Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:47
In het nieuws op de NOS en mijn hoofd laat het maar niet los.

https://amp.nos.nl/artike...an-quarantaineregels.html

We hebben in Nederland een aantal regels opgesteld om de verspreiding van het corona virus in te dammen.
Hier valt de quarantaine onder als je uit een oranje/rood gebied komt.

Echter, als je ooit de 'gift' hebt gekregen om tegen een bal aan te trappen en daar waarschijnlijk miljoenen mee verdient, wordt je opeens vrijgesteld van deze regels?

Los van de vraag of dit soort quarantaines daadwerkelijk nut hebben. En dat ze niet verplicht zijn, enkel gevraagd.

Hoe kan het zijn dat er vanuit de regering hier een uitzondering wordt gemaakt?

Is voetbal nu blijkbaar zo belangrijk dat we er gezondheidsmaatregelen voor gaan laten varen?
Wat mij betreft moet het niet gekker worden...

Hopend dat dit trouwens geen dubbele post is. Kon het niet vinden, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat niemand dit raar vind...

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:06
Het is beetje absurd, ik vind het ook raar.
Vooral gezien die beste jongens graag savonds de kroeg in gaan, en dus nog extra kans maken op verspreiding / besmetting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:41
Voor je werk op reis is een noodzakelijke verplaatsing.
Voetbal is ook werk voor betrokken personen.
Net als de tour de france.
Het is geen essentieel beroep, maar dat is niet benoemd in het reisadvies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Het gaat er niet om of ze mogen reizen (dat mag iedereen) het gaat erom of ze in quarantaine moeten en dat hoeft blijkbaar niet iedereen.

Het verschil tussen deze mensen en de "gewone burger" is wel dat zij in een "bubbel" afgezonderd zullen blijven. De belangen voor hen, clubs en bonden om niet besmet te raken zijn natuurlijk enorm, dus je hebt iets meer zekerheid dat ze in de bubbel zullen blijven dan bij vakantiegangers. Toch vind ik het ook wel heel erg met twee maten meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
99ruud99 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:26:
Het is beetje absurd, ik vind het ook raar.
Vooral gezien die beste jongens graag savonds de kroeg in gaan, en dus nog extra kans maken op verspreiding / besmetting.
Tegenwoordig is dat wel iets anders hoor, helemaal op dat niveau.

Die gasten staan onder permanente controle, dat zal wel meespelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09:12

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Simpel: Brood en spelen.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:36

g0tanks

Moderator CSA
Prima als onderstaande goed wordt opgevolgd:
De bond benadrukt dat de spelers uitvoerig worden getest voor en na wedstrijden en ook zoveel mogelijk gëisoleerd worden, door te reizen met chartervliegtuigen en te verblijven in afgesloten hotels.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cyriel85 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:24:

Is voetbal nu blijkbaar zo belangrijk dat we er gezondheidsmaatregelen voor gaan laten varen?
Wat mij betreft moet het niet gekker worden...
Je kunt dit nooit goed doen. Als je het voetballen onmogelijk maakt dan krijg je weer de vraag of er niet een paar uitzonderingen gemaakt kunnen worden zodat de gewone man tenminste wat afleiding in het voetbal kan vinden.
Ik neem aan dat jij een voetbalhater bent en het nut dus niet ziet. Mij laat het koud, geef niet zoveel om het spelletje, maar een voetballiefhebber zal graag zien dat het voetbal door kan gaan nu verder alles op z'n gat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Het lijkt me inmiddels steeds meer een kwestie te worden van gezond verstand gebruiken en niet meer van harde regels (of eisen) én dat de regulerende partijen dat (nu eindelijk) ook in beginnen te zien.

Ik woon hier toevallig in een grensregio en kom derhalve nog wel eens in België vanwege het feit dat daar vrienden / kennissen en familie woont... De 'provincie' Antwerpen heeft volgens de diverse websites de kleur 'oranje' en dus zou ik 10 dagen in quarantaine moeten nadat ik via de A67 vanuit Eindhoven komende de "grens" met België over gestoken ben en daar m'n auto even verlaten heb in Arendonk of Turnhout?

Denk dat ik maar verlof ga opnemen voor de rest van....dit jaar?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
@Will_M ja, volgens de regels wel. Drie keer raden wir zich er niet aan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

99ruud99 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:06:
@Will_M ja, volgens de regels wel. Drie keer raden wir zich er niet aan houdt.
De bacillen welke 'Corona' óf Covid-19 heten? Ik denk niet dat die 'beesten' zich storen aan landsgrenzen ;)

Als mensen zoals jij en ik zich aan de ruime meter afstand tot elkaar houden dan is er in een grensregio net zoveel aan de hand als dat wij elkaar in 't centrum van Amsterdam (met of zonder mondmasker) tegen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Zolang er geen mensen heen en weer gaan tussen Eindhoven en Turnhout (of dorpjes) kan covid ook niet hè :) dus wat dat betreft.... Covid is niet zoals de smog die we hebben van Ruhrgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

99ruud99 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:18:
Zolang er geen mensen heen en weer gaan tussen Eindhoven en Turnhout (of dorpjes) kan covid ook niet hè :) dus wat dat betreft.... Covid is niet zoals de smog die we hebben van Ruhrgebied.
Maar dan stel je dus gewoon een 'harde' grens welke gelijk is aan de oude landsgrenzen welke eigenijk al nergens meer op slaan sinds 1985, het jaar dat er een begin gemaakt werd met het 'Schengen Akkoord' tussen NL / BE / DE / FR / LUX ?

We leven in de EU, toch? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Niet alleen de spelers hoeven dan niet in quarantaine. Ik snap niet goed waarom dat is, ze zijn immers niet vitaal voor de maatschappij (in vergelijking met de zorg, politie etc).. Tevens was er eerder deze maand al het advies van RIVM dat ook verpleegkundigen niet standaard in quarantaine hoeven na bezoek aan een risico gebied.
https://www.nursing.nl/ri...standaard-in-quarantaine/

De vraag die bij mij dan als verpleegkundige dan opkomt: hoe serieus moeten we deze pandemie dan nog nemen? Als we na bezoek aan risicogebieden; je weet wel beginnende infectiehaarden, al niet eens meer in quarantaine hoeven om de rest van de maatschappij te beschermen...

[ Voor 23% gewijzigd door Mrjraider op 29-08-2020 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:31

Rmg

g0tanks schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:49:
Prima als onderstaande goed wordt opgevolgd:

[...]
Dit dus, het is niet alsof de regels niet voor hun gelden, er zijn gewoon in samenwerking met de bond en de overheid andere regels opgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 30-09 18:58
Om van te walgen.. Regels gelden niet als je beroemd of rijk bent 😐

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 15:41
Ook in dit topic blijkt weer perfect dat men moeite heeft te begrijpen dat alle regels die men bedenkt er zijn om gevolgen te beperken, niet te volledig te neutraliseren. Geloof nou maar niet dat die spelers dezelfde behandeling krijgen als jij en ik. Daar wordt constant op getest en liggen onder een gigantisch vergrootglas. Niet alleen is dat onmogelijk te doen voor 17 miljoen mensen, ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten. Al helemaal degene niet dit klagen over deze uitzondering voor het Nederlands Elftal. Denk daar maar eens over na...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
The Realone schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:51:
Ook in dit topic blijkt weer perfect dat men moeite heeft te begrijpen dat alle regels die men bedenkt er zijn om gevolgen te beperken, niet te volledig te neutraliseren. Geloof nou maar niet dat die spelers dezelfde behandeling krijgen als jij en ik. Daar wordt constant op getest en liggen onder een gigantisch vergrootglas. Niet alleen is dat onmogelijk te doen voor 17 miljoen mensen, ik denk niet dat iemand daar op zit te wachten. Al helemaal degene niet dit klagen over deze uitzondering voor het Nederlands Elftal. Denk daar maar eens over na...
Vrij bijzondere constatering want er word wel gedreigd vanuit de overheid om de thuis quarantaine te verplichten en te handhaven middels controles. Er worden boetes uitgedeeld en tenten worden gesloten als ze zich niet aan de richtlijnen kunnen houden, ministers kunnen trouwen en alle regels aan de laars lappen en met een sorry is het allemaal weer koek en ei. Zorg personeel krijgt een applausje en bij een tweede golf mogen we weer net zo hard aan het werk als in maart en april. Maar als je voetballer ben en miljoenen per jaar binnen harkt dan is het niet nodig om na een bezoek aan een infectie haard in thuis quarantaine te gaan? Want ze worden uitvoerig getest, in aparte vluchten gezet en in aparte hotels gezet. Het is een beetje een omgekeerde wereld als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Blijkbaar weten veel mensen niet dat er allang uitzonderingen zijn op quarantaine regels. Voor diplomaten, voor bepaalde groepen werknemers enzovoort.

En dat kan hier ook gewoon opgaan. Hier bijvoorbeeld voor het VK: https://www.gov.uk/govern...empt-from-uk-border-rules
Members of diplomatic missions and consular posts in the UK, officers, servants or representatives of international organisations, representatives at an international or UK conference granted privileges and immunities, and their families or dependents

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Mrjraider schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:56:
[...]

Want ze worden uitvoerig getest, in aparte vluchten gezet en in aparte hotels gezet. Het is een beetje een omgekeerde wereld als je het mij vraagt.
Effectief zitten ze dus in quarantaine en nog veel langer dan die tien dagen ook.

Ze leven in quarantaine, ze trainen in quarantaine, ze spelen wedstrijden in quarantaine. Meerdere verplichte testen de komende tijd.

Alleen zitten ze niet thuis met hun families.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 11:51
gambieter schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:03:
Blijkbaar weten veel mensen niet dat er allang uitzonderingen zijn op quarantaine regels. Voor diplomaten, voor bepaalde groepen werknemers enzovoort.

[...]
Het gaat hier om een spelletje...oefeninterland dus het gaat ook nog eens nergens om.
Die paar spelers kan je toch prima vervangen voor spelers die nu in Nederland spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Rmg Tenzij je met een F1 auto rijdt én Sergio Perez heet... Dan ga je in Mexico naar je ouders en mag je vervolgens twee weken niet meer in een F1 auto rijden :+

Voor @Basekid : De 'regels' gelden dus ook voor mensen mét geld ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 29-08-2020 19:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Marc3l schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:05:
[...]

Het gaat hier om een spelletje...oefeninterland dus het gaat ook nog eens nergens om.
Die paar spelers kan je toch prima vervangen voor spelers die nu in Nederland spelen.
Dan krijgen we dus een soort van extra UEFA Cup bestaande uit een mix van spelers uit landelijke teams?

Ook wel leuk, eigenlijk. Ik zie een Extra 'FOX-Sport' kanaal achter een paywall komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Will_M schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:06:
@Rmg Tenzij je met een F1 auto rijdt én Sergio Perez heet... Dan ga je in Mexico naar je ouders en mag je vervolgens twee weken niet meer in een F1 auto rijden :+
Perez had ook positief getest toch? Knvb zal een positieve speler, neem ik even aan, ook niet inzetten en in nog strengere quarantaine zetten voor die weer speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-09 21:38
Ik moet zeggen dat je post wat rommelig is. Zo zijn er losstaande zinnen en lijk je letterlijk te typen wat er in in je hoofd rond gaat. Al met al vraag ik mij nu af wat je precies wil met dit topic. Nog meer mensen ontmoeten die verontwaardigd zijn en hier schande van spreken? Of wil je dat we gaan nadenken over onze achter-, achter-, achterkleinkinderen en hier alvast voorstellen neerzetten dat er over 200 jaar excuses hiervoor gemaakt wordt?

Het lijkt erop dat je vraag het volgende is:

Omdat er vast een advies door experts is gegeven net als andere uitzonderingen en adviezen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Rmg schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Perez had ook positief getest toch? Knvb zal een positieve speler, neem ik even aan, ook niet inzetten en in nog strengere quarantaine zetten voor die weer speelt.
Perez was inderdaad positief getest vóór dat íe in het VK mocht gaan racen. Zelfde qua 'testen' gebeurd ook met de (internationale) voetballers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 30-09 13:22

Barrycade

Through the...

[...]

Vrij bijzondere constatering want er word wel gedreigd vanuit de overheid om de thuis quarantaine te verplichten en te handhaven middels controles. Er worden boetes uitgedeeld en tenten worden gesloten als ze zich niet aan de richtlijnen kunnen houden, ministers kunnen trouwen en alle regels aan de laars lappen en met een sorry is het allemaal weer koek en ei. Zorg personeel krijgt een applausje en bij een tweede golf mogen we weer net zo hard aan het werk als in maart en april. Maar als je voetballer ben en miljoenen per jaar binnen harkt dan is het niet nodig om na een bezoek aan een infectie haard in thuis quarantaine te gaan? Want ze worden uitvoerig getest, in aparte vluchten gezet en in aparte hotels gezet. Het is een beetje een omgekeerde wereld als je het mij vraagt.
Ze hebben het toch aan de overheid gevraagd? Wat is het probleem nu? Als ze het niet mogen krijgen ze even goed veel betaald. Dus jaloers blijf je toch.

En ze worden dik betaald omdat er meer mensen het spelletje wél leuk vinden dan mensen die het geen ruk kan schelen (ik hoor in het laatste team).

Kan je allemaal wat van denken maar qua Corona blijft staan als ze door bijna dagelijks te testen en het streng toezien op blootstelling wellicht wel beter onder controle zijn dat Piet die gewoon zijn hele familie en vrienden blijft zien ondanks dat hij een kikkertje in zijn keel heeft.

En als daar dus mensen voor garant staan?
Kan me echt aan de derrière oxideren dit.

Want ondertussen mag er ook gewoon amateur contactsport plaatsvinden dus 11 tegen 11 is prima maar thuis geen 6 mensen ontvangen.

Kan je ook tegen te hoop lopen, maar whatever denk ik dan maar, we moeten maar wat aanmodderen met gedoseerde blootstelling totdat het de nieuwe verkoudheid /griep is geworden.

En we ieder najaar overstrefte hebben door Covid 23/24/25 + HN1 X etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Barrycade schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:23:
[...]

Ze hebben het toch aan de overheid gevraagd? Wat is het probleem nu? Als ze het niet mogen krijgen ze even goed veel betaald. Dus jaloers blijf je toch.

En ze worden dik betaald omdat er meer mensen het spelletje wél leuk vinden dan mensen die het geen ruk kan schelen (ik hoor in het laatste team).

Kan je allemaal wat van denken maar qua Corona blijft staan als ze door bijna dagelijks te testen en het streng toezien op blootstelling wellicht wel beter onder controle zijn dat Piet die gewoon zijn hele familie en vrienden blijft zien ondanks dat hij een kikkertje in zijn keel heeft.

En als daar dus mensen voor garant staan?
Kan me echt aan de derrière oxideren dit.

Want ondertussen mag er ook gewoon amateur contactsport plaatsvinden dus 11 tegen 11 is prima maar thuis geen 6 mensen ontvangen.

Kan je ook tegen te hoop lopen, maar whatever denk ik dan maar, we moeten maar wat aanmodderen met gedoseerde blootstelling totdat het de nieuwe verkoudheid /griep is geworden.

En we ieder najaar overstrefte hebben door Covid 23/24/25 + HN1 X etc.
Je hebt helemaal gelijk. Echter blijf ik het krom vinden want als ik met vier extra in de auto ga zitten op weg naar Scheveningen ben ik fout bezig omdat ik geen uitzondering of toestemming aan de overheid kan vragen hiervoor (zou dat wel kunnen dan was het antwoord toch nee). Dat is de reden waarom ik het krom vind, er zouden mijn inziens 0 uitzonderingen gemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Politie/brandweer/ambulance/etc. geen uitzonderingen! Als jij gereanimeerd moet worden zullen ze de AED naar je toewerpen vanaf 1,5m?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

carpebios schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:31:
Politie/brandweer/ambulance/etc. geen uitzonderingen! Als jij gereanimeerd moet worden zullen ze de AED naar je toewerpen vanaf 1,5m?
Laat de politie maar eens handboeien om proberen te doen vanop 1,5 Meter.... Suc-7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Will_M schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:35:
[...]

Laat de politie maar eens handboeien om proberen te doen vanop 1,5 Meter.... Suc-7 >:)
Ik denk dat dat beter gaat dan vanaf anderhalve meter iemand reanimeren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

carpebios schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:36:
[...]

Ik denk dat dat beter gaat dan vanaf anderhalve meter iemand reanimeren :+
Nieuw 'kermis-spelletje' : Vang de 'boef' op 1,5Mtr. .... Hmm :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
gambieter schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:03:

En dat kan hier ook gewoon opgaan. Hier bijvoorbeeld voor het VK: https://www.gov.uk/govern...empt-from-uk-border-rules

[...]
Je post wordt vakkundig genegeerd, maar het klopt uiteraard wel. Bijna elk land heeft uitzonderingen voor bepaalde groepen (waaronder heel vaak professionele sporters).

Daar kun je heel veel van vinden, maar Nederland is er niet uniek in. Sporters leven, zeker nu, vrij geïsoleerd. Of ze wel of niet in quarantaine hoeven heeft ook werkelijk geen enkel verband met het wel of niet serieus nemen van deze pandemie.

Het lijkt wel alsof we collectief op zoek zijn naar "het is niet eerlijk!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:57
Mrjraider schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:32:
Niet alleen de spelers hoeven dan niet in quarantaine. Ik snap niet goed waarom dat is, ze zijn immers niet vitaal voor de maatschappij (in vergelijking met de zorg, politie etc).. Tevens was er eerder deze maand al het advies van RIVM dat ook verpleegkundigen niet standaard in quarantaine hoeven na bezoek aan een risico gebied.
https://www.nursing.nl/ri...standaard-in-quarantaine/

De vraag die bij mij dan als verpleegkundige dan opkomt: hoe serieus moeten we deze pandemie dan nog nemen? Als we na bezoek aan risicogebieden; je weet wel beginnende infectiehaarden, al niet eens meer in quarantaine hoeven om de rest van de maatschappij te beschermen...
Nieuwsgierig als ik ben ga ik lezen op de url die je hier zelf plaatst en lees daar iets heel anders. Of in ieder geval meer nuance.
Maar dat advies geldt dus niet standaard voor zorgmedewerkers die geen klachten hebben, schrijft het RIVM: ‘Een zorgmedewerker (zonder klachten) mag anders dan in het Protocol bij overige nauwe contacten alleen werken in overleg met de bedrijfsarts of de GGD (met persoonlijke beschermingsmiddelen).’
In uitzonderingssituaties kan de zorgmedewerker werken, in overleg met bedrijfsarts of GGD, met gebruik van Persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 15:41
[...]

Je bevestigd exact wat ik bedoel. Men snapt niet dat de regels die zij moeten volgen om te mogen voetballen vele malen strenger zijn dan wat jij hoeft te volgen. Moet je je voorstellen dat jij dat zou moeten doen, dan zou je moord en brand schreeuwen... Grote kans dat door de maatregelen die zij nemen de kans op besmetting vele malen kleiner is dan wanneer jij naar de supermarkt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:52:
[...]

Nieuwsgierig als ik ben ga ik lezen op de url die je hier zelf plaatst en lees daar iets heel anders.

[...]

[...]
In principe zijn het de basis regels. Elke werkgever heeft weer zijn eigen regels. Mijn werkgever verzoekt ons in quarantaine te gaan gedurende tien dagen. Dit in overleg met het team. Kost je wel vakantie dagen.
Mocht je je moeten laten testen om wat voor reden dan ook dan zijn dat ziekte dagen.
Het is per werkgever ook weer anders en dat maakt het soms verwarrend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:47
carpebios schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:21:
Ik moet zeggen dat je post wat rommelig is. Zo zijn er losstaande zinnen en lijk je letterlijk te typen wat er in in je hoofd rond gaat. Al met al vraag ik mij nu af wat je precies wil met dit topic. Nog meer mensen ontmoeten die verontwaardigd zijn en hier schande van spreken? Of wil je dat we gaan nadenken over onze achter-, achter-, achterkleinkinderen en hier alvast voorstellen neerzetten dat er over 200 jaar excuses hiervoor gemaakt wordt?

Het lijkt erop dat je vraag het volgende is:

Omdat er vast een advies door experts is gegeven net als andere uitzonderingen en adviezen.
Het is inderdaad een verontwaardiging.
Deze heeft eigenlijk niet zo zeer met geld te maken.

Het is voornamelijk de vraag: waarom is voetbal blijkbaar zo belangrijk/essentieel, dat quarantaine regels hier niet voor gelden. Tevens wordt in het zelfde bericht aangegeven dat dit niet automatisch voor andere sporten geld.

Ik vind het ronduit absurd dat we voor voetbal andere regels laten gelden.

Dat ze vaak getest worden is in mijn ogen niet relevant. Je moet volgens mij juist in quarantaine vanwege de incubatietijd. Anders zou je iedereen bij de grens kunnen testen en enkel in quarantaine hoeven bij besmetting.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cyriel85 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:09:
[...]

Het is voornamelijk de vraag: waarom is voetbal blijkbaar zo belangrijk/essentieel, dat quarantaine regels hier niet voor gelden. Tevens wordt in het zelfde bericht aangegeven dat dit niet automatisch voor andere sporten geld.
Omdat voetbal veruit de meest populaire sport is en er miljoenen met plezier naar kijken. Het gaat niet om die selectie van 22 (ofzo), maar om de miljoenen die kijken.

Komende winter doen ze waarschijnlijk hetzelfde met de schaatsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
downtime schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:20:
[...]

Omdat voetbal veruit de meest populaire sport is en er miljoenen met plezier naar kijken. Het gaat niet om die selectie van 22 (ofzo), maar om de miljoenen die kijken.

Komende winter doen ze waarschijnlijk hetzelfde met de schaatsers.
Misschien, maar als je kijkt naar waar de uitzonderingen letterlijk overal zitten, dan zit dat altijd in de hoek van mensen die voor hun werk (of familie) moeten reizen. Daar zijn voetballers niet anders in, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Cyriel85 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:09:
[...]
Het is voornamelijk de vraag: waarom is voetbal blijkbaar zo belangrijk/essentieel, dat quarantaine regels hier niet voor gelden.
Dat is een makkelijke https://www.consultancy.n...lands-voetbal-218-miljard

Als repliek komt er dan uiteraard uit dat het een "wij van wceend" onderzoek moet zijn.

Maar blijft gewoon een feit dat voetbal gewoon erg populair is en het een behoorlijke economische waarde heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

SlaadjeBla schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:47:
[...]

Het gaat er niet om of ze mogen reizen (dat mag iedereen) het gaat erom of ze in quarantaine moeten en dat hoeft blijkbaar niet iedereen.

Het verschil tussen deze mensen en de "gewone burger" is wel dat zij in een "bubbel" afgezonderd zullen blijven. De belangen voor hen, clubs en bonden om niet besmet te raken zijn natuurlijk enorm, dus je hebt iets meer zekerheid dat ze in de bubbel zullen blijven dan bij vakantiegangers. Toch vind ik het ook wel heel erg met twee maten meten.
quarentaine na een plezier vakantie in Spanje is niet verplicht en mensen houden zich er toch niet aan.

Dan heb ik liever professionele voetballers die in het land waar ze werken al uitvoerig getest worden en in een bubble leven dan Mien en Koos uit Schubbekutteveen die naar Sallou zijn gegaan.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SlaadjeBla schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:47:
[...]
Niemand moet na het reizen in quarantaine, het is nog steeds allemaal op vrijwillige basis.

Uitzonderingen op de vrijwillige quarantaine zijn dan ook een beetje een wassen neus.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1