Toon posts:

Probleempje met switch, ADSL en 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Switch gekocht om mijn pc's en ADSL aan elkaar te knopen, nou heb ik toch een beetje problemen hiermee.
2 pc's op een normale poort (1 en 2) en de ADSL router zit in de uplink poort.
Internet is vanaf beide pc's te bereiken alleen het probleem is dat de twee pc's elkaar niet kunnen vinden.
De 2 pc's zitten allebei in dezelfde workgroup en draaien onder win 2k sp2 met een Intel Pro/100+ nicje.
Alle netwerk kabels zijn straight UTP.

Zou toch moeten werken,.... of niet ?

Ideeen zijn welkom

Verwijderd

Topicstarter
Even een kleine update,...

Ik heb net NETBEUI erbij geinstalleerd en nu werkt het wel maar dit moet toch ook kunnen met alleen TCP/IP ?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
IP nummers goed ingevuld ?
Subnetmasker goed aangeven ?

Rechten kwestie ?

FF goed pielen :)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Topicstarter
pc's hebben 10.0.0.150 en 10.0.0.151 met subnetmask 255.255.255.0 en de router heeft 10.0.0.138 (is op beide pc's ingesteld als default gateway).
Rechten heb ik nog niks voor ingesteld en allebij de pc's zijn als admin aangemeld.

Verwijderd

heb je wel iets gedeeld en bestands en printer delen aanstaan anders zien ze elkaar zo en zo niet in netwerk omgeving probeer elkaar eens te pingen en doe eenz zoek computer en dan de andere computernaam wil ook wel eens helpen.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
MMH, vreemd..
Zou toch opzich moeten werken..
Maar waarom dat ie het niet doet ?
Dat weet ik niet.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Hmz ik moest, om mijn netwerk met de ADSL modem in de uplink normaal te laten fungeren, alle netwerkkaartjes op 10Mbit Half Duplex zetten. Beetje vreemd, maar probeer het eens:P

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:43 schreef Aphax het volgende:
Hmz ik moest, om mijn netwerk met de ADSL modem in de uplink normaal te laten fungeren, alle netwerkkaartjes op 10Mbit Half Duplex zetten. Beetje vreemd, maar probeer het eens:P
Is niet vreemd, want een netwerk werkt beter op half-duplex.. als mensen je zeggen dat full-duplex beter is "niet naar luisteren" tis bullcrap.

full-duplex = iets wat je connectie min. 10% sloomer maakt

half-duplex = iets wat je connectie in zijn waarde laat.

Dus helemaal niet zo gek :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de tips allemaal,.....

Goed nieuws, het werkt nu helemaal ok, ik durf het bijna niet te zeggen maar het lag toch echt aan mezelf.
Het lag dus aan de instellingen van de firewalls op de 2 pc's, wel vreemd want met een hub werkte het wel, maar goed,...

En ff over die full/half duplex en 10 of 100 Mb/s dat maakt dus bij een switch niet uit, een switch past iedere aansluiting zo aan dat die krijgt wat het apparaat wat daar aan hangt vraagt.

cya
Pagina: 1