Vraag

• Jmm03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-01-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een Samsung Note 20 Ultra met Dual Sim met een zakelijk en een prive sim.
Nu kan je heel makkelijk het nummer van de zakelijke uitzetten zodat je niet bereikbaar bent in het weekend of in de avond maar voor WhatsApp is dat heel anders, die berichten komen gewoon binnen want de telefoon heeft door Wifi of door de prive-sim gewoon een data verbinding. Heeft iemand een idee of dit uit te zetten is zodat berichten dan ook niet meer binnenkomen of kan ik dan het beste handmatig gewoon de notificaties uitzetten als ik niet bereikbaar ben zakelijk.

Alle reacties

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Voor je werk zou ik WhatsApp Business[/url] aanraden. Wanneer je van je werk geen werkprofiel kreeg, kan je er zelf een aanmaken met Shelter. Wanneer je WhatsApp (Business) toevoegt aan je werkprofiel kan je dit eenvoudig uitschakelen in het weekend of tijdens je verlof. Dan krijg je geen berichten meer. Let op: wanneer je de afwezigheidsassistent van WhatsApp Business gebruikt dan zal die niet werken in een uitgeschakeld werkprofiel.

Links verwijderd

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 05-09-2020 08:04 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-11 20:14

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb voor mijn zakelijke nummer ook WA Business ingericht. Normaalgesproken heb ik die ook in de avond en weekenden actief (en reageer al dan niet als ik dat wil in de zeldzame gevallen dat ik geappt wordt), maar wat hierboven ook al gezegd wordt: je kunt je 'openingstijden' zelf per dag instellen.

Tijdens vakanties heb ik mijn werknummer uitgeschakeld en zet ik de notificaties van WA Business handmatig helemaal uit in mijn telefoonsettings.

Voor een dagelijkse handeling wordt dat misschien wat omslachtig, maar op mijn (Apple-) device is dat toch nog steeds de meest werkbare oplossing.

[ Voor 8% gewijzigd door Bastiaan op 31-08-2020 11:36 ]

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Bastiaan schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:35:
Ik heb voor mijn zakelijke nummer ook WA Business ingericht. Normaalgesproken heb ik die ook in de avond en weekenden actief (en reageer al dan niet als ik dat wil in de zeldzame gevallen dat ik geappt wordt), maar wat hierboven ook al gezegd wordt: je kunt je 'openingstijden' zelf per dag instellen.

Tijdens vakanties heb ik mijn werknummer uitgeschakeld en zet ik de notificaties van WA Business handmatig helemaal uit in mijn telefoonsettings.

Voor een dagelijkse handeling wordt dat misschien wat omslachtig, maar op mijn (Apple-) device is dat toch nog steeds de meest werkbare oplossing.
Ik heb 1 mobiel nummer werk/privé. WA business heb ik met mijn vaste lijn van het werk geactiveerd. Meldingen staan altijd uit aangezien ik WA Business via pc gebruik wanneer ik aan het werk ben.