Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 14:36
Heb dus vroeger mijn gmail geregistreerd al jan.bakker@gmail.com (deze gebruik ik al jaren zo)
maar ontvang regelmatig mails geadresseerd aan janbakker@gmail.com

Nu las ik op de google account dat punten niets uitmaken , maar heeft janbakker nu onwetend mijn account geclaimd/geregistreerd ?

Nog niet echt geprobeerd om in te loggen op janbakker , uit angst om mijn account te verliezen !

Beste antwoord (via Tyrian81 op 30-08-2020 17:45)

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 11:55
@Tyrian81
Wat ik hier niet helemaal uit haal; je krijgt soms emails die "foutief" bij jou uit komen, maar bestaat die janbakker@gmail.com wel, of zou dit iemand zijn die gmail.com in heeft getyped in plaats van hotmail.com of iets dergelijks?
Zoals iedereen hier al beantwoordt, zou het bij gmail niets uit mogen maken of en hoe je punten gebruikt. Aangezien jij de mails aan zowel jan.bakker als janbakker binnen krijgt, en ook met beide kan inloggen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat hier iets mis is, behalve dat iemand die wellicht ook Jan Bakker heeft zijn email adres ergens verkeerd heeft doorgegeven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:45

g0tanks

Moderator CSA
Tyrian81 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:31:
maar heeft janbakker nu onwetend mijn account geclaimd/geregistreerd ?
Hoe kom je bij die conclusie? Iemand heeft waarschijnlijk gewoon een verkeerd emailadres opgegeven bij het registreren op een bepaalde site.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 23:53
Deze vraag staat letterlijk op de support pagina van Gmail:

Your Gmail address is unique. If anyone tries to create a Gmail account with a dotted version of your username, they'll get an error saying the username is already taken.

For example, if your address is johnsmith@gmail.com, no one can sign up for j.o.h.n.s.m.i.t.h@gmail.com.

bron: https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=en

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-06 08:41
Gebruik de punt in je voordeel, meld je aan op vage sites met j.anbakker@gmail.com. Ongewenste emails van dergelijke sites kan je er dan makkelijk afhandelen binnen gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian81
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 14:36
hans_lenze schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:35:
Deze vraag staat letterlijk op de support pagina van Gmail:

Your Gmail address is unique. If anyone tries to create a Gmail account with a dotted version of your username, they'll get an error saying the username is already taken.

For example, if your address is johnsmith@gmail.com, no one can sign up for j.o.h.n.s.m.i.t.h@gmail.com.

bron: https://support.google.com/mail/answer/7436150?hl=en
omdat het bij mij net andersom is , ik heb de dotted versie ooit geregistreerd
en krijg mails bedoeld voor de non dotted versie

hier staat als iemand de non dotted versie registreerd , heeft ie alle dotted versies.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Tyrian81 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:39:
[...]
[knip]
hier staat als iemand de non dotted versie registreerd , heeft ie alle dotted versies.... :X
Er staat: Een account heeft één mailbox. Aan die ene mailbox hangen we ALLE mogelijke email adres punt variaties. Dat is dus zowel de niet-punt versie als elke andere variant.

Verwar een inlognaam alsjeblieft niet met een email adres. Dat zijn twee verschillende dingen.

Als je email krijgt voor iemand anders moet je even doorscrollen op die pagina (want dat is de volgende vraag die wordt genoemd).

Edit: voor de grap toch even geprobeerd en ik kan inloggen met zowel hans_lenze@gmail.com als h.a.n.s._.l.e.n.z.e@gmail.com. Punten maken dus ook niet uit in je inlognaam :)

[ Voor 12% gewijzigd door hans_lenze op 30-08-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

hans_lenze schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:48:
[...]
Als je email krijgt voor iemand anders moet je even doorscrollen op die pagina (want dat is de volgende vraag die wordt genoemd).
Heb zelf sedert een paar maanden hetzelfde probleem. En neen, het gaat niet om verkeerd getypte adressen, iemand anders heeft wel degelijk het adres waarvan ik de dotted versie heb.
Google communiceert hier m.i. niet correct over een situatie die allicht véél vroeger ontstaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:08
edeboeck schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:57:
[...]
Heb zelf sedert een paar maanden hetzelfde probleem. En neen, het gaat niet om verkeerd getypte adressen, iemand anders heeft wel degelijk het adres waarvan ik de dotted versie heb.
Google communiceert hier m.i. niet correct over een situatie die allicht véél vroeger ontstaan is.
Waar baseer je dit op? Want volgens mij is dit gewoonweg niet waar. Probeer maar in te loggen met je 'dotted'-versie bij Gmail, dat gaat gewoon.

Bron? Net geprobeerd, en werkte perfect. Ik heb voornaamachternaam@gmail.com, maar inloggen met voornaam.achternaam@gmail.com werkte prima.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 18:46

edeboeck

mie noow noooothing ...

Hahn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:00:
[...]

Waar baseer je dit op? Want volgens mij is dit gewoonweg niet waar. Probeer maar in te loggen met je 'dotted'-versie bij Gmail, dat gaat gewoon.

Bron? Net geprobeerd, en werkte perfect. Ik heb voornaamachternaam@gmail.com, maar inloggen met voornaam.achternaam@gmail.com werkte prima.
Ik heb het niet over kunnen inloggen. Allicht test Google de combo v jouw al-dan-niet "ont-dotte" gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb het over het feit dat er 2 verschillende mailboxen zijn waarvan de ene de dotted versie van de andere is. Ik heb zélf de dotted versie (nog uit de beginjaren van Gmail), terwijl er iemand anders de niet-dotted versie van heeft (en die mailbox sedert ongeveer een jaar ook actief gebruikt, denk aan afspraken bij gynaecoloog en sedert enkele maanden ook inschrijving voor de zoon in een nieuwe school... Ik vind dit dus niet triviaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:56

Grvy

Bot

@edeboeck dat kan dus technisch niet. Is onmogelijk.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
edeboeck schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:05:
[...]
Ik heb het niet over kunnen inloggen. Allicht test Google de combo v jouw al-dan-niet "ont-dotte" gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb het over het feit dat er 2 verschillende mailboxen zijn waarvan de ene de dotted versie van de andere is. Ik heb zélf de dotted versie (nog uit de beginjaren van Gmail), terwijl er iemand anders de niet-dotted versie van heeft (en die mailbox sedert ongeveer een jaar ook actief gebruikt, denk aan afspraken bij gynaecoloog en sedert enkele maanden ook inschrijving voor de zoon in een nieuwe school... Ik vind dit dus niet triviaal).
Jij hebt het niet over inloggen, maar ik wel, en je kan het niet los van elkaar zien. Als jij kan inloggen op dat 'foute' e-mailadres, dan heeft niemand anders dat emailadres.

Wat er hoogstwaarschijnlijk gewoon gebeurt is dat iemand geregeld een fout maakt, omdat 'ie bijvoorbeeld edeboeck2@gmail.com heeft, en de '2' vergeet te typen, of het mondeling doorgegeven heeft en dat fout heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Grvy schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:06:
@edeboeck dat kan dus technisch niet. Is onmogelijk.
In de begin jaren van Gmail was hier een schandaal over. Precies het fenomeen dat TS nu beschrijft. Om dat op te lossen heeft Gmail toen besloten om "punt blind" te worden.
Ik dacht dat alle gevallen die hier last van hadden toch wel onderling opgelost waren (meestal gaf één van de twee gebruikers zijn/haar mailbox op en koos een ander email adres).

Ben aan het zoeken naar een oud nieuws artikel met een datum maar kan nog niks vinden...

Edit: hoax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
hans_lenze schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

In de begin jaren van Gmail was hier een schandaal over. Precies het fenomeen dat TS nu beschrijft. Om dat op te lossen heeft Gmail toen besloten om "punt blind" te worden.
Ik dacht dat alle gevallen die hier last van hadden toch wel onderling opgelost waren (meestal gaf één van de twee gebruikers zijn/haar mailbox op en koos een ander email adres).

Ben aan het zoeken naar een oud nieuws artikel met een datum maar kan nog niks vinden...
Nieuwsbericht of niet, als jij kan inloggen op dat 'foute' e-mailadres, dan bewijst dat toch dat jij dat e-mailadres ook bezit :? Ik snap niet waarom je dat niet wilt inzien. En nee, Google gaat niet toestaan dat 2 verschillende mensen met verschillende wachtwoorden op hetzelfde e-mailadres kunnen inloggen.

Maar ontopic: @Tyrian81, er heeft niemand jouw account geclaimd, je gaat je account ook niet verliezen als je probeert in te loggen op 'janbakker', want dat account is ook gewoon van jou. Gewoon proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 30-08-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:00
Ik krijg ook wel eens e-mails binnen die geadresseerd zijn aan [mijn.e-mailadres.zonder.puntjes]@gmail.com omdat een of andere Canadees eenzelfde naam heeft en blijkbaar een vergelijkbaar e-mailadres bij een concurrerende e-maildienst, maar per ongeluk af en toe @gmail.com erachter typt in plaats van @outlook.com.
Ik heb inmiddels een mooi filter ingesteld dat alles zonder puntjes automagisch de prullenbak in gekieperd wordt.

Kortom: niks aan de hand. Gewoon een stomme fout van iemand die telkens het verkeerde mailadres intypt.

[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 30-08-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Hahn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:12:
[...]

Nieuwsbericht of niet, als jij kan inloggen op dat 'foute' e-mailadres, dan bewijst dat toch dat jij dat e-mailadres ook bezit :? Ik snap niet waarom je dat niet wilt inzien. En nee, Google gaat niet toestaan dat 2 verschillende mensen met verschillende wachtwoorden op hetzelfde e-mailadres kunnen inloggen.
Kan het echt niet meer vinden. Wel een heeeele hoop soortgelijke verhalen waarbij er een email adres mixup plaatsvindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
hans_lenze schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

Kan het echt niet meer vinden.
Misschien omdat hoe jij het omschreef ook niet daadwerkelijk zo was, en dus ook niet zo in het nieuws was geweest. Want mensen die per ongeluk mailadressen delen zou een heel groot privacy-probleem zijn.
Wel een heeeele hoop soortgelijke verhalen waarbij er een email adres mixup plaatsvindt.
Tja, mensen maken nou eenmaal heeeeeel vaak fouten.

Geloof je me/ons inmiddels al wel? Zo niet: waarom niet, zeker als je kan inloggen met dat 'foute' e-mailadres?

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 30-08-2020 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
Hahn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 16:45:
[...]
[knip]
Geloof je me/ons inmiddels al wel? Zo niet: waarom niet, zeker als je kan inloggen met dat 'foute' e-mailadres?
Ja hoor :D

In mijn herinnering heb ik jaren terug een enorme Reddit thread gelezen (ja, premium betrouwbaar medium, ik weet het...) over dit onderwerp waarin een Karen helemaal los ging over precies dit zelfde "probleem". Die was er heilig van overtuigd dat twee andere mensen haar email account/adres hadden overgenomen. Kan hem niet meer vinden.

Wel vind ik artikelen uit 2004 waarin dit als speciale feature van Gmail wordt genoemd door beta gebruikers.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TweakMDS
@Tyrian81
Wat ik hier niet helemaal uit haal; je krijgt soms emails die "foutief" bij jou uit komen, maar bestaat die janbakker@gmail.com wel, of zou dit iemand zijn die gmail.com in heeft getyped in plaats van hotmail.com of iets dergelijks?
Zoals iedereen hier al beantwoordt, zou het bij gmail niets uit mogen maken of en hoe je punten gebruikt. Aangezien jij de mails aan zowel jan.bakker als janbakker binnen krijgt, en ook met beide kan inloggen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat hier iets mis is, behalve dat iemand die wellicht ook Jan Bakker heeft zijn email adres ergens verkeerd heeft doorgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
SndBastard schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:07:
@Tyrian81
Voor de zoveelste keer: janbakker@gmail.com en jan.bakker@gmail.com zijn precies hetzelfde. Niemand heeft janbakker geregistreerd bij Gmail, als jij al jan.bakker hebt.

Het enige wat het kan zijn is dat iemand een fout heeft gemaakt met het invullen of doorgeven van z'n e-mailadres. Kan zijn dat het janbakker2@gmail.com had moeten zijn, of janbakker@hotmail.com, of iets anders, daar kunnen we alleen maar naar gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
Hahn schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:11:
[...]

Voor de zoveelste keer: janbakker@gmail.com en jan.bakker@gmail.com zijn precies hetzelfde. Niemand heeft janbakker geregistreerd bij Gmail, als jij al jan.bakker hebt.

Het enige wat het kan zijn is dat iemand een fout heeft gemaakt met het invullen of doorgeven van z'n e-mailadres. Dat kan zijn dat het janbakker2@gmail.com had moeten zijn, of janbakker@hotmail.com, of iets anders, daar kunnen we alleen maar naar gissen.
Lees anders mijn hele post... dat is toch exact hetgeen wat ik in mijn post beschrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
SndBastard schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:13:
[...]

Lees anders mijn hele post... dat is toch exact hetgeen wat ik in mijn post beschrijf?
Lees anders eens je eigen post terug :+ Je vraagt letterlijk "maar bestaat die janbakker@gmail.com wel", maar dat is dus al meerdere keren uitgelegd: ja, janbakker@gmail.com bestaat, maar dat is dezelfde mailbox als jan.bakker@gmail.com, die Tyrian81 dus ook bezit. Het is één en hetzelfde.

Het ging mij erom dat je een vraag stelt die al lang en breed beantwoordt is.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 30-08-2020 17:16 ]

Pagina: 1