Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual couch gaming (Cities:Skylines, Civilization VI, Overcooked 2), op een 32" 1080p flatscreen tv from 2010 (Philips 32PFL9604H/12).
Films kijken, dus zo mogelijk een beetje stil zou fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800, tenzij dat gegeven mijn wensen niet nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een volledig nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst zou ik bovengenoemde spellen sowieso boven 30 fps, en het liefst 60 fps spelen.
Wat specifieker, ik zou zo mogelijk graag Cities:Skylines op 60fps en hoge kwaliteit willen draaien. (Momenteel draait dit spel op mijn Vivobook 15 met MX150 rond de 20fps op lage kwaliteit en dat is me toch iets te gortig.)
Graag zou ik dit systeem zo toekomstbestendig maken. Dat gezegd hebbende, ik heb geen ervaring met het volledig bouwen van een nieuwe pc maar ik geloof gehoord te hebben dat toekomstbestendigheid een lastig criterium is om op te bouwen. Ter referentie, mijn vorige systeem heb ik ruim 10 jaar mee gedaan, door deze door de jaren heen te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet, liefst gangbare merken met goede reputatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mits niet te duur: Liever wat stiller, i.v.m. films kijken.
Grootte maakt me in principe niet uit, liever kleiner dan groter.
Energieverbruik maakt in principe niet uit, liever minder dan meer.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan om over te klokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek een betaalbaar systeem, waarmee ik lange tijd 'good enough casual' kan gamen. (Toekomstige) spellen hoeven niet op de hoogste resolutie, maar fps onder de 30 is te laag.
Ik heb op basis van de pricewatch en de bbg de volgende lijst samengesteld, en hoor graag wat jullie mening hierover is:
Casual couch gaming (Cities:Skylines, Civilization VI, Overcooked 2), op een 32" 1080p flatscreen tv from 2010 (Philips 32PFL9604H/12).
Films kijken, dus zo mogelijk een beetje stil zou fijn zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€800, tenzij dat gegeven mijn wensen niet nodig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, dit wordt een volledig nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst zou ik bovengenoemde spellen sowieso boven 30 fps, en het liefst 60 fps spelen.
Wat specifieker, ik zou zo mogelijk graag Cities:Skylines op 60fps en hoge kwaliteit willen draaien. (Momenteel draait dit spel op mijn Vivobook 15 met MX150 rond de 20fps op lage kwaliteit en dat is me toch iets te gortig.)
Graag zou ik dit systeem zo toekomstbestendig maken. Dat gezegd hebbende, ik heb geen ervaring met het volledig bouwen van een nieuwe pc maar ik geloof gehoord te hebben dat toekomstbestendigheid een lastig criterium is om op te bouwen. Ter referentie, mijn vorige systeem heb ik ruim 10 jaar mee gedaan, door deze door de jaren heen te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet, liefst gangbare merken met goede reputatie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mits niet te duur: Liever wat stiller, i.v.m. films kijken.
Grootte maakt me in principe niet uit, liever kleiner dan groter.
Energieverbruik maakt in principe niet uit, liever minder dan meer.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan om over te klokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik zoek een betaalbaar systeem, waarmee ik lange tijd 'good enough casual' kan gamen. (Toekomstige) spellen hoeven niet op de hoogste resolutie, maar fps onder de 30 is te laag.
Ik heb op basis van de pricewatch en de bbg de volgende lijst samengesteld, en hoor graag wat jullie mening hierover is:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 160,90 | € 160,90 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 32,- | € 32,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 54,90 | € 54,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 76,05 | € 76,05 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 100,67 | € 100,67 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 722,37 | ||