Toon posts:

7200rmp schijf die 6,5MB/sec gaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net sinds een maand of wat een nieuwe pc met een harde schijf van 7200rmp.
Heb ik net ff in Nero een test gedaan hoeveel kB/sec die is. en er kwam uit 6,5MB/sec (ongeveer).
Heb ik aan iemand anders die ook een 7200rmp schijf gevraagt om die test te doen, maar hij kwam uit op 19MB/sec.
Z'n CPU is slomer (geen id welk merk, maar iets van 400MHz en ik een AMD TB 1,1GHz). net zoveel ram als mij (128MB) en het verschil dat ie Win2k heeft en in windows ME.
Maar dat lijkt me niet de reden dat er zo veel verschil tussen zit.

Weet iemand waardoor het komt, of is 6,5MB/sec normaal.

(hier ff nog wat info over m'n pc: AMD Atlon Thunderbird 1100MHz, 128MBram (133MHz), AK33 mobo, 20GB 7200rmp hdd, WIndows ME)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die het weet?

Ik heb net trouwens ook ff Win2K geïnstalleerde... gewoon FAT32 gehouden.
kwam ik op 11,5MB/sec uit... scheelt toch wel weer bijna 100% :)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 13:28

Paitor

rages doen :P

ME heeft een ram probleem.
Misschien dat je pc druk aan het swappen was, en tijdens dat swappen gaat je performance heel snel omlaag.
Maar ook als je icq open hebt staan kan zo iets gebeuren, icq vreet ook geheugen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:49
Zet je DMA eens aan!!

Moet je ff in de eigenschappen van je harde schijf kijken.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

als je nu eens een ander programma gebruikt? (Sisoft sandra, hdtach ofzo)Nero is eigenlijk niet bedoeld om HDDs te testen. Mischien ligt het aan nero.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07
Misschien? Ik installeerde een Maxtor 30GB 7200RPM schijf bij iemand met een Asus P2B en een P2-350. Volgens Nero trok mijn Seagate Medalist 15GB 5400RPM van toen op een K6/3-400 met 256MB en een MVP3 chipje dat ding 2x voorbij :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:06
Op donderdag 09 augustus 2001 18:29 schreef Paitor het volgende:
ME heeft een ram probleem.
Misschien dat je pc druk aan het swappen was, en tijdens dat swappen gaat je performance heel snel omlaag.
Maar ook als je icq open hebt staan kan zo iets gebeuren, icq vreet ook geheugen.
valt wel mee hoor... 4 mb bij mij maar.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
mijn raid setup met 2x 7200 haalt makkelijk 30+ mb/s dus 15-20 moet haalbaar zijn voor 1 schijf, moet ie natuurlijk niet op een kabel zitten met een apparaat dat een andere aansluiting heeft, dus geen udma66 met piomode 4 ofzo combineren!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 18:31 schreef CypherMK het volgende:
Zet je DMA eens aan!!

Moet je ff in de eigenschappen van je harde schijf kijken.
in de bios net gekeken, en DMA stond op autodetect.
Ik kon kiezen tussen auto en disable dus dat hou ik maar zo! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 18:35 schreef bombadil het volgende:
als je nu eens een ander programma gebruikt? (Sisoft sandra, hdtach ofzo)Nero is eigenlijk niet bedoeld om HDDs te testen. Mischien ligt het aan nero.
Sisoft sandra gevonden op downloads.com.
geil prog is het wel! :)
Ik kan alleen niet vinden hoe de hdd snelheid kan testen, het is ook zo'n groot prog! :)

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op donderdag 09 augustus 2001 19:35 schreef Renko het volgende:

[..]

hij bedoelde in windows lijkt me :)

Eigenschappen deze computer >>> apparaatbeheer >>> schijfstations en daar kijken bij eigennscappen van je HD :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op donderdag 09 augustus 2001 19:35 schreef Renko het volgende:

[..]

Nee, wij bedoelen:

rechterklik op My Computer-> Device Manager->Disk Drives->Je HD->Setting-> en DMA aanvinken!!

He, net te laat!

Wel rebooten nadat je het hebt aagevinkt

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Na heel wat geklooi eindelijk bij Device Manager gekomen (bij mij staat het namelijk natuurlijk net weer anders dan bij jullie! |:( ) en bij de Primary ISE channel stond het al aan, en de secondary niet.
ff aangezet en ja hoor... 15MB/sec.

Het wordt telkens meer (begon bij 6,5MB/sec, en nu al bij 15MB) dus als iemand nog meer tips heeft...
wie weet kom ik dan wel bij de 30! hahaha! :+

Just joking...

Tnx in ieder geval, want nu lijkt het me wel goed zijn denk ik. :)

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op donderdag 09 augustus 2001 20:19 schreef Renko het volgende:
Na heel wat geklooi eindelijk bij Device Manager gekomen (bij mij staat het namelijk natuurlijk net weer anders dan bij jullie! |:( ) en bij de Primary ISE channel stond het al aan, en de secondary niet.
ff aangezet en ja hoor... 15MB/sec.

Het wordt telkens meer (begon bij 6,5MB/sec, en nu al bij 15MB) dus als iemand nog meer tips heeft...
wie weet kom ik dan wel bij de 30! hahaha! :+

Just joking...

Tnx in ieder geval, want nu lijkt het me wel goed zijn denk ik. :)
Denk het ook.. merk je nu ook dat het sneller is? Soms dan heb ik alles geoptimalisserd, maar merk ik alleen iets in benchmarks.. heb je er nog niets aan.. tenzij je hele dag benchies draait..

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 20:37 schreef nigelator het volgende:

[..]

Denk het ook.. merk je nu ook dat het sneller is? Soms dan heb ik alles geoptimalisserd, maar merk ik alleen iets in benchmarks.. heb je er nog niets aan.. tenzij je hele dag benchies draait..
neu... ik merk er eigenlijk niet veel van! maar het zal wel sneller gaan lijkt me. Maar ik meet het nooit hè! :)
toch?
en wat een benchie is weet ik niet dus ik zal het ook wel niet draaien! :+

Verwijderd

Weet je zeker dat je niet sequential en random reads vergelijkt nu?

Mijn IBM doet 36 MB/sec sequential, maar iets van 7 of 8 MB/sec random.
Pagina: 1