Hoe/Kan ik overstappen naar een andere provider?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09-2020
Mijn vraag
Hoe kan ik overstappen naar een andere provider die niet Ziggo is?

Ik woon in een kantoorpand die is omgebouwd naar een appartement woningbouw. Toen ik verhuisde naar dit gebouw zeiden de woningcorporatie dat ik alleen bij Ziggo kan aansluiten. Na paar jaren vind ik het toch te duur voor een abonnement waar ik alleen maar internet gebruikt. Kijk bijna nooit naar tv en Ziggo heeft geen "Alleen internet" pakket. Dus ik wou naar een andere provider overstappen.

Omdat de woningcorporatie zeiden dat ik alleen maar bij Ziggo kan aansluiten, ging ik bij andere provider de "provider check" doen om te kijken of de providers bij mij kan aansluiten. Had bv. bij KPN dit gedaan en kreeg:
"Op jouw adres bieden we het normale en betrouwbare standaard internet via het netwerk van KPN aan".
Dus betekent dit dat ik bij hun een abonnement kan aansluiten en hun internet kunt gebruiken?

Als dit kan waarom zou de woningcorporatie zeggen dat we alleen bij Ziggo kan aansluiten?

Hieronder heb ik een foto van mijn internet aansluiting gemaakt. Dit is de enige plek waar ik mijn modem eraan kan sluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnZyirC3EzwRUELzo6NW2YYdCa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jPZUSdmfLYnXx9OdzxSr8f92.jpg?f=fotoalbum_large

Van wat ik kan herinneren, volgens mij heb ik deze splitter in het installatie pakket van Ziggo gekregen en dit moest ik op deze plek installeren. Probeerde het splitter weg te halen maar helaas komt die niet af.

Ik hoor het graag van jullie of ik inderdaad bij een andere provider kan of niet! Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Beste antwoord (via WMx op 03-09-2020 17:05)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 17:09
WMx schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:24:
....kantoorpand die is omgebouwd naar een appartement woningbouw....
Hierin zit de crux. De woningbouw heeft wel de kabelaansluitingen laten doortrekken naar de appartementen, maar waarschijnlijk uit kostenoverweging niet de telefoonaansluitingen. Alle postcode checks gaan uit van het PAND, maar niet van de losse appartementen die er later ingekomen zijn.

De vraag is in hoeverre het nog mogelijk is, om een kabel van waarschijnlijk de centrale meterkast naar jou appartement en of je toestemming krijgt van de woningbouw om een kabel te gaan trekken door 't pand buiten jou appartement.

Hoewel er al jaren gesproken wordt over concurrentie op de kabel, lijkt dat voor alsnog niet van de grond te komen en zit je met de aansluiting die je op de foto laat zien onherroepelijk verbonden aan Ziggo.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:28

AzzKickah

06-CENSORED

Hoe moeten wij dat nou weten? :?

Bel een paar providers op en vraag wat er mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Dat is voor de kabelaansluiting, dus voor Ziggo. Heb je ook een telefoonaansluiting ergens?

Dit soort spul:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eP7oQCxkvxMAC4BOUDdBgnXQap8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7wWmV3kCr0GTYVPr7RYs7CBX.jpg?f=user_large

[ Voor 56% gewijzigd door jodeltje op 29-08-2020 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doe een postcode check, of kijk op fourstack wat er leverbaar is. Als je koper of glas hebt, dan kun je sowieso bij een andere provider terecht.

En technisch gezien kun je natuurlijk een 4Gverbinding gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:06
Je hebt een telefoonaansluiting of glasvezel aansluiting nodig om bij een andere provider dan Ziggo te zitten. Anders lukt het niet en is alleen 4g van bijv. Tmobile een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:39
"Op jouw adres bieden we het normale en betrouwbare standaard internet via het netwerk van KPN aan".

Dan ligt er in dit geval een telefoonlijn waar KPN en goedkopere providers op kunnen leveren.

Kijk hier eens wat een DSL provider je kan leveren. En laat een monteur het voor je aansluiten. Https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Al heb ik het idee dat de aansluiting nog wel eens ergens verstopt kan zitten in een afgesloten meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Op basis van alleen die foto, nee. Dat is immers je CAI aansluiting. Heb je ergens een plek in huis waar een telefoonlijn of glasvezel binnen komt. Dat kunnen wij namelijk niet zien in een glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TERW_DAN schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:28:
Doe een postcode check, of kijk op fourstack wat er leverbaar is. Als je koper of glas hebt, dan kun je sowieso bij een andere provider terecht.

En technisch gezien kun je natuurlijk een 4Gverbinding gaan gebruiken.
https://www.internetpostcodecheck.nl

Dan heb je het 'oude' FourStack niet meer nodig en zie je meteen wat er écht te leveren is via PSTN / ADSL / VDSL / VDSL2 / kabel .... óf glas.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 17:09
....kantoorpand die is omgebouwd naar een appartement woningbouw....
Hierin zit de crux. De woningbouw heeft wel de kabelaansluitingen laten doortrekken naar de appartementen, maar waarschijnlijk uit kostenoverweging niet de telefoonaansluitingen. Alle postcode checks gaan uit van het PAND, maar niet van de losse appartementen die er later ingekomen zijn.

De vraag is in hoeverre het nog mogelijk is, om een kabel van waarschijnlijk de centrale meterkast naar jou appartement en of je toestemming krijgt van de woningbouw om een kabel te gaan trekken door 't pand buiten jou appartement.

Hoewel er al jaren gesproken wordt over concurrentie op de kabel, lijkt dat voor alsnog niet van de grond te komen en zit je met de aansluiting die je op de foto laat zien onherroepelijk verbonden aan Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 13:29

Croga

The Unreasonable Man

Will_M schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:41:
Dan heb je het 'oude' FourStack niet meer nodig en zie je meteen wat er écht te leveren is via PSTN / ADSL / VDSL / VDSL2 / kabel .... óf glas.
Errrr.... nee. Je ziet daar alleen het KPN aanbod en niets anders. Als er een andere glas leverancier zit zie je alleen "Er zit hier glas". Voor kabel zie je alleen "Er ligt hier kabel". Zinloze link dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMx
jodeltje schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:28:
Dat is voor de kabelaansluiting, dus voor Ziggo. Heb je ook een telefoonaansluiting ergens?

Dit soort spul:
[Afbeelding]
Oh zo, dat wist ik niet. En nee, helaas is er geen telefoonaansluiting in mijn appartement zelf of enkel van die spul :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMx
krakendmodem schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:40:

Dan ligt er in dit geval een telefoonlijn waar KPN en goedkopere providers op kunnen leveren.

Kijk hier eens wat een DSL provider je kan leveren. En laat een monteur het voor je aansluiten. Https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Al heb ik het idee dat de aansluiting nog wel eens ergens verstopt kan zitten in een afgesloten meterkast.
Hm, ja die meterkast zit niet in mn eigen appartement maar bij een andere locatie in het pand volgens mij. Dus dat zal een probleem zijn.

Verder dit is wat ik kreeg toen ik fourstack ging checken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nI3Iw4qTu1iooJNpWJG7vplqYS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlKL7njt3ySxCslptrcszB8F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

FreakNL

Well do ya punk?

Hij zit in een omgebouwd kantoorpand.

Exact wat @PROnline zegt..

Overigens moet je ook oppassen dat je er niet fors op achteruit gaat..

[ Voor 58% gewijzigd door FreakNL op 29-08-2020 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMx
Will_M schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:41:
[...]

https://www.internetpostcodecheck.nl

Dit heb ik gedaan en kreeg:
"ADSL & kabel internet zijn volledig beschikbaar op jouw adres! Glasvezel (nog) niet."

Maar ik kon mijn toevoeging van mn adres niet invoegen, alleen het gebouw nummer. Weet niet of dat ook een rol speelt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

FreakNL

Well do ya punk?

Ja natuurlijk speelt dat een rol. Zie boven, al door meerdere mensen uitgelegd.

AOP van KPN zal wel ergens beneden zitten, niet in jouw appartement. Dus dat maakt het best lastig. Je moet kabels gaan trekken en daar krijg je niet zomaar toestemming voor.

[ Voor 80% gewijzigd door FreakNL op 29-08-2020 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@FreakNL Stukje 'darkfiber' zijn de meeste VVE's / Verhuurders 't ook niet echt mee eens, nee ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMx
PROnline schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:54:
[...]

Denk dat dit het probleem is. Want in mijn eigen appartement zit er geen telefoonaansluiting maar elke "provider check" die ik doe, ook al met een toevoeging (dus de losse appartement nummer), krijg ik wel het bericht dat het mogelijk is om bij hun aan te sluiten etc. Maar vroeg me af hoe dat kan en toch zegt de wooncorporatie van niet.

Denk dat ze het niet zou toelaten om een kabel van de centrale meterkast naar mijn appartement laten plaatsen... Anders zou de anderen van het gebouw dit ook willen doen en dat zal een heel gedoe/teveel kosten etc. zijn voor de wooncorporatie.

Bedankt voor het verduidelijking. Dat betekent dat ik helaas bij Ziggo moet blijven.. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

WMx schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:20:
[...]

Denk dat dit het probleem is. Want in mijn eigen appartement zit er geen telefoonaansluiting maar elke "provider check" die ik doe, ook al met een toevoeging (dus de losse appartement nummer), krijg ik wel het bericht dat het mogelijk is om bij hun aan te sluiten etc. Maar vroeg me af hoe dat kan en toch zegt de wooncorporatie van niet.
KPN levert tot hun AOP, en als die netjes in een meterkast zitten, is dat voor hun prima. Maar zij hebben zelf natuurlijk geen idee hoe dat verder in het pand zit. Dat is immers niet van hun, en zal hun dus een zorg zijn. Hetzelfde als dat ik zelf prima een Ziggolijn kan aanvragen, maar niet moet verwachten dat een monteur het aan komt sluiten (gezien de coax ergens in de kruipruimte bungelt, en dus niet makkelijk aan te sluiten is). Maar dat kan een provider niet zien.
Je woningbouw zegt dat het niet kan, omdat zij weten dat die kabels niet naar jouw appartement doorlopen, en waarschijnlijk is het ook teveel gedoe om dat voor elkaar te krijgen. Maar dat verklaart wel de 2 verschillende antwoorden die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMx
TERW_DAN schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:23:
[...]

KPN levert tot hun AOP, en als die netjes in een meterkast zitten, is dat voor hun prima. Maar zij hebben zelf natuurlijk geen idee hoe dat verder in het pand zit. Dat is immers niet van hun, en zal hun dus een zorg zijn. Hetzelfde als dat ik zelf prima een Ziggolijn kan aanvragen, maar niet moet verwachten dat een monteur het aan komt sluiten (gezien de coax ergens in de kruipruimte bungelt, en dus niet makkelijk aan te sluiten is). Maar dat kan een provider niet zien.
Je woningbouw zegt dat het niet kan, omdat zij weten dat die kabels niet naar jouw appartement doorlopen, en waarschijnlijk is het ook teveel gedoe om dat voor elkaar te krijgen. Maar dat verklaart wel de 2 verschillende antwoorden die je krijgt.
Dit veklaart een hoop! Bedank voor het uitleg. Helaas is het zo uitgekomen met het woningbouw en moet nu met Ziggo blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:41
Na paar jaren vind ik het toch te duur voor een abonnement waar ik alleen maar internet gebruikt. Kijk bijna nooit naar tv en Ziggo heeft geen "Alleen internet" pakket.
Hoezo niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hr9jNGCoUob7a9qwMPvSnAAG-rc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IFV3Y0Aqmb5Q6JPEnFp4MrW8.jpg?f=user_large

Al blijft het analoge signaal en het standaard pakket digitaal natuurlijk gewoon op de kabel staan... Maar dat blijft het waarschijnlijk zelfs als je opzegt. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En ook al betaal je waarschijnlijk wel voor het analoge signaal zoals @Xander zegt, het is immers onderdeel van hun netwerk, als je kijkt naar dat abonnement dan vallen de kosten op zich nog wel mee. Er zijn zeker aanbieders die het wat goedkoper doen, maar het zal heel lang duren voordat je de kosten die je evt zou moeten maken om een kabel naar jouw adres te krijgen (als je het officieel doet via de netwerkbeheerder) er weer uit hebt.
Je hebt helaas niet heel veel keuze, maar ik zou me er niet te druk om maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 00:11
[b]WMx in "Hoe/Kan ik overstappen naar een andere provider?"
Denk dat ze het niet zou toelaten om een kabel van de centrale meterkast naar mijn appartement laten plaatsen... Anders zou de anderen van het gebouw dit ook willen doen en dat zal een heel gedoe/teveel kosten etc. zijn voor de wooncorporatie.
Het kan ook best zijn dat de lijn al in gebruik is (bv alarm, lift of beheer op afstand oid) en iemand niet blij wordt als jouw provider opeens de verbinding overneemt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 29-08-2020 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:54
deze is vrij duidelijk,
omdat kantoorpand is geweest en ombouwd is tot appartementen
is er bij de verbouwing en aanpassing van het pand door de betreffende opdrachtgever geen nieuwe invoerkabels aangevraagd voor elk appartement wat er zit nu.

er zit maar waarschijnlijk 1 invoerkabel dat is op huisnr 39. aangezien kantoorpand is geweest kans groot dat isra10of 20 of groter is waar dus meerdere lijnen op kunnen.afhankelijk van wat er ingelast zit.

echter als er geen kabels lopen tussen isra op huisnr 39 en je appartement heb je al een uitdaging om het aangesloten te krijgen. dan is de vraag als je met kabels bij elkaar kunt komen om het aangesloten te krijgen

Tip, vraag andere bewoners van je complex bij wie hen internet afnemen, dit kan je helpen om er achter te komen wat mogelijk is

[ Voor 17% gewijzigd door jopoh op 30-08-2020 00:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:30
Op het betreffende huisnummer zonder toevoeging is slechts 1 fysiek ISRA punt aanwezig met 40 aderparen. Er is al 1 actieve verbinding aanwezig, die zou natuurlijk van een bewoner kunnen zijn maar misschien ook van alarm, camera of iets anders gezamenlijks. Het isra heeft de benaming meterkast, dus de kans is groot dat deze zich ergens in een centrale meterkast beneden bevindt. Het gaat denk ik lastig worden om je hierop aan te sluiten, als het pand een beetje fatsoenlijk is gebouwd zijn alle doorvoeren brandwerend gemaakt en kun je niet zomaar een kabel leggen. Bij Ziggo kun je overigens ook wel overstappen naar een beetje verborgen pakket wat iets goedkoper is, de link heb ik zo even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Xander schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:32:
[...]

Hoezo niet?

[Afbeelding]

Al blijft het analoge signaal en het standaard pakket digitaal natuurlijk gewoon op de kabel staan... Maar dat blijft het waarschijnlijk zelfs als je opzegt. :P
Bij Ziggo betaal je standaard ongeveer 20 euro per maand voor een aantal TV zenders of je daar nou gebruik van maakt of niet. Als ze al alleen internet zouden aanbieden dan is dat niet via de kabel TV lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMx
jopoh schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 00:00:
deze is vrij duidelijk,
omdat kantoorpand is geweest en ombouwd is tot appartementen
is er bij de verbouwing en aanpassing van het pand door de betreffende opdrachtgever geen nieuwe invoerkabels aangevraagd voor elk appartement wat er zit nu.

er zit maar waarschijnlijk 1 invoerkabel dat is op huisnr 39. aangezien kantoorpand is geweest kans groot dat isra10of 20 of groter is waar dus meerdere lijnen op kunnen.afhankelijk van wat er ingelast zit.

echter als er geen kabels lopen tussen isra op huisnr 39 en je appartement heb je al een uitdaging om het aangesloten te krijgen. dan is de vraag als je met kabels bij elkaar kunt komen om het aangesloten te krijgen

Tip, vraag andere bewoners van je complex bij wie hen internet afnemen, dit kan je helpen om er achter te komen wat mogelijk is
Bedankt voor je reactie. Het is wat duidelijker voor me!

We hebben een fb groep voor het appartementencomplex en van de laatste jaren vroegen paar bewoners bij welke providers ze zitten en iedereen zegt Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WMx
Hugo__Boss schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:38:
...

Bij Ziggo kun je overigens ook wel overstappen naar een beetje verborgen pakket wat iets goedkoper is, de link heb ik zo even niet.
Dit is interessant, kan het zelf niet vinden. Laat maar weten of je de link hebt! Bedankt! :)
Pagina: 1