Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Casual + toekomstbestendige Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik speel af en toe een spelletje, maar is voornamelijk casual, geen AAA games oid. Daarnaast volg ik een Informatica opleiding en wil ik 'm daar ook voor gebruiken, komende tijd voornamelijk Java development. Ik vind het wel belangrijk dat 't toekomstbestendig is, want het is een grote uitgave.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€900 is de absolute max, maar ik kan de componenten voor inkoopprijs + btw kopen bij werkgever. Ook verzendkosten zijn dan niet van toepassing ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb laatst een 1440p 144Hz monitor gekocht, tegelijkertijd ook de reden waarom ik wil upgraden van de laptop + scherm combinatie die ik nu gebruik. Ipv het laptopscherm gebruik ik dan een andere 60Hz 1080p monitor die ernaast komt te staan als tweede scherm

pricewatch: Samsung C27JG52QQU Zwart
pricewatch: Dell P2314H Zwart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor 't casual gamen heb ik niet perse een dure GPU nodig imo, maar misschien dat jullie daar anders over denken. Voor het toekomstbestendige heb ik een B550 moederbord gekozen, de Ryzen 3600 zal voor de komende tijd vast ruim voldoende zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, maar heb wel wat RGB toegevoegd. Niet perse nodig en ik ben mij er van bewust dat het daarvan duurder wordt, maar het oog wilt ook wat :D

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast die ik heb gekozen is qua grootte (en voornamelijk de breedte) heel dicht bij het maximum, anders wordt het heeeel krap op het bureau.

Ga je overklokken?
Nee, tenzij 'safe to do' en zonder al te veel gedoe.

Wat verwacht je van ons?
De grootste reden voor upgraden is dat tijdens het spelen van Minecraft + het afspelen van een YT video / stream de game gaat laggen. Als ik in taakbeheer kijk, is het voornamelijk de 'schuld' van de iGPU van mijn 7700HQ. Dat is in elk geval iets wat dit systeem de komende jaren flawless moet kunnen doen.

Voor de rest, al eerder gezegd dat ik geen AAA games speel en dat staat voorlopig ook niet op 't programma, maar ik wil de komende jaren zorgeloos kunnen doorgaan hoe het nu gaat.

Ik heb een groot deel van de lijst gekopieerd van het discussietopic BBG september, maar misschien dat mijn aanpassingen niet compatibel zouden zijn.. Dat zou beschamend zijn :+

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 169,-€ 169,-
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 101,-€ 101,-
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G€ 228,44€ 228,44
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 89,90€ 89,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 71,87€ 71,87
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 70,97€ 70,97
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 100,67€ 100,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 831,85

Alle reacties

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb een gelijkaardig topic lopen momenteel. Ik zoek de GPU iets meer high-end maar heb daar de feedback gekregen dat een B550 moederbord overkill is. Een A520 moederbord is even toekomstbestendig (deze gaat ook Zen 3 architecture ondersteunen) maar is een stukje minder duur. Zeker als je niet gaat overclocken lijkt me die beter voor jou geschikt.

Android developer & dürüm-liefhebber

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Pak g skill or crucial geheugen - die zijn stabieler icm ryzen.
Voor de rest zou je nog kunnen denken aan een aftermarket (rgb) koeler - die zijn vaak weer stukje stiller.
a520 zou kunnen - b450 zou logischer zijn, bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock B450M Pro4 ps - je hebt een ATX kast waar je straks een m-ATX bord in steekt - vind je het erg dat er onderin lege ruimte is ? (puur voor het oog).

[ Voor 16% gewijzigd door 99ruud99 op 30-08-2020 16:48 ]

• iBugged
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:46
Mavamaarten schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:41:
Ik heb een gelijkaardig topic lopen momenteel. Ik zoek de GPU iets meer high-end maar heb daar de feedback gekregen dat een B550 moederbord overkill is. Een A520 moederbord is even toekomstbestendig (deze gaat ook Zen 3 architecture ondersteunen) maar is een stukje minder duur. Zeker als je niet gaat overclocken lijkt me die beter voor jou geschikt.
Ah, ik had jouw topic gemist door het budget wat in de titel stond. Die moederborden die in jouw topic zijn voorgesteld hebben "maar" 2 geheugensloten, mijn gevoel zegt dat wanneer ik later wil upgraden, ik spijt heb dat ik geen mobo met 4 sloten heb genomen..
99ruud99 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:47:
Pak g skill or crucial geheugen - die zijn stabieler icm ryzen.
Voor de rest zou je nog kunnen denken aan een aftermarket (rgb) koeler - die zijn vaak weer stukje stiller.
a520 zou kunnen - b450 zou logischer zijn, bijvoorbeeld een pricewatch: ASRock B450M Pro4 ps - je hebt een ATX kast waar je straks een m-ATX bord in steekt - vind je het erg dat er onderin lege ruimte is ? (puur voor het oog).
Heb je toevallig een bron voor dat stabielere geheugen? Ook in de BBG hebben ze Corsair geheugen staan, vandaar dat ik dacht dat dat een veilige keuze zou zijn.

Wat betreft de koeler, ik heb geluid nooit echt gemerkt bij deze blazende laptop, ik zit vaak toch met een headset op. Is het naast wat stiller ook qua warmte nog een significant voordeel of kan ik net zo goed de boxed koeler gebruiken.

Goed punt met ATX kast en mATX bord! In eerste instantie had ik een mATX en mITX compatibel kast, maar uiteindelijk toch deze gepakt. Ik weet niet of ik het een probleem zou vinden zonder het te zien, maar ik gok dat 't op den duur toch gaat knagen..

Misschien dan toch maar een B450 ipv B550, B550 in ATX zijn toch wel wat duurder. Voor 't witte / RGB achtige zag ik bijvoorbeeld dit bord: pricewatch: ASRock B450 Steel Legend. Goedkoper en met RGB, zou dat passen / kunnen?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:41
Past ja, kan ook :)
Weet wel dat andere mensen klagen dat atx maar net past.