Hoe lokale shares mbv FTP benaderen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
Maw

hoe kan ik mbv een ftp client shares op de ftp-server benaderen. De server heeft iig genoeg rechten om shares te lezen.

weet iemand hoe dit moet

mappen en dan mbv ftp server user-rechten geven werkt in indergeval niet.

Verwijderd

als je met een ftp client een ftp will benaderen hoef je allen deserver en username en pasword in te geven en conecten

• Belial_666
de ftp-server zit op een lokaal net werk met nog een aantal servers
op de niet ftp-servers staat data wat ik graag ook wil benaderen via ftp maar dan via de ftp-server en niet rechtstreeks ivm veiligheid

Verwijderd

dan moet je het eerst uploaden naar de ftp server en dan kan je het op andeere plekken er weer af halen

Verwijderd

Als je het onder linux doet via nfs de ftp server toegang geven tot de files en deze dan mappen on het file system daarna kun je ze gewoon als ftp delen als elke andere file

Verwijderd

daar weet ik niets van maar als ik wat wil geven aan een colega of friend en ik zet me eigen ftp niet open dan moet ik het eerst uploaden naar een ftp server ik heb nog nooit iets gehad dat bestanden kan share op een andere pc mmar dan heb ik ook geen verstan van linx

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op donderdag 09 augustus 2001 17:23 schreef speedkiler het volgende:
daar weet ik niets van maar als ik wat wil geven aan een colega of friend en ik zet me eigen ftp niet open dan moet ik het eerst uploaden naar een ftp server ik heb nog nooit iets gehad dat bestanden kan share op een andere pc mmar dan heb ik ook geen verstan van linx
Dit heb je wel heel snel getyped he? ;)

Wat ultimate bedoelt is dat je symlinks maakt naar de bestanden op een andere computer (volgens mij dan :P ). Informatie over symlinks is op elke linux documentatie site te vinden. Succes!

• Belial_666
Ja maar dan onder 2000

Ik wil dus eigenlijk in de FTP-root verwijzen naar files die op een ander compu staan en dan het onder win2000

• Belial_666
IK ga de vraag even anders stellen in een nieuwe thread
Pagina: 1