Advies grafische kaart icm Path of Exile

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
"Vroeger" wist ik zelf alles van PC hardware maar die tijd is voorbij. Voor ontspanning speel ik graag een potje Path of Exile en ik heb Diablo 3 nog in de kast liggen. Ik heb een nieuwe monitor besteld (Dell D3818DW) wegens thuiswerken met Corona, ik kan mij voorstellen dat ik de resolutie in PoE/Diablo op wil/moet schroeven. Andere games speel ik niet en ik verwacht ook niet dat ik ooit andere games ga spelen.

Huidige systeem is namelijk met een on-board GPU (UHD 630) op een 60 Hz monitor (nu 27 inch). Straks heb ik een 3840x1600 capable 38 inch wide screen 60 Hz scherm.

Mijn systeem heeft een PCIe 16x slot vrij voor een externe grafische kaart. Huidige systeem is ruim 2 jaar geleden gekocht op snelheid en stil, dus ik ben niet echt happig op een GPU koeler wegens de te verwachten herrie. Mijn ervaring van "vroeger" is echter ook dat silent GPU's weinig voor elkaar krijgen. Ik denk dat mijn systeem nog prima mee kan voor deze games, wellicht dat de 400 W voeding roet in het eten gaat gooien.

Details: CPU = i7 8700K, MB = ASUS Z-370-A, PSU = Seasonic Silent 400 W, HD = EVO 960 M2, MEM = 16 GB.

Ik hoef niet alle settings uit te melken, maar het moet gewoon soepel lopen en ik zou graag wat meer eye candy hebben dus draaien op QHD of 4K. Budget heb ik ook niet echt, dat wil zeggen het mag wat kosten. Zolang de kaart maar HDMI 2.0 en/of DP 1.4 heeft

Vraag: welke (silent) grafische kaart(en) adviseren jullie mij om PoE/Diablo in hoge resolutie (QHD/4K) te draaien?

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Een rtx 2060super zou deze games wel op deze resolutie kunnen spelen als je inderdaad wat settings naar beneden doet: pricewatch: MSI GeForce RTX 2060 Super Gaming X

Over een paar dagen weten we meer over de opkomende rtx 3000 serie, misschien dat daar nog wat tussen gaat zitten voor de zelfde prijs als de rtx 2060 super maar beter.

Voeding is aan de krappe kant, ik zou deze mee vervangen voor: pricewatch: Corsair RM650 (2019)

[ Voor 14% gewijzigd door Fusi0nking op 30-08-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Na wat onderzoek en het verkopen van mijn oude monitor ben ik voor een nVidea 1660 Super gegaan. Redenatie was vooral op basis van het feit dat ik geen nieuwe voeding wilde kopen, en deze kaart leek net wel/niet te kunnen, voor circa 50 euro bijleggen. Ik heb een 400 W Seasonic voeding die ik wel vertrouwde.

Eindresultaat: 3840x1600 met alles maximaal 70 FPS en in drukke scenes 60 FPS ;-).

Ik realiseer me nu pas wat een UDH 630 kan (niet zoveel). Erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@THEVGE let met je oude voeding wel op dat die niet te oud wordt, 5 jaar voor een degelijke of 10 voor een zeer goede voeding. Seasonic valt zeker onder degelijk of beter. Het zou jammer zijn als je voeding ontploft terwijl je met LMP/GMP je hele scherm vol hebt ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente