Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• on7nh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-10 11:58
ok, eerst even een situatieschets van de installatie die er staat:

Land : Belgie, Vlaams gewest
ik heb verschillende daken zuid gericht.
Dak 1: 24 * 395wp met een storedge omvormer 7 kw en 10kwh LG baterij
Dak 1: 34 * 395wp met een storedge omvormer 10 kw en 13kwh LG baterij
Dak 1: 10 * 395wp met een solaredge omvormer 4 kw
aan de aankomst net staat een solaredge modbus meter voor import/export regeling

lokale monitoring en intelligentie zijn energiemeters schneider pm5320. hier meet ik net, verbruik en productie mee. deze word geregistreets op een Citect Scada platform. digitale I/O is Beckhoff cx8090 ethercat

nu is het de bedoeling mijn verbruik te optimaliseren op basis van de informatie die uit de netmeters komt, en de info komende uit de omvormers. Ik denk aan warmtepomp warm water of zwembad in/uitschakelen, maar evengoed bij overproductie airco (koelen/verwarmen) automatisch te sturen om zo te optimaliseren

ik kan ip modbus communicatie doen met de omvormers, maar ik krijg geen info vrij ivm de batterijstatus en de status waar de omvormer in staat. in de standaard sunspec staat deze info niet in.

heeft iemand ervaring deze informatie vrij te krijgen dis interne communicatie ? de monitoring platform van solaredge is met regelmaat niet te bereiken of offline. ik zou het liefst deze intelligentie in house willen houden om niet afhankelijk te zijn van internet.

iemand sugesties ?
tnx,

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gaat het om een residentiele toepassing?

Ben je offgrid? Moet kunnen met deze middelen (>700kWh opbrengst in de sléchtste maand en genoeg opslag om een slechte dag te overbruggen)..

Echte gooi je in de zomer dan een mega overschot weg, ook zonde. Maar weet niet hoe het met terugleveren zit in Belgie.

• on7nh
dit is idd een residentiele toepassing, on grid
en ik heb met een energie leverancier een contract dat ze de teveel geproduceerde energie aankopen :-)

off grid is in België (en in Nederland denk ik ook) niet echt haalbaar wegens te onstabiel weer...

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:57
SolarEdge heeft toch zelf software/hardware die dit kan? Heb je daar al naar gekeken? Of is dat niet compatibel met jouw wensen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• on7nh
is idd niet compatibel...en ik wil niet afhangen aan een opgelegde manier van werken...
wat je zelf doen, enz..

• axelaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-11 16:30
Ben je hier al verder mee gekomen? Ik heb sinds kort (in Nederland) een StorEdge 10kW. Hier is weliswaar nog saldering, maar ik wil voorbereiden voor gebruik met batterijopslag. Ik wil die dan wel zelf kunnen aansturen (tenzij wat SolarEdge zelf geprogrammeerd is echt helemaal perfect is), en in elk geval kunnen zien wat de batterij doet (levert, opslaat - liefst in real-time).
Momenteel gebruik ik de sunspec data vanaf de modbus om realtime opwek, dagtotaal en dagpiek (de laatste twee vanuit een Python script op een Raspberry) weer te geven op een display van ons domotica-systeem. Er zit al een SolarEdge stroommeting op om import/export te weten, en er is een SolarEdge communication and control gateway geïnstalleerd.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:57
axelaar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:37:
Ben je hier al verder mee gekomen? Ik heb sinds kort (in Nederland) een StorEdge 10kW. Hier is weliswaar nog saldering, maar ik wil voorbereiden voor gebruik met batterijopslag. Ik wil die dan wel zelf kunnen aansturen (tenzij wat SolarEdge zelf geprogrammeerd is echt helemaal perfect is), en in elk geval kunnen zien wat de batterij doet (levert, opslaat - liefst in real-time).
Momenteel gebruik ik de sunspec data vanaf de modbus om realtime opwek, dagtotaal en dagpiek (de laatste twee vanuit een Python script op een Raspberry) weer te geven op een display van ons domotica-systeem. Er zit al een SolarEdge stroommeting op om import/export te weten, en er is een SolarEdge communication and control gateway geïnstalleerd.
Dan kun je toch gewoon alle gewenste data uit je SE portal halen? Dan heb je toch geen sunspec, Phyton of raspberry nodig? Of voegen die iets toe wat SE zelf niet heeft?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1