Soundbar: Sonos ARC of Samsung HW-950t

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd1977
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 31-08-2020
Goedemorgen allemaal,

Dit is mijn eerste post. Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een soundbar incl. Woofer en rearspeakers. Nu vind ik de sonos arc heel mooi, alleen ondersteund dit product alleen dolby atmos. Mijn vraag is, wat gebeurd er als ik een blu-ray afspeel die dts ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

dvd1977 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:58:
Mijn vraag is, wat gebeurd er als ik een blu-ray afspeel die dts ondersteund?
Geen idee hoe het bij Sonos is maar je hebt twee opties die beide op hetzelfde neerkomen: geen geluid of ruis.

Let wel dat is alleen als je bitstream uitstuurt. Als je de bron op PCM kan zetten kan de Sonos wel DTS aan aangezien de bron het dan al reeds gedecodeerd heeft. Andere optie is hopen dat de media die je bekijkt nog meer audio tracks heeft zodat je kan wisselen.

[ Voor 31% gewijzigd door FeaR op 30-08-2020 13:08 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvd1977
Ik twijfel tussen de sonos arc, en de samsung hw-950t. Laatstgenoemde ondersteund zowel atmos als dts. Is dit een groot pluspunt ten opzichte van de sonos arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Of het een pluspunt is hangt dus onder andere van je bronmateriaal af. Heb je alleen media met DTS hebt kan het lastig worden. Kan, indien je bron dus kan decoderen kan je als PCM versturen en snapt de Sonos ARC dat.

Persoonlijk zie ik de meerwaarde van Atmos niet in bij een sound bar, pure marketing of een gimmick. Dan heb ik liever gewoon DTS en DD dan geen DTS en wel Atmos. Maar mijn mening over dit soort producten is sowieso nogal sterk. Laat ik zeggen dat ik van Sonos onder de indruk ben dat het behoorlijk simpel werkt en koppelbaar is. Over de geluidskwaliteit van dit soort producten, waar je zoiets toch voor koopt, zou ik in een andere markt zoeken. Wordt het alleen wel lastig(er) met draadloos.

Ik schop dit topic ook even richting Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het nu geen specifieke vraag mee is maar aankoopadvies. Topic titel ook aangepast naar een meer zeggend format.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvd1977
Bedankt voor je reactie. Je bent duidelijk over dts en atmos. Wat is het wezenlijke verschil tussen beide? Hoor je bij dts ook “de vliegtuigen over je heen vliegen”?

En wat zou jij dan aanraden als je het puur over geluidskwaliteit hebt?

[ Voor 17% gewijzigd door dvd1977 op 30-08-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 13:46
dvd1977 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:05:
Bedankt voor je reactie. Je bent duidelijk over dts en atmos. Wat is het wezenlijke verschil tussen beide? Hoor je bij dts ook “de vliegtuigen over je heen vliegen”?

En wat zou jij dan aanraden als je het puur over geluidskwaliteit hebt?
Nee bij dts hoor je dat niet. Met atmos op een soundbar hoor je dat overigens ook niet, omdat een soundbar geen hoogte speakers heeft. Wat fear zegt, atmos is een marketing trucje bij soundbars. Een soundbar ondersteunt het, maar je hoort er niks van omdat een soundbar geen hoogtespeakers heeft. Laat je niks wijsmaken dat je het wel hoort, omdat in de soundbar wat speakertjes omhoog gericht staan, zodat het “atmos effect” dmv weerkaatsing wordt nagebootst.

Door de bank genomen heeft dts vaak een hogere bitrate dan dolby, waardoor dts in theorie beter klinkt. Het verschil ga je met een soundbar echt niet horen. Verschil tussen dts en atmos kun je makkelijk zelf even googelen. Dts is in feite een traditioneel 5.1 surround geluidsspoor. Atmos ondersteunt tot wel 13 (niet helemaal zeker) kanalen waar het geluid vandaan kan komen, inclusief vanuit de hoogte, zodat het geluid van boven komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 01-09-2020 13:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Pagina: 1