Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joentje18
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-01 22:40
Ik heb een Asus VG278HE beeldscherm.

Ik heb sinds een tijdje een Asus ROG Strix 5700XT aangeschaft.

Mijn beeldscherm ondersteund 144hz alleen over DVI.
HDMI is beperkt tot 60hz helaas op me beeldscherm. Nou heb ik via custom resolutie in het AMD panel 86hz weten te krijgen maximal.

Nou weet ik dat er adapters zijn, maar ik lees veel dat die ook maar tot 60hz gaan.

Bij voorkeur zou ik toch graag weer 144hz gebruiken, dit ook omdat ik een gamer ben en baat heb bij de hogere hz.

Heeft iemand hier ervaringen met dit en/of tips?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:39
Snap je vraag niet? Waarom gebruik je niet gewoon een DVI kabel?
Andere oplossingen gaan inderdaad niet je 144 Hz leveren.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 18:17

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat hier jouw antwoord is click , het ziet er naar uit dat dit niet met een simpele kabel of converter gaat werken. Hier zal een actieve adapter gebruikt moeten worden. Overigens nog geen 2 minuten zoeken had ik dit antwoord. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Cyriel85 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:30:
Snap je vraag niet? Waarom gebruik je niet gewoon een DVI kabel?
Andere oplossingen gaan inderdaad niet je 144 Hz leveren.
Tegenwoordig wordt (bijna) geen enkele Gpu meer geleverd met een dual link DVI-aansluiting. En dat is nu net wat je nodig heb om 144 Hz op Full-HD naar een scherm te sturen via DVI.

Enige mogelijkheid is dus een actieve adapter van Displayport naar DVI dual link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 12:59
Is dit niet een oplossing? Misschien wat aan de korte kant maar zijn ook wel langer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:39
White Feather schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:51:
[...]

Tegenwoordig wordt (bijna) geen enkele Gpu meer geleverd met een dual link DVI-aansluiting. En dat is nu net wat je nodig heb om 144 Hz op Full-HD naar een scherm te sturen via DVI.

Enige mogelijkheid is dus een actieve adapter van Displayport naar DVI dual link.
My bad, DVI en Display port door elkaar gehaald. Heb je dus een Display port naar DVI adapter nodig.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:00
Gerton schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:09:
Is dit niet een oplossing? Misschien wat aan de korte kant maar zijn ook wel langer te krijgen.
Dat is een passieve adapter en gaat niet verder dan 60Hz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:33
Gerton schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:09:
Helaas kom je er niet met een passieve adapter, ook niet met een actieve single link, maar zul je echt een dual link actieve adapter nodig hebben.

Zoiets (maar deze is van mini-Displayport, maar het gaat om het idee): https://www.bol.com/nl/p/...0A_0_37.39.ProductPageUrl

€ 156 auch.
Pagina: 1