,39
1WaterkoelingNZXT Kraken Z73€ 261,90€ 261,90
1Geheugen internG.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC€ 172,90€ 172,90
1VoedingenCorsair RM750x (2018) Wit€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.584,45

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Het systeem is enorm overkill. Het verschil in prestaties tussen een 3950x en 3900x is met Photoshop minder dan 2%. Met de games die je noemt waarschijnlijk nog minder.

Daarnaast zit je trouwens op het verkeerde spoor als je overkill wil. Je kunt beter een 10900k halen. Die presteert beter in FS2020, Photoshop en de meeste games. is nog goedkoper ook

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:40
En nu geen 800€ uitgeven aan een gpu. Wacht dan even tot morgen.

• bertkuipers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-05 10:28
Ik zou je ram groter maken, óf een ssd/hdd bij plaatsen als je niet altijd de computer aan wilt hebben voor de virtual drive. Met een drive erbij lijkt me 32GB ram wel weer genoeg ;-) ;-) ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door bertkuipers op 31-08-2020 09:13 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Absurd en stom systeem.
Met dit budget moet je je geld in de videokaart steken.
Dus gtx 3080/3090 als minimum. Daar zal je waarschijnlijk de helft van je budget aan kwijt zijn. Neem een processor van Max 400-450 euro en een moederbord van 200

Dan houd je nog genoeg geld voor die absurde waterkoeling en kast, een ieder is vrij om z'n geld over de balk te smijten, maar ik vind het puur geld verspillen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:05
Niks op de onderdelen aan te merken behalve dat dit niet het beste moment is om veel geld in een high-end GPU te steken (nvidia kondigt morgen opvolgers aan. Maar verkrijgbaarheid daarvan is aankomende tijd natuurllijk een vraagteken).

Natuurlijk is 16 cores al snel overkill, zeker vergeleken met de 3900X. Maar met DDR4-3600 is het samen met de 10900 wel de snelste cpu om b.v. Photoshop op te draaien (en mocht je er nog Lightroom bij gebruiken, dan heb je helemaal de juiste cpu).

Moederbord is prijzig, maar omdat het nagenoeg het goedkoopste 8-laags PCB bord is (alleen de Asus WS X570 ACE is goedkoper), een goede keuze wil je met zo min mogelijk problemen uitbreiden naar meer ram (meer lagen is, wanneer borden even goed/doordacht ontworpen zijn, altijd beter voor signaalkwaliteit).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Aantal suggesties; cpu kan veel goedkoper, waterkoeler? aircoiler o.a. be quit pro scheelt 150 euro alleen. Ga je overklokken? neem dat een goedkopere moederbord zonder enige prestatie loss. Voeding wat kan naar 650W en misschien zelfs naar 550W wel goldrated dan of plat.

• xchamszgfx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04 19:00
Ik zie dus dat nu niet het juiste moment is. Ook lees ik dat Intel dan toch misschien de verstandigere keus is?! Dan is de RAM wel/niet voldoende als ik 32gb ddr4 3600mhz neem? De reden voor de waterkoeling van NZXT was omdat ik zoals aangegeven had een zwak heb voor builds waar zo min mogelijk verschillende merken gebruikt worden. Mochten er veel betere keuzes hiervoor zijn hoor ik dat dan ook graag.
Pagina: 1