Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen88
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-01 14:26
Hi allen,

Voor mijn moeder's thuiswerkplek probeer ik een setup met haar laptop te maken. Ze heeft 2 monitoren nodig.

Ze heeft deze laptop:
Acer Swift 3 SF314-58G-54XQ
pricewatch: Acer Swift 3 SF314-58G-54XQ

Ik dacht er aan om een dockingstation neet te zetten en daar 2 monitoren, beugel, toetsenbord, muis en webcam op aan te sluiten.

Hier een lijstje van de onderdelen die ik aan wil schaffen:
Docking station:
pricewatch: Kensington SD2000P Nano Dock

2 monitoren:
pricewatch: Philips E-line 245E1S Zwart

Beugel:
pricewatch: Arctic Z2 Basic - dual monitor arm

Toetsenbord & muis
pricewatch: Logitech MK270 (Qwerty US)

webcam(nog niet uitgezocht)

Een aantal vragen heb ik er over:

Kan deze laptop 2 x 2560x1440 (Quad HD) monitor aan? of toch beter 1080 gebruiken?

Ik heb zelf geen ervaring met displayPort, ik dacht dat deze doorgelust kon worden, maar misschien ben ik daarover in de war. Weet iemand wat ik bedoel daarmee?

Ga ik in deze opstelling alles over 1 displayPort van de dockingstation kunnen weergeven of heb ik de hdmi van de dochingstation of laptop ook nodig?

Gaat dit werken? Hebben jullie tips?

Alvast heel erg bedankt!

Groet Tiemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:00
Ik denk dat zou kunnen via displayport naar dock en 2x scherm. Ik zou t wel op 1080p houden.

Alternatief is misschien een wide screen 34 inch monitor?

[ Voor 11% gewijzigd door caspervc op 30-08-2020 12:38 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen88
Hi Casper,

Ik dacht aan usb c 3.2 van laptop naar hostport van dockingstation, en van van dock naar 2 monitoren.

Veurkeur gaat uit naar 2 schermen ivm presentatie geven en zoom meeting in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het dock heeft volgens de specs maar 1 video uit:
Aantal schermuitgangen: 1
Maximumresolutie die wordt ondersteund: Enkele monitor: 3840 x 2160 met 30Hz
Zie de link in de PW, https://www.kensington.co...-hdmi-of-dp-winmacchrome/.

Het heeft dus wel leuk een DP en HDMI uitgang, maar je kan dus maar 1 van de 2 gebruiken, niet beide. Dus geen 2 externe schermen.

Het videosignaal voor het dock wordt zo te zien verkregen via USB-C met DP-AltMode. Weet je 100% zeker dat de laptop dit heeft? Niet elke laptop heeft dat namelijk en het zit ook niet op elke USB-C poort als het wel DP-AltMode aan zou kunnen.
Geen DP-AltMode op de laptop betekend dat het dock zinloos is.

Ik zie op de foto's van de laptop dat deze een HDMI uit heeft. Dat betekend dat je ook niet kan daisy-chainen voor DisplayPort. Dus via DP een scherm aansluiten en achter het eerste scherm met nog een DP kabel een tweede. De schermen moeten dat ook ondersteunen. Dat doet het scherm wat je hebt gekozen niet, want er is maar 1 DP aansluiting.

Ga dus even goed kijken naar alle specificaties. Als je twee schermen wilt aansluiten, zal je zeer waarschijnlijk bij docking stations komen die DisplayLink gebruiken. Dat werkt onafhankelijk van je laptop specificaties (wel of geen DP-AltMode), zolang je maar USB 3 hebt om aan de vereiste bandbreedte te voldoen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiemen88
Hero of Time schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:42:
Het dock heeft volgens de specs maar 1 video uit:

[...]

Zie de link in de PW, https://www.kensington.co...-hdmi-of-dp-winmacchrome/.

Het heeft dus wel leuk een DP en HDMI uitgang, maar je kan dus maar 1 van de 2 gebruiken, niet beide. Dus geen 2 externe schermen.

Het videosignaal voor het dock wordt zo te zien verkregen via USB-C met DP-AltMode. Weet je 100% zeker dat de laptop dit heeft? Niet elke laptop heeft dat namelijk en het zit ook niet op elke USB-C poort als het wel DP-AltMode aan zou kunnen.
Geen DP-AltMode op de laptop betekend dat het dock zinloos is.

Ik zie op de foto's van de laptop dat deze een HDMI uit heeft. Dat betekend dat je ook niet kan daisy-chainen voor DisplayPort. Dus via DP een scherm aansluiten en achter het eerste scherm met nog een DP kabel een tweede. De schermen moeten dat ook ondersteunen. Dat doet het scherm wat je hebt gekozen niet, want er is maar 1 DP aansluiting.

Ga dus even goed kijken naar alle specificaties. Als je twee schermen wilt aansluiten, zal je zeer waarschijnlijk bij docking stations komen die DisplayLink gebruiken. Dat werkt onafhankelijk van je laptop specificaties (wel of geen DP-AltMode), zolang je maar USB 3 hebt om aan de vereiste bandbreedte te voldoen.
Bedankt! Je hebt mij een stuk verder geholpen.
Overweeg nu andere docking stations en monitoren