Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen biosscherm bij opstarten en 9/10 keer zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thumos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-11-2021
Een goedemiddag, njah niet zo goed voor mij.

Ik heb vandaag mijn pc een upgrade gegeven, maar na het opstarten zie ik geen bios scherm waar je normaal gesproken DEL of F12 indrukt om in de BIOS te komen.

Het start SOMS wel op tot windows en kan ik gewoon inloggen en mijn ding doen, vanuit windows zie ik ook gewoon dat alles herkend wordt zoals het ram, videokaart etc. Maar meestal blijft het beeld gewoon zwart, terwijl de pc wel gewoon duidelijk aanstaat led verlichting geratel van de hardschijf etc.

Ik heb inmiddels meerdere schermen geprobeerd, andere kabels. GPU eruit gehaald en daarmee mijn pci clipje gemold. (wat een waardeloos gedoe om hem los te krijgen als er een gpu in zit).

Ik heb mijn CMOS gerest door de batterij er uit te halen. IK heb een ram stick er uit gehaald en beide los getest. Ook heb ik mijn SSD en HDD losgekoppeld, maar geen resultaat.

Mijn gevoel zegt dat het iets met het moederbord te maken heeft en dat ik deze gewoon terug moet sturen, maar ik benieuwd wat jullie denken.

Het gaat om het volgende systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed€ 294,05€ 294,05
1MoederbordenMSI B550-A PRO€ 130,99€ 130,99
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,68€ 49,68
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK€ 105,90€ 105,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,70€ 98,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 679,32

Alles is nieuw behalve de GPU, die was ik van plan later dit jaar te vervangen. Verder zit er een standaard 500 GB ssd bij een een 1T HDD.

Groet,
Thomas

Alle reacties

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 11:01
Ik zou zelf als eerste kijken of er niet toevallig een bios update klaar staat.
Vanuit windows kan je je pc rebooten naar de bios.
Zie bijv. https://www.windowscorner...%20het%20BIOS%20te%20gaan.

• Thumos
Oke ik zal dat even proberen, als ik er nog inkom.

Verder maakt mijn PSU een redelijk luide klik bij het aanzetten van de pc en uitzetten. Misschien ben ik nu wat gevoelig voor gekke geluiden, maar hoort dit zo?

• Thumos
Oke Inmiddels een stap verder. Ik heb het CMOS nogmaals gerest door ditmaal de pinnen te verbinden inplaats van de batterij er uit te halen.

Nu komt het BIOS scherm tevoorschijn en kan ik de BIOS in.

Nu zit ik nog wel met twee dingen, namelijk:
1. De luide click die de PSU maakt bij het aanzetten en uitzetten, het zal vast wel goed zijn maar vindt het best wel luid.
2. De PCIe clip op het moederbord is kapot, maakt het veel uit als de GPU niet vast zit doormiddel van die clip? Maar wel vast zit aan de case aan de achterzijde?

En nu merk ik ook bij het gebruik van een displayport kabel dat hij het bios scherm niet laat zien terwijl als ik een hdmi gebruik wel te zien is.

[ Voor 12% gewijzigd door Thumos op 29-08-2020 16:45 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Die clip van het pcie slot kan je wel zonder. Die gaan wel vaker kaduuk. Als de PC niet veel verplaatst wordt blijft de kaart er wel in zitten.

Die klik twijfel ik over. Mijn Cooler Master V550 is stil bij het opstarten, maar mijn oude Mac Pro uit 2008 klikt ook hard bij het inschakelen, dus het kan ergens een relais zijn oid.

Wel precies genoeg afstandsbusjes gebruikt bij het inbouwen van je bord? Te veel is altijd foute boel want dan krijg je sluiting tussen kast en bord. Controleer dat even. Geen gat voor een schroef betekent dat er ook geen busje mag zitten.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:33
Die klik doet elke SP11. Hoort bij het gebruikte platform.
Pagina: 1