Toon posts:

HELP: adv.Netwerk om ADSL te delen met buuv....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hiero in het juiste forum ben beland (anders alvast sorry :) )

Huidige Situatie:

2 pc's met Win ME werken ieder met i-net via analoog modempje en betalen zich scheel :'(

IDEE:

1 aansluiting ADSL, daarna netwerkje ofzo opzetten en kosten delen. (axxessss4all had het over een router of zo voor maar 250 piek)

Probleem:

1) Plafond ( niets wat een 50 cm lange
betonboor niet kan verhelpen >:) )
2) HOE PAK IK DIT HET BESTE AAN (dat 2pc
aansluiten op 1 adsl modem van kpn)

ADVIES MEER DAN WELKOM

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:31

TheVMaster

Moderator WOS
Op donderdag 09 augustus 2001 16:19 schreef Schef het volgende:
Ik hoop dat ik hiero in het juiste forum ben beland (anders alvast sorry :) )

Huidige Situatie:

2 pc's met Win ME werken ieder met i-net via analoog modempje en betalen zich scheel :'(

IDEE:

1 aansluiting ADSL, daarna netwerkje ofzo opzetten en kosten delen. (axxessss4all had het over een router of zo voor maar 250 piek)

Probleem:

1) Plafond ( niets wat een 50 cm lange
betonboor niet kan verhelpen >:) )
2) HOE PAK IK DIT HET BESTE AAN (dat 2pc
aansluiten op 1 adsl modem van kpn)

ADVIES MEER DAN WELKOM
*hehe8 Hmmmm...je kunt het beste een gewone adsl aansluiting nemen. Je kunt je modem namelijk als ROUTER laten fungeren...dat modem van KPN dan, ik heb hem getweaked..en het werkt >:)
Je koopt een HUB, 2 netwerkkaarten voor in de PC's..en je sluit het modem en de pc's op de hub aan...en klaar is kees...netwerk ff juist configureren..en je kunt internetten..hoeft zelfs geen VPN verbinding meer op te zetten.

Kun je die info niet vinden..mail dan ff : helmer@baardmees.net dan zoek ik de link ff op (heb hem hier, ben op me werk, niet liggen)...

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Moeten jullie onafhankelijk van elkaar op het net kunnen ?

Nee, dan 1 van de pc's met een extra kaartje uitrusten en i-net toegang sharen.

Ja, dan of dat routertje van xs4all of een oud 486'tje en daar FreeSCO of een van de andere beschikbare erop en die de i-net aansluiting laten regelen

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op donderdag 09 augustus 2001 16:22 schreef ProZa het volgende:
Moeten jullie onafhankelijk van elkaar op het net kunnen ?

Nee, dan 1 van de pc's met een extra kaartje uitrusten en i-net toegang sharen.

Ja, dan of dat routertje van xs4all of een oud 486'tje en daar FreeSCO of een van de andere beschikbare erop en die de i-net aansluiting laten regelen
Niet nodig..je kunt je ADSL Modem upgraden naar PRO versie :-) dan werkt hij dus als ROUTER :-) werkt perfect...

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• ProZa|IA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06-2005
Op donderdag 09 augustus 2001 16:22 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

*hehe8 Hmmmm...je kunt het beste een gewone adsl aansluiting nemen. Je kunt je modem namelijk als ROUTER laten fungeren...dat modem van KPN dan, ik heb hem getweaked..en het werkt >:)
Je koopt een HUB, 2 netwerkkaarten voor in de PC's..en je sluit het modem en de pc's op de hub aan...en klaar is kees...netwerk ff juist configureren..en je kunt internetten..hoeft zelfs geen VPN verbinding meer op te zetten
Ik heb hier en daar gehoord dat het tweaken niet altijd werkt en je garantie vervalt zowiezo. Waar je als je dat tweaken toch wilt doen op moet letten is een goede firewall voor beide pc's !!

Why is called tourist season, if we can't shoot them ? specs

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57
heeft iemand een idee hoe ik dat met kabel op kan lossen?? heb al tientallen meters UTP in het dak en muren hangen, dus dat zit wel goed. maar ik krijg geen 2 computers tegelijk op internet :(!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NAT pakketje of proxy installeren en intern netwerk configgen.

Beetje meer initiatief tonen zeg!
[search=kabel internet delen]
Je zoekactie naar 'kabel internet delen' leverde 639 resultaten op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Op donderdag 09 augustus 2001 16:24 schreef ProZa het volgende:

[..]

Ik heb hier en daar gehoord dat het tweaken niet altijd werkt en je garantie vervalt zowiezo. Waar je als je dat tweaken toch wilt doen op moet letten is een goede firewall voor beide pc's !!
HMm....voor zover ik weet werkt het wel altijd..althans ik heb het nu bij 3 modems gedaan.... ;-) wel GOED instructies volgen.... je kunt hem zo terugzetten in standaard waarden mbv cdrom van MxStream >:)

Verwijderd

Topicstarter
Niet nodig..je kunt je ADSL Modem upgraden naar PRO versie :-) dan werkt hij dus als ROUTER :-) werkt perfect...
[/quote]

Uhhhm en voor een netwerkkneus als ik.. :?

Is dat dan wel verstandig, of kan ik dan beter via aksesvooriedereen die router voor 250 piek bestellen (zeggen dat ie 300 piek goedkoper is dan normaal... maar wat is normaal :) )

Dan heb ik garantie en kan ik het ook moeilijk verkl**en, denk ik... :9

• Philip_Janssen
Op donderdag 09 augustus 2001 16:30 schreef BackSlash32 het volgende:
NAT pakketje of proxy installeren en intern netwerk configgen.

Beetje meer initiatief tonen zeg!
[search=kabel internet delen]
Je zoekactie naar 'kabel internet delen' leverde 639 resultaten op.
Voor het geval je het dacht, tegen de tijd dat ik al die 639 pagina's heb doorgelezen, heb ik voort T1 of sneller!!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 16:33 schreef MMS_El_Guapo het volgende:

[..]

Voor het geval je het dacht, tegen de tijd dat ik al die 639 pagina's heb doorgelezen, heb ik voort T1 of sneller!!
OEPS, sorry.......... maar al die aardige reply's houden iedereen ook weer van de straat... ;)

Zal ook je link ff raadplegen... :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op donderdag 09 augustus 2001 16:33 schreef MMS_El_Guapo het volgende:
Pfrrt :P ROTFL
Beetje selectief lezen kan ook natuurlijk ;)

Bij de eerste 50 staan al genoeg tips + links om je probleem op te lossen..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Philip_Janssen
zal es ff gaan zoeken... thnx voor de reacties..

Verwijderd

Topicstarter
Vision Master ff 1 vraagje;

Is dat "verbouwen" van je modem nou echt veilig... ik bedoel, behoor al niet tot de top 1000000 van rijkste inwoners van NL, ben nie van plan nog verder te zakken. :)

Zo'n router voor 250 piek is dat duur of nie?

Bedankt voor de tips.

• Philip_Janssen
en nog sorry voor m'n "vriendelijkheid" :P

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op donderdag 09 augustus 2001 16:49 schreef Schef het volgende:
Vision Master ff 1 vraagje;

Is dat "verbouwen" van je modem nou echt veilig... ik bedoel, behoor al niet tot de top 1000000 van rijkste inwoners van NL, ben nie van plan nog verder te zakken. :)

Zo'n router voor 250 piek is dat duur of nie?

Bedankt voor de tips.
Wat mij het verstandigst lijkt in jouw situatie is Fast Adsl bij XS4all in combinatie met de Vigor 2200e router.
Zie ook: http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/router.html
Scheelt een hoop gerommel met het je adslmodem en je hoeft geen losse hub/switch meer aan te schaffen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
kan het niet volstaan om die 2 pc's in een hub te prikken, en het modem ook, en dan allebei de pc's een pptp verbinding op te laten zetten waarbij de ene ``pc1'' is en de andere ``pc2''?? (zelf niet geprobeerd .. dus weet niet of het werkt ?)

misschien gaat dit wel werken .. en is dit een redelijk goedkope oplossing (hub is te krijgen vanaf een paar tientjes)

of anders idd een pc met twee netwerkkaarten (een voor adsl, een voor intern netwerk) en dan internet connection sharing aanzetten (onder windows) .. dat moet op zeker werken denk ik zo

zelf heb ik nu een freebsd bak aan adsl hangen, en die regelt fyn al het internet verkeer voor de 3 pc's op het lan .. maar dat kost je wat meer tijd om te installeren/configgen gok ik (-:

Succes !

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 15:37

Dreamer

Foutje

ik denk dat het een beetje overdreven is om die router van xs4all te gebruiken je kan beter gewoon met 2 netwerkkaarten in je "hoofdpc" en 1 netwerkkaart in de andere

als je nog meerdere pc's later wil aansluiten kan je beter een hub erbij nemen en 2 utp kabels

als het bij deze twee pc's blijft kan je een utp crossover cable halen en dat scheeltje weer een paar tientjes aan een hub

zorg er wel voor dat je 100mbit lijnen neemt wat 10mbit gaat een beetje traagjes

adsl basic abbo is echt wel genoeg daar haal ik (in breda ) een dikke 50 kb mee terwijl ik met meerdere pc's er tegelijk op zit (een stuk of 5 soms iets minder)

suc6
dreamer

edit:
even over het probleem met het plafond je moet maar eens langs de verwarmings buis kijken daar zitten meestal wel wat gaten waar je hem door heen kan porren hoef je niet te boren scheelt weer een hoop rotzooi

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
dreamer : mits er nog geen plugjes aan de kabels zitten :)

• Steam
  • Laatst online: 26-11-2021

Steam

just getting there

Ik heb het net ergens anders ook ff gemeld, maar ik zeg nog eens: iedereen wil je vanalled aansmeren met nagscreens, of je moet gewoon betalen om het aan de praat te krijgen. Ik werk sinds kort met proxy+, freeware van download.com. Werkt zeer snel en betrouwbaar.
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Nobody knows nothing... some of us just know very little

Pagina: 1