Powerline adapter werkt niet meer goed met nieuw glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlavWegereef
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-07-2024
Mijn vraag
...
Weet iemand hoe het kan dat mijn powerline adapter het niet goed meer doet. Ik heb net nieuw glasvezel internet. Ik krijg maar 40 mbps, terwijl de WiFi 190 mbps is. Weet iemand hoe mijn powerline adapter het weer goed kan doen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Powerline prestaties zijn van veel zaken afhankelijk. Dat je wifi 190Mbit haalt zegt niks over wat je maximaal met je ethernet-over-power haalt, ondanks wat er misschien in de specs staat.

Idealiter trek je een ethernetkabel, dan heb je gewoon Gbit intern.

[ Voor 15% gewijzigd door Spacecowboy op 29-08-2020 21:37 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Adapter van het modem of Experiadoos in het zelfde blok of wandcontactdoos als de powerline?

Wellicht geeft die meer ruis dan de vorige adapter van het modem/wifi ding van de vorige provider?

[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 29-08-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:04
Wat is er allemaal precies veranderd met je powerline setup?
Vooral slechte voedingstransformators kunnen de snelheid van powerline-adapters helemaal onderuit halen is mijn ervaring.
En om welke Poweline adapters gaat het hier?
Gebruik de beschikbare software/tools van de fabrikant om de verbinding te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:52
Welke powerline adapter hebben we het over? Iets meer uitleg van wat er aan de hand is, welke specificaties praten we over, welke apparatuur gebruik je verder allemaal etc. Je zegt dat de powerline adapter niet meer goed werkt.. dus voorheen (voor je glasvezel aansluiting) had je een betere verbinding? Zo ja wat had je toen?
Kortom een hele hoop vragen.. en de belangrijkste moet nog komen.. wat heb je zelf al allemaal geprobeerd?

De manier van aansluiten van de powerline adapter maakt ook nog veel uit, (bijvoorbeeld over dezelfde groep, met of zonder aarding, met tussenkomst van een verlengdoos.. etc)
Heb hier ooit eens een review geschreven over een powerline adapter en dergelijke aansluitingen vergeleken:
productreview: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL) Wit review door DonJunior

[ Voor 10% gewijzigd door DonJunior op 29-08-2020 22:36 ]

*sowieso