Wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerNerd23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08 21:45
Beste tweakers

De wifi op mijn laptop ( acer aspire 5349 )
Valt steeds uit als ik bijvoorbeeld aan het internetten ben of iets aan het downloaden ben
Dan valt de wifi uit en moet ik weer handmatig verbinding maken dit gebeurd soms een paar keer achter elkaar de andere apparaten op de wifi doen het wel goed ik heb al geprobeerd om de wifi driver te updaten maar hij geeft aan dat de nieuwste drivers al geïnstalleerd zijn

Ik wil geen wifi dongle kopen ofzo ik wil dat de wifi op mijn laptop het normaal doet

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:39
Hebben andere systemen hier ook last van of is die laptop de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:17
eric.1 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:50:
Hebben andere systemen hier ook last van of is die laptop de enige?
ComputerNerd23 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:47:
de andere apparaten op de wifi doen het wel goed
@ComputerNerd23 Kan zijn dat na 9 jaar de wifimodule gaar is. De module vervangen kan het probleem oplossen. Zoek eerst uit wat voor soort module er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:19
Zo'n typisch probleem waarbij je naar de winkel loopt en zegt hij doet t niet, los het op. Dan smeren ze je een nieuw wifi kaartje aan die evenveel waard is als je laptop nog waard is.

[ Voor 34% gewijzigd door 99ruud99 op 30-08-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:39
Uszka schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:52:
[...]

[...]

@ComputerNerd23 Kan zijn dat na 9 jaar de wifimodule gaar is. De module vervangen kan het probleem oplossen. Zoek eerst uit wat voor soort module er in zit.
Sjah, dat die apparaten het wel goed doen kan ook betekenen dat ze een hogere fault-tolerance hebben maar er nog altijd last van hebben.

Hier heb ik precies hetzelfde gehad, alleen een ouder systeem welke problemen gaf. Echter bij nadere inspectie bleek onze wifi gewoon niet stabiel te zijn (regelmatige latency-peaks en zelfs packetloss). Blijkbaar heeft systeem A hier meer last van dan B-Z.

Toch maar eens een nieuwe Wifi-router aangeschaft en overgestapt van de veelgebruikte 2,4GHz kanalen hier naar 5GHz, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ban-Aan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 21:09
Je info is wat beperkt

Modem/Router:
Laptop OS:
Welke band word gebruikt:

Driver up2date: OK
indien W10:
Netwerk al een keer verwijdert
Wat zegt je systeemlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Mogelijk kan het vervangen van de wifi module het oplossen
YouTube: Acer Aspire 5349 Wi Fi module replacement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Wat bedoel je met "andere apparaten werken wel". Bevinden deze zich op dezelfde locatie, of dichter bij/ verder weg van het WiFi-punt. Als je bij wijze van spreken achter in de tuin WiFi wil surfen, is het logisch dat het internet een stuk slechter werkt dan in de kamer naast het WiFi-punt.

Heb je ook al eens gekeken naar hoe druk het is op de gebruikte band? Gezien de laptop best oud is en niet zo duur was (vind alleen een laptop van 400 euro), ondersteunt de WiFi-kaart zeker niet de 5GHz band. Als je met andere apparaten op de 5GHz band zit, dan kan dat een hoop verklaren. De overlap van netwerken kun je trouwens inzichtelijk maken met bijvoorbeeld inssider.

Mocht de 2.4GHz band nou overbevolkt zijn, kun je een beetje spelen met kanalen. Kanaal 1,6 en 11 overlappen niet, maar je moet zelf even kijken wat het beste kanaal is.

Overigens zal z'n goedkope laptop waarschijnlijk niet de beste WiFi-kaart hebben. De laptop van m'n broertje haalt ook maar een fractie van de snelheid van mijn laptop (1 kamer verschil) en het WiFi-signaal van de router valt telkens weg bij hem.

Ik denk dat het, ondanks je aangeeft dit niet te willen, de enige optie een WiFi-stick is. Je kunt een nieuwe interne kaart inbouwen, maar dat zal door whitelists (software die bepaalt wat compatibel is) weinig helpen, omdat je vaak alleen andere baggerkaarten kunt gebruiken. Overigens kun je ook een kabel trekken. Ik heb heel lang met WiFi geprutst en wat is het een verademing om met kabel te werken.
Pagina: 1