Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:19

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Mij is gevraagd of ik kan helpen met het verkrijgen van de data die aanwezig zijn op een kapotte Google Nexus, iPod en flipcam. Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVgntI4K6IefEBJQIat0fcUXjP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gc7F8XM1BId2UweV8IOJu4Fi.jpg?f=fotoalbum_large

Wat er precies aan kapot gegaan is aan deze apparaten is onduidelijk; ze zijn al jaren stuk en liggen in een lade in de hoop dat er ooit iemand de data er af kan trekken (persoonlijke beeld- en geluidopnames). Hier de status per apparaat:

Smartphone
Het laad indicatie LED brand wanneer aangesloten aan een lader. Er gebeurd verder niets nada noppes wanneer je de powerknop indrukt. Wanneer je deze met de PC verbind gebeurd er ook niets. Ik hoorde van de optie een USB OTG kabel te gebruiken, maar volgens mij moet het scherm dan nog wel werken (of het apparaat in ieder geval aangaan - dit lijkt niet het geval).

Flipcam
Wanneer verbonden met de PC via USB gebeurd er niets (geen geluidje ook, echt niets). Aan/uit knop doet ook niets.

iPod
Idem als de flipcam, geen teken van leven te kennen.

Zijn er (goedkope) opties om de data op deze apparaten te benaderen?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
*schopje*

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:23
Ik zou beginnen met hotwiren van de accu aan je labvoeding zodat je kan zien of er uberhaupt nog iets stroom afneemt of dat hij helemaal niet start.

Als je hem los hebt kun je ook meteen zien of er overduidelijke (water)schade is.

Geen van die apparaten lijken mij recent genoeg voor versleutelde interne opslag, dus als je gegarandeerd gegevens terug wil kun je naar een recovery bedrijf voor flash geheugen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 13 september 2020 @ 18:04:
Ik zou beginnen met hotwiren van de accu aan je labvoeding zodat je kan zien of er uberhaupt nog iets stroom afneemt of dat hij helemaal niet start.

Als je hem los hebt kun je ook meteen zien of er overduidelijke (water)schade is.

Geen van die apparaten lijken mij recent genoeg voor versleutelde interne opslag, dus als je gegarandeerd gegevens terug wil kun je naar een recovery bedrijf voor flash geheugen.
Dat eerste gaat mij niet lukken daar ik geen labvoeding heb (noch verstand van hoe ik dit zou moeten uitvoeren). Dat laatste klinkt wel als een goede optie - ik ga eens kijken naar zulke bedrijven. Bedankt voor de tip!