Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker1929
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-01-2021
Beste ,

ik wil een nieuwe ssd schrijf kopen voor mijn desktop. Ik wil Fortnite daarop zetten (c schijf anders te vol) Nu heb ik wat informatie gelezen waarbij de specificaties van mijn moederbord bepalend zijn voor welke ssd schijf ik kan kopen. Het heeft geen zin een overrated ssd schijf te kopen als mijn moederbord dat niet trekt. Dus welke SSD schijf met de beste kwaliteit kan ik kopen . Mijn moederbord is H81M-S2H.

Alvast bedankt voor het meedenken,

groet Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chetbaker1929 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:24:
Beste ,

ik wil een nieuwe ssd schrijf kopen voor mijn desktop. Ik wil Fortnite daarop zetten (c schijf anders te vol) Nu heb ik wat informatie gelezen waarbij de specificaties van mijn moederbord bepalend zijn voor welke ssd schijf ik kan kopen. Het heeft geen zin een overrated ssd schijf te kopen als mijn moederbord dat niet trekt. Dus welke SSD schijf met de beste kwaliteit kan ik kopen . Mijn moederbord is H81M-S2H.

Alvast bedankt voor het meedenken,

groet Richard
Één van deze https://tweakers.net/soli...2eBVrW_2ssGmCuUrmWHW875Cw

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker1929
dank je, dat is niet erg specifiek. maakt het maw geen bal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:01

Nielless

Born at a very young age.

Verschil in prijs zit vaak in de Lees/schrijfsnelheid. Ze zullen allemaal hun werk doen. De een alleen wat sneller dan de ander.

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker1929
Dat is dus mijn vraag: ik wil de beste kwaliteit binnen de range. dus welke doet zijn werk het beste. zodat fortnite en avid optimaal werkt en de beperkende factor het moederbord is en niet de ssd schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Filter iets aangepast naar "alleen SATA 600". Aangezien het moederbord SATA 3 connectoren aan boord heeft kun je daar beter gebruik van maken, de doorvoer daarvan ligt hoger dan die van SATA 2. (=SATA 300)
https://tweakers.net/soli...PO8JcoIpKalyzqP9EqRWLff8A

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
pricewatch: Intel DC P3700 2,5" 2TB

Dit is ook wel een goeie, maar mocht je toch iets minder uit willen geven (je gaf geen max. prijs op) kijk dan eens naar een Samsung 860 EVO of Crucial MX500.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker1929
ik heb er best 150 euro voor over als ik daar dan iets van merk. Ik begrijp het verschil niet als de leessnelheid en schrijfsnelheid en opslag hetzelfde zijn wat dan het verschil maakt tussen een ssd van 30 of van 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Je zult vooral verschil merken in de opstart-tijd van je pc en de applicaties die hij draait, je zult niet ineens op 4k 120 fps kunnen gamen door je HDD te vervangen voor een SSD.

Plaats eens een lijstje met je overige hardware en je eisen/wensen/budget in het juiste subforum en mensen zullen je daar beter kunnen helpen.

Een SSD is tegenwoordig tientjeswerk en zeker met de migration tool van Samsung (die alleen voor Samsung schijven werkt) is clonen en plaatsen een fluitje van een cent dus altijd zijn geld wel waard. Mocht je echt op gaming gefixeerd zijn dan zou ik eens advies vragen in een ander deel van het forum.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Als jij gewoon een beetje wilt gamen en het moet snel zijn, volstaan de Crucial MX500 en de Samsung 860 EVO prima. Daar zal je geen buil aan vallen. Je bord ondersteund geen NVME, dus dit is prima. Enige waar je ff op moet letten is hoeveel ruimte je nodig denkt te hebben. Niet te moeilijk over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker1929
super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17
pricewatch: Samsung 870 QVO 1TB is prima voor opslag. Goedkoop (althans bij Amazon) en snel. Dat het QLC is maakt niet uit als het voor opslag is. Het aantal schrijfacties is dan laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chetbaker1929
bedankt allemaal. ik heb de samsung evo 860 gekocht voor 72 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

En TS, volgende keer graag wat meer inzet/duidelijkheid in je vraag steken, dat scheelt meerdere rondes met verhelderingsvragen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chetbaker1929 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:42:
dank je, dat is niet erg specifiek. maakt het maw geen bal uit?
Dat maakt geen bal uit. je hebt een trage Sata op je moederbord, dus welke je koopt maakt niets uit.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Samsung inderdaad, goede aankoop. En het maakt wel degelijk uit. Een 840 EVO uit 2013 is reeds 2x sneller dan Sandisks of Kingstons die nu in de winkel liggen.

https://ssd.userbenchmark...40-Evo-250GB/m25612vs1594

Dit verschil merk je wel degelijk. NVME is natuurlijk nog beter.
Pagina: 1